Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE ÖZ DİSİPLİN VE PSİKOLOJİK SAĞLAMLIĞIN İŞ PERFORMANSINA ETKİSİ

Yıl 2021, Cilt: 30 Sayı: 3, 126 - 141, 31.12.2021
https://doi.org/10.35379/cusosbil.1015395

Öz

Bireyler kişilik özellikleri bakımından farklılaşmaktadır. Özellikle içinde bulunulan pandemi dönemi her bireyi farklı bir şekilde etkilemiş ve olumlu/olumsuz sonuçlar ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmanın amacı, COVID-19 pandemi dönemi sebebiyle kısmen ya da tam zamanlı evden çalışanların öz disiplin ve psikolojik sağlamlık düzeylerinin iş performansına olan etkisini ortaya koymaktır. Araştırma kapsamında Batı Akdeniz Bölgesi’nde yer alan üniversitelerde idari personel olarak görev yapan 328 kişi yer almaktadır. SPSS ve AMOS programları kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Araştırmanın hipotezleri yapısal eşitlik modeli kurularak test edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; çalışanların öz disiplin ve psikolojik sağlamlık düzeyi ile iş performansı arasında pozitif anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Yüksek öz disiplin ve psikolojik sağlamlık düzeyi çalışanların iş performansını arttırmaktadır.

Kaynakça

  • Abramis, D. J. (1994). Relationship of job stressors to job performance: Linear or an inverted-U?. Psychological Reports, 75(1), 547-558.
  • Akçakanat, T., Uzunbacak, H. H., & Köse, S. (2018). Akademisyenlerin psikolojik sağlamlık ve mutluluklarının belirleyicileri olarak sosyal ve örgütsel destek. İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(3), 173-193.
  • Akduman, G., Karahan, G., & Solmaz, M. S. (2018). İletişim becerileri üstünde empati ve psikolojik sağlamlığın etkisi. Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(4), 765-775.
  • Ali, W. (2020). Online and remote learning in higher education institutes: A necessity in light of COVID-19 pandemic. Higher Education Studies, 10(3), 16-25.
  • Altuntaş, E. Y., Başaran, M., Özeke, B. & Yılmaz, H. (2020). COVID–19 pandemisi sürecinde üniversite öğrencilerinin Yükseköğretim Kurumlarının uzaktan eğitime yönelik stratejilerine ve öğrenme deneyimlerine ilişkin algı düzeyleri. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 3(2), 8-23.
  • Anderson, J. C. & Gerbing, D. W. (1984). The effect of sampling error on convergence, improper solutions, and goodness-of-fit indices for maximum likelihood confirmatory factor analysis. Psychometrika, 49(2), 155-173.
  • Arslan, G. (2015). Ergenlerde psikolojik sağlamlık: Bireysel koruyucu faktörlerin rolü. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 5(44), 73-82.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tuğba Erhan 0000-0002-5697-490X

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 27 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 30 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Erhan, T. (2021). COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE ÖZ DİSİPLİN VE PSİKOLOJİK SAĞLAMLIĞIN İŞ PERFORMANSINA ETKİSİ. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 30(3), 126-141. https://doi.org/10.35379/cusosbil.1015395