BibTex RIS Kaynak Göster

Yükseköğretim Fransızca Hazırlık Programı Öğrencilerinin Kullandıkları Fransızca Okuduğunu Anlama Stratejilerine ilişkin Görüşleri

Yıl 2011, Cilt: 20 Sayı: 2, 95 - 109, 01.06.2011

Öz

: In this study it’s aimed to determine French preparatory class students’ opinions on reading strategies use A qualitative research methodology was used for the study Participants of the study were 15 volunteer French preparatory class students who studied at Eskişehir Osmangazi University Foreign Languages Department in 2008 2009 academic years Data were collected by means of semi structured interviews forms developed by the researchers and were analyzed with descriptive analysis technique The findings of the study revealed that most participants reported using bottom up strategies few participants reported using top down strategies and most participants reported changing their strategies in the situation of exam Key Words: Reading strategies Foreign language French preparatory program students

YÜKSEKÖĞRETİM FRANSIZCA HAZIRLIK PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN KULLANDIKLARI FRANSIZCA OKUDUĞUNU ANLAMA STRATEJİLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2011, Cilt: 20 Sayı: 2, 95 - 109, 01.06.2011

Öz

Bu araştırmanın amacı Yükseköğretimde Fransızca hazırlık programında öğrenim gören
öğrencilerin Fransızca okuduğunu anlamada kullandıkları okuma stratejilerine ilişkin
görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel yöntem benimsenmiştir. Araştırmanın
katılımcılarını 2008-2009 öğretim yılında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı
diller Bölümünde Fransızca hazırlık programında öğrenim görmüş 15 öğrenci
oluşturmuştur. Araştırma verileri betimsel analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir.
Araştırmanın sonucunda, genel olarak öğrencilerin çözümleyici okuma stratejilerini
bilinçli biçimde kullandıkları, bütünleştirici okuma stratejilerini fazla kullanmadıkları,
kullandıkları stratejileri daha çok sınav durumunda değiştirdikleri bulunmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Okt. Meral Özkan Gürses Bu kişi benim

Doç. Dr. Oktay Cem Adıgüzel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 20 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gürses, O. M. Ö., & Adıgüzel, D. D. O. C. (2011). YÜKSEKÖĞRETİM FRANSIZCA HAZIRLIK PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN KULLANDIKLARI FRANSIZCA OKUDUĞUNU ANLAMA STRATEJİLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(2), 95-109.