Şiddetin; bilim
dallarının içeriği, toplumların yapısı ve tarihsel gelişimlerine göre farklı
bakış açıları ve farklı değişkenler ile incelenmesi nedeniyle net bir tanımı
yapılamamaktadır. Ancak genel olarak şiddet; sertlik, katı davranış, kaba kuvvet
kullanma biçiminde tanımlanabilmekte, insanları sindirmek, korkutmak amacıyla uygulanan
her tür tutum ve davranış olarak ifade edilmektedir. Genç bireyler,
yaşamlarının önemli bir bölümünü eğitim için okullarda geçirmektedir. Okullarda,
şiddet olaylarının gözlemlenmesi öğrenme sürecine zarar vermekte, gençlerin gelişimlerini
engellemekte ve saldırganlaşmalarına neden olmaktadır. Okullarda şiddet olgusu
ülkemizin bir gerçeğidir ve en önemli stratejik görev eğitim sistemimize
düşmektedir.
Bu araştırmanın genel amacı; lojit ve
multinominal (isimsel) lojit regresyon modelleri kullanarak, Elazığ ili merkez
ilçede yer alan Milli Eğitim kurumlarında öğrenim gören lise öğrencilerinin
şiddet kavramını nasıl algıladıkları ortaya koymak, okulda şiddet
davranışında bulunma, şiddete (fiziksel, ekonomik veya sözel şiddet) uğrama durumlarına
etki eden faktörleri belirlemek ve elde edilen sonuçlarla Millî Eğitim Bakanlığının
şiddet olgusuna karşı yürüttüğü çalışmaların etkililiğinin artırılmasında katkıda
bulunmaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 10 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 28 Sayı: 2 |