BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Müzik Dersinin Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunların Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi Trabzon İli Örneği

Yıl 2012, Cilt: 21 Sayı: 1, 185 - 200, 01.03.2012

Öz

It was proposed that the program of the music education in elementary school level has not been meeting the needs along with all the mistakes that’s been done in this area and that the teachers are often left alone to face the problems by themselves It was targeted to reach each and every thought and standpoint of elementary level music teachers’ by establishing all the challenges that are experienced by them day in day out During the research using qualitative and quantitative research model as the survey research method scanning in the research a questionnaire was used as a means of data collection The research includes all the elementary schools that the music instructors served in the 2008 2009 academic year in the province of Trabzon With this purpose 107 music teachers working in the province of Trabzon have taken part in a survey For the most part the data that was obtained from the research has proved that music teachers have reached the level of elementary music education implementation In addition to lack of music classrooms inadequate music lessons negligence of students parents school principals teachers and society additional problems such as the necessity for a second job just to make ends meet feeling of incompetence which prevents the music education to reach it’s primary goal also have been identified Key Words: Music Music Education Primary Education

İLKÖĞRETİM MÜZİK DERSİNİN UYGULANMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLARIN, ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (TRABZON İLİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2012, Cilt: 21 Sayı: 1, 185 - 200, 01.03.2012

Öz

Müzik dersi öğretim programının, ilköğretim okullarındaki uygulamasının istenilen
düzeyde gerçekleşmediği ve bu uygulamalar sırasında, müzik öğretmenlerinin çeşitli
zorluk ve sorunlarla yüz yüze geldiği düşünülmüştür. Bu amaçla, yaşanan sıkıntıların
tespit edilerek, ilköğretim müzik öğretmenlerinin görüş ve düşüncelerine ulaşılması
hedeflenmiştir.
Araştırma boyunca nitel ve nicel araştırma modeli kullanılırken, araştırma yöntemi
olarak survey (tarama), araştırmada veri toplama aracı olarak da anket formu
kullanılmıştır. Araştırma 2008-2009 eğitim-öğretim yılı Trabzon ili genelinde, müzik
öğretmenlerinin görev yaptığı tüm ilköğretim kurumlarını kapsamaktadır. Bu amaçla,
Trabzon ili genelinde görev yapan 107 müzik öğretmenine anket uygulanmıştır.
Araştırmadan elde edilen veriler, müzik öğretmenlerinin ilköğretim müzik dersi öğretim
programı uygulama düzeyine büyük ölçüde ulaştıklarını göstermiştir. Okullardaki
müzik dersliğinin bulunmaması, müzik ders saatlerinin yetersiz olması, öğrenci, veli,
okul müdürü, öğretmen ve toplumun ilgisizliğinin yanı sıra geçim sıkıntısı, ek iş yapma
gerekliliği, kendini yetersiz hissetme gibi müzik dersinin hedeflerine ulaşabilmesini
engelleyen çeşitli sorunların varlığı da tespit edilmiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tarkan Yazıcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 21 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yazıcı, T. (2012). İLKÖĞRETİM MÜZİK DERSİNİN UYGULANMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLARIN, ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (TRABZON İLİ ÖRNEĞİ). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(1), 185-200.