Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE FUTURE ANXIETY OF GERMAN TEACHING CANDIDATES AND ITS EFFECT ON LEARNING SUCCESS (A CASE OF ÇUKUROVA UNIVERSITY)

Yıl 2023, Cilt: 32 Sayı: 2, 702 - 713, 23.10.2023
https://doi.org/10.35379/cusosbil.1330681

Öz

Anxiety is always an ongoing concern within our environment. The experience of the pandemic, the ever-changing educational policy, and the fluctuations in economic and societal conditions have led to an increase in people's anxiety levels. First of all, anxiety about the future has increased among young people in Turkey who, since their early years, have participated in a big marathon to study at university and also during their studies. With the increase of the anxiety factor, the level of success of the students is also negatively influenced. Taking these factors into account, the research examined 'the concept of anxiety' in relation to different variables. This research analyzed the thoughts of the candidate teachers and sought to determine if this fear had an impact on their success. This study collected data related to “person, reasons for choosing the department, future planning after graduation, job-related anxiety and anxiety in relation to the KPSS and YDS exams and the German language”. The respective questionnaires were used in the 2022-2023 summer semester for bachelor students in the German teaching department at Çukurova University. The aim of this study was to analyze the opinions of prospective German teachers about their anxiety. Based on this, suggestions are developed in the final discussion.

Kaynakça

  • Aksöz, A. S. (2020). Niveaubewusstsein und eigenbewertung der im 5./6. semester studierenden an der deutschlehrerabteilung der Çukurova Universität. Schriften Zur Sprache Und Literatur IV, Ijopec Publication Limited, 261-270. Balcı, T. (2012): Überblick über deutsch als fremdsprache in der Türkei. In: Tribüne. Zeitschrift Für Sprache und Schreibung. Heft 4/2012. Münster: Lit Verlag, 3-6
  • Geçtan, E. (2005). Psikanaliz ve sonrası. Metis Yayınları.
  • Karagüven, H. Ü. (1999). Açık kaygı ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği ile ilgili bir çalışma. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 11, 203-218.
  • Kaya M. & Varol, K. (2004). İlahiyat fakültesi öğrencilerinin durumluk-sürekli kaygı düzeyleri ve kaygı nedenleri (Samsun örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17(17), 31-63.
  • Krippendorff, K. (2004). Content analysis. Sage Publications.
  • Levitt, E.E. (1967). The psychology of anxiety, The Bobbs-Merrill Inc.
  • Malmo, R. B. (1975). Motivation and affective arousal comprehensive textbook of psychiatry. The Williams and Wilkins Company, Baltimore, s. 296-610.
  • Nemiah, S. (1975). Neurotic depression. En A. Freedman, H. Kaplan, B. Sadock (Eds.) Comprehensive Textbook of Psychiatry. Williams & Wilkins.
  • Neuendorf, K. A. (2002). The content analysis guidebook. Sage Publications.
  • Uyan, A. & Genç, A. (2018). Zur konzeption eines rahmenlehrplans für den einsatz in den daf-vorbereitungsklassen in der türkei. Turkish Studies, 13(4), 1269-1290.
  • Üldaş, İ. (2005). Öğretmen ve öğretmen adaylarına yönelik matematik kaygı ölçeği (mkö-ö)’nin geliştirilmesi ve matematik kaygısına ilişkin bir değerlendirme (Doctoral Dissertation, Marmara Universitesi -Turkey)
  • Yazıcı, H. (2009). Öğretmenlik mesleği, motivasyon kaynakları ve temel tutumlar: kuramsal bir bakış. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 33-46.
  • Yemenici, A. D., Bozkurt, Ö., & Özkara, M. (2020). Genç nesilde başarı odaklı motivasyon ve öz saygının kariyer stresi ile ilişkisi. Uluslararası Turizm, Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi (Ijtebs) E-Issn: 2602-4411, 4(1), 56-66.
  • Yüksek Öğretim Kurumu. (2018). Almanca öğretmenliği lisans programı (Retrieved from: https://www.yok.gov.tr/documents/kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/yeni-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari/almanca_ogretmenligi_lisans_programi.pdf

