Anxiety is always an ongoing concern within our environment. The experience of the pandemic, the ever-changing educational policy, and the fluctuations in economic and societal conditions have led to an increase in people's anxiety levels. First of all, anxiety about the future has increased among young people in Turkey who, since their early years, have participated in a big marathon to study at university and also during their studies. With the increase of the anxiety factor, the level of success of the students is also negatively influenced. Taking these factors into account, the research examined 'the concept of anxiety' in relation to different variables. This research analyzed the thoughts of the candidate teachers and sought to determine if this fear had an impact on their success. This study collected data related to “person, reasons for choosing the department, future planning after graduation, job-related anxiety and anxiety in relation to the KPSS and YDS exams and the German language”. The respective questionnaires were used in the 2022-2023 summer semester for bachelor students in the German teaching department at Çukurova University. The aim of this study was to analyze the opinions of prospective German teachers about their anxiety. Based on this, suggestions are developed in the final discussion.
Anxiety Teaching German learning success foreign language teaching
Kaygı her zaman çevremizde etken olan bir sorundur. Pandeminin yaşanması, devamlı değişen eğitim politikası ile ekonomik ve sosyal şartların gidişatı insanların kaygı düzeyinin olumsuz yönde fazlalaşmasına neden olmuştur. Özellikle bir üniversiteye yerleşmek için yaşamın ilk yıllarından itibaren büyük bir maratona katılan ve sonra da üniversitede okuyan gençlerin gelecek ile ilgili kaygıları çoğalmıştır. Kaygı faktörünün çoğalmasıyla birlikte, öğrencilerde başarı düzeyi de olumsuz etkilenmektedir. Bu etkenler dikkate alınarak, araştırmanın kapsamında farklı değişkenler açısından kaygı incelenmiş, öğretmen adaylarının düşünceleri analiz edilmiş ve sözkonusu kaygının başarılarına ne gibi yansımalar gösterdiği ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu çalışmada “kişi, bölümü seçme nedenleri, mezuniyet sonrası gelecek planı, mesleki kaygı, KPSS/YDS ve Almanca sınavlarına yönelik kaygı” ile ilgili veriler toplanmıştır. Sözkonusu anketler, 2022-2023 bahar döneminde Çukurova Üniversitesi Alman Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda okuyan lisans öğrencileri üzerinde uygulanmıştır. Çalışmanın amacı, Almanca öğretmen adaylarının gelecekleri ile ilgili kaygı düzeyleri hakkında bir değerlendirme yapmaktır. Bu verilere dayanarak, sonuç bölümünde öneriler geliştirilmiştir.
Kaygı Almanca Öğretmenliği Bölümü Başarı Yabancı Dil Eğitimi
Angst ist immer ein aktuelles Problem in unserem Umfeld. Die Erfahrungen mit der Pandemie, die sich ständig ändernde Bildungspolitik und der Verlauf der wirtschaftlichen und gesellschaftlichen Bedingungen haben zu einem Anstieg der Besorgnis der Menschen geführt. Vor allem hat die Angst bezüglich der Zukunft sich bei Jugendlichen in der Türkei, die seit ihren ersten Lebensjahren an, an einem großen Marathon teilgenommen haben, um an einer Universität zu studieren und auch während des Studiums, verstärkt. Mit der Erhöhung des Angstfaktors wird auch das Erfolgsniveau der Studierenden negativ beeinflusst. Unter Berücksichtigung dieser Faktoren wurde im Rahmen der Forschung ‚Angst‘ in Bezug auf verschiedene Variablen untersucht, die Gedanken von Lehramtskandidaten analysiert und versucht aufzudecken, ob diese Angst Auswirkungen auf ihren Erfolg hat. In dieser Studie wurden die Daten zu „Person, Gründe für die Wahl des Studiengangs, Zukunftsplanung nach dem Studium, berufsbezogener Angst und Angst in Bezug auf die Prüfungen KPSS und YDS und die deutsche Sprache“ erhoben. Die jeweiligen Fragebögen wurden im Sommersemester 2022-2023 an Bachelorstudierende der Abteilung Lehramt Deutsch der Çukurova-Universität angewendet. Ziel dieser Studie war es, die Meinungen künftiger Deutschlehrer/innen über ihre Angst im Hinblick auf die Zukunft zu analysieren. Darauf basierend werden Vorschläge in der Abschlussdiskussion erarbeitet.
Birincil Dil | Almanca |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 20 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 32 Sayı: 2 |