Araştırma Makalesi
PDF Zotero Mendeley EndNote BibTex Kaynak Göster

COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE ÖZ DİSİPLİN VE PSİKOLOJİK SAĞLAMLIĞIN İŞ PERFORMANSINA ETKİSİ

Yıl 2021, Cilt 30, Sayı 3, 126 - 141, 31.12.2021
https://doi.org/10.35379/cusosbil.1015395

Öz

Bireyler kişilik özellikleri bakımından farklılaşmaktadır. Özellikle içinde bulunulan pandemi dönemi her bireyi farklı bir şekilde etkilemiş ve olumlu/olumsuz sonuçlar ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmanın amacı, COVID-19 pandemi dönemi sebebiyle kısmen ya da tam zamanlı evden çalışanların öz disiplin ve psikolojik sağlamlık düzeylerinin iş performansına olan etkisini ortaya koymaktır. Araştırma kapsamında Batı Akdeniz Bölgesi’nde yer alan üniversitelerde idari personel olarak görev yapan 328 kişi yer almaktadır. SPSS ve AMOS programları kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Araştırmanın hipotezleri yapısal eşitlik modeli kurularak test edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; çalışanların öz disiplin ve psikolojik sağlamlık düzeyi ile iş performansı arasında pozitif anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Yüksek öz disiplin ve psikolojik sağlamlık düzeyi çalışanların iş performansını arttırmaktadır.

Kaynakça

  • Abramis, D. J. (1994). Relationship of job stressors to job performance: Linear or an inverted-U?. Psychological Reports, 75(1), 547-558.
  • Akçakanat, T., Uzunbacak, H. H., & Köse, S. (2018). Akademisyenlerin psikolojik sağlamlık ve mutluluklarının belirleyicileri olarak sosyal ve örgütsel destek. İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(3), 173-193.
  • Akduman, G., Karahan, G., & Solmaz, M. S. (2018). İletişim becerileri üstünde empati ve psikolojik sağlamlığın etkisi. Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(4), 765-775.
  • Ali, W. (2020). Online and remote learning in higher education institutes: A necessity in light of COVID-19 pandemic. Higher Education Studies, 10(3), 16-25.
  • Altuntaş, E. Y., Başaran, M., Özeke, B. & Yılmaz, H. (2020). COVID–19 pandemisi sürecinde üniversite öğrencilerinin Yükseköğretim Kurumlarının uzaktan eğitime yönelik stratejilerine ve öğrenme deneyimlerine ilişkin algı düzeyleri. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 3(2), 8-23.
  • Anderson, J. C. & Gerbing, D. W. (1984). The effect of sampling error on convergence, improper solutions, and goodness-of-fit indices for maximum likelihood confirmatory factor analysis. Psychometrika, 49(2), 155-173.
  • Arslan, G. (2015). Ergenlerde psikolojik sağlamlık: Bireysel koruyucu faktörlerin rolü. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 5(44), 73-82.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tuğba ERHAN (Sorumlu Yazar)
Süleyman Demirel Üniversitesi
0000-0002-5697-490X
Türkiye

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayınlandığı Sayı Yıl 2021, Cilt 30, Sayı 3

Kaynak Göster

Bibtex @araştırma makalesi { cusosbil1015395, journal = {Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi}, issn = {1304-8880}, eissn = {1304-8899}, address = {}, publisher = {Çukurova Üniversitesi}, year = {2021}, volume = {30}, pages = {126 - 141}, doi = {10.35379/cusosbil.1015395}, title = {COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE ÖZ DİSİPLİN VE PSİKOLOJİK SAĞLAMLIĞIN İŞ PERFORMANSINA ETKİSİ}, key = {cite}, author = {Erhan, Tuğba} }
APA Erhan, T. (2021). COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE ÖZ DİSİPLİN VE PSİKOLOJİK SAĞLAMLIĞIN İŞ PERFORMANSINA ETKİSİ . Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , Adana'nın Kurtuluşunun 100. Yılına Özel Sayı , 126-141 . DOI: 10.35379/cusosbil.1015395
MLA Erhan, T. "COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE ÖZ DİSİPLİN VE PSİKOLOJİK SAĞLAMLIĞIN İŞ PERFORMANSINA ETKİSİ" . Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 30 (2021 ): 126-141 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/cusosbil/issue/67691/1015395>
Chicago Erhan, T. "COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE ÖZ DİSİPLİN VE PSİKOLOJİK SAĞLAMLIĞIN İŞ PERFORMANSINA ETKİSİ". Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 30 (2021 ): 126-141
RIS TY - JOUR T1 - COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE ÖZ DİSİPLİN VE PSİKOLOJİK SAĞLAMLIĞIN İŞ PERFORMANSINA ETKİSİ AU - Tuğba Erhan Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - doi: 10.35379/cusosbil.1015395 DO - 10.35379/cusosbil.1015395 T2 - Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 126 EP - 141 VL - 30 IS - 3 SN - 1304-8880-1304-8899 M3 - doi: 10.35379/cusosbil.1015395 UR - https://doi.org/10.35379/cusosbil.1015395 Y2 - 2021 ER -
EndNote %0 Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE ÖZ DİSİPLİN VE PSİKOLOJİK SAĞLAMLIĞIN İŞ PERFORMANSINA ETKİSİ %A Tuğba Erhan %T COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE ÖZ DİSİPLİN VE PSİKOLOJİK SAĞLAMLIĞIN İŞ PERFORMANSINA ETKİSİ %D 2021 %J Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi %P 1304-8880-1304-8899 %V 30 %N 3 %R doi: 10.35379/cusosbil.1015395 %U 10.35379/cusosbil.1015395
ISNAD Erhan, Tuğba . "COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE ÖZ DİSİPLİN VE PSİKOLOJİK SAĞLAMLIĞIN İŞ PERFORMANSINA ETKİSİ". Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 30 / 3 (Aralık 2021): 126-141 . https://doi.org/10.35379/cusosbil.1015395
AMA Erhan T. COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE ÖZ DİSİPLİN VE PSİKOLOJİK SAĞLAMLIĞIN İŞ PERFORMANSINA ETKİSİ. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2021; 30(3): 126-141.
Vancouver Erhan T. COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE ÖZ DİSİPLİN VE PSİKOLOJİK SAĞLAMLIĞIN İŞ PERFORMANSINA ETKİSİ. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2021; 30(3): 126-141.
IEEE T. Erhan , "COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE ÖZ DİSİPLİN VE PSİKOLOJİK SAĞLAMLIĞIN İŞ PERFORMANSINA ETKİSİ", Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 30, sayı. 3, ss. 126-141, Ara. 2021, doi:10.35379/cusosbil.1015395