ALMANCA ÖĞRETMEN ADAYLARININ GELECEK KAYGISI VE SÖZKONUSU KAYGININ ÖĞRENME BAŞARISINA ETKİSİ (ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2023, Cilt: 32 Sayı: 2, 702 - 713, 23.10.2023
https://doi.org/10.35379/cusosbil.1330681

Öz

Kaygı her zaman çevremizde etken olan bir sorundur. Pandeminin yaşanması, devamlı değişen eğitim politikası ile ekonomik ve sosyal şartların gidişatı insanların kaygı düzeyinin olumsuz yönde fazlalaşmasına neden olmuştur. Özellikle bir üniversiteye yerleşmek için yaşamın ilk yıllarından itibaren büyük bir maratona katılan ve sonra da üniversitede okuyan gençlerin gelecek ile ilgili kaygıları çoğalmıştır. Kaygı faktörünün çoğalmasıyla birlikte, öğrencilerde başarı düzeyi de olumsuz etkilenmektedir. Bu etkenler dikkate alınarak, araştırmanın kapsamında farklı değişkenler açısından kaygı incelenmiş, öğretmen adaylarının düşünceleri analiz edilmiş ve sözkonusu kaygının başarılarına ne gibi yansımalar gösterdiği ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu çalışmada “kişi, bölümü seçme nedenleri, mezuniyet sonrası gelecek planı, mesleki kaygı, KPSS/YDS ve Almanca sınavlarına yönelik kaygı” ile ilgili veriler toplanmıştır. Sözkonusu anketler, 2022-2023 bahar döneminde Çukurova Üniversitesi Alman Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda okuyan lisans öğrencileri üzerinde uygulanmıştır. Çalışmanın amacı, Almanca öğretmen adaylarının gelecekleri ile ilgili kaygı düzeyleri hakkında bir değerlendirme yapmaktır. Bu verilere dayanarak, sonuç bölümünde öneriler geliştirilmiştir.

Kaynakça

  • Aksöz, A. S. (2020). Niveaubewusstsein und eigenbewertung der im 5./6. semester studierenden an der deutschlehrerabteilung der Çukurova Universität. Schriften Zur Sprache Und Literatur IV, Ijopec Publication Limited, 261-270. Balcı, T. (2012): Überblick über deutsch als fremdsprache in der Türkei. In: Tribüne. Zeitschrift Für Sprache und Schreibung. Heft 4/2012. Münster: Lit Verlag, 3-6
  • Geçtan, E. (2005). Psikanaliz ve sonrası. Metis Yayınları.
  • Karagüven, H. Ü. (1999). Açık kaygı ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği ile ilgili bir çalışma. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 11, 203-218.
  • Kaya M. & Varol, K. (2004). İlahiyat fakültesi öğrencilerinin durumluk-sürekli kaygı düzeyleri ve kaygı nedenleri (Samsun örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17(17), 31-63.
  • Krippendorff, K. (2004). Content analysis. Sage Publications.
  • Levitt, E.E. (1967). The psychology of anxiety, The Bobbs-Merrill Inc.
  • Malmo, R. B. (1975). Motivation and affective arousal comprehensive textbook of psychiatry. The Williams and Wilkins Company, Baltimore, s. 296-610.
  • Nemiah, S. (1975). Neurotic depression. En A. Freedman, H. Kaplan, B. Sadock (Eds.) Comprehensive Textbook of Psychiatry. Williams & Wilkins.
  • Neuendorf, K. A. (2002). The content analysis guidebook. Sage Publications.
  • Uyan, A. & Genç, A. (2018). Zur konzeption eines rahmenlehrplans für den einsatz in den daf-vorbereitungsklassen in der türkei. Turkish Studies, 13(4), 1269-1290.
  • Üldaş, İ. (2005). Öğretmen ve öğretmen adaylarına yönelik matematik kaygı ölçeği (mkö-ö)’nin geliştirilmesi ve matematik kaygısına ilişkin bir değerlendirme (Doctoral Dissertation, Marmara Universitesi -Turkey)
  • Yazıcı, H. (2009). Öğretmenlik mesleği, motivasyon kaynakları