-
Günümüzde bilgi, işletmeler için önemli bir üretim faktörü ve en önemli stratejik
kaynak haline gelmiş bulunmaktadır. Günümüzde işletmelerin rekabet üstünlükleri
sermaye ve hammadde gibi geleneksel kaynaklardan çok bilgiye dayanmaktadır.
Bilgiden söz konusu rekabet üstünlüğünü yaratabilmek; gerek duyulan bilgilerin
edinilmesi, üretilmesi, düzenlenmesi, saklanması, paylaşılması ve ürünlerde,
hizmetlerde, kararlarda ve süreçlerde uygulamaya geçirilmesi şeklinde bir dizi süreci
gerektirmektedir. Öte yandan bilginin bir sistem dahilinde yönetilmesi, buna uygun bir
altyapının varlığını da gerektirmektedir. İşlevsel bilgi ve iletişim teknolojileri, bilgi
paylaşımına açık bir kurum kültürü, esnek bir örgüt yapısı ve nitelikli insan sermayesi
bilgiden değer yaratmak için gereksinim duyulan altyapıyı oluşturmaktadır. Bilgi
yönetimi süreçlerinin harekete geçirilmesi ve bilgi yönetimi altyapısının etkin olarak
faaliyet göstermesi, ülke ekonomisine önemli katkısı olan ve krizlere karşı duyarlılığı
yüksek olan bir sektörde yer alan konaklama işletmeleri açısından da önem
taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı Antalya’daki beş yıldızlı otellerde üst ve orta
düzeylerde çalışan yöneticilerin bilgi yönetimi hakkındaki algılarını belirlemek ve
otellerdeki mevcut bilgi yönetimi altyapısı ile bilgi yönetiminin düzeyini saptamaktır.
Bu amaçla gerçekleştirilen alan çalışmasında literatürdeki farklı kaynaklardan
yararlanılarak geliştirilen “Bilgi Yönetimi Anket Formu” kullanılmıştır. Çalışma
kapsamında yöneticilerin bilgi yönetimine ilişkin algıları, bilgi yönetimi altyapısı ve
bilgi yönetimi arasındaki ilişkiler istatistiksel analizler ile ortaya konulmuştur.
Bilgi Bilgi Yönetimi Bilgi Yönetimi Altyapısı Bilgi Yönetimi Antalya Beş Yıldızlı Otel
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2010 |
Gönderilme Tarihi | 29 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 19 Sayı: 3 |