Sahip
olduğumuz kültürel varlıklarla oldukça zengin bir potansiyele sahip ülkemizde kültürel
mirası koruma sorunsalı üzerinde her zaman düşünmeye ve yeni fikirler
geliştirmeye ihtiyaç vardır. Yanlış uygulamalarla kaybolan değerleri geri
getirmek olası değildir. Bu yanlışların ortadan kaldırılarak kültürel mirasın
geleceğe doğru aktarılması konusunda önemli bir role sahip olan eğitimin,
ilgili alanlar kapsamında dikkatle sorgulanması ve geliştirilmesi gerekir.
Pek
çok disiplinin ilgi alanına giren Koruma olgusu ile İç Mimarlık arasındaki
ilişki, kültürel mirasın mimari ölçekteki mekansal boyutu üzerinden değerlendirilir.
Mesleki yeterlilikler açısından eğitim önemli sorumluluklar üstlenir. Disiplinler
arası ilişkiler doğrultusunda, İç Mimarlığın yanı sıra Koruma disiplininin de
gelişimine katkı sağlamayı hedefleyen bu çalışmanın konusu eğitimi irdelemeye
yöneliktir. Çalışmada konuya açıklık getiren giriş bölümünün ardından, İç
Mimarlık ve Koruma disiplinleri arasındaki ilişki açıklanmış, daha sonra Türkiye
ve KKTC’de bulunan üniversitelerdeki programlarda yer alan dersler incelenerek,
İç Mimarlık eğitiminin Koruma kapsamındaki yeterliliği araştırılmıştır. Sonuç
olarak eleştiri ve önerilerin yer aldığı çalışma göstermiştir ki; İç Mimarlık
eğitiminde lisans düzeyinde oluşturulması gereken koruma bilincinin, lisansüstü
düzeyde geliştirilmesi, mimari mirasın donanımlı uzmanlar tarafından korunması açısından
gereklidir.
İç Mimarlık İç Mekan Koruma Eğitim Mimari Miras Kültürel Miras
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 28 Sayı: 2 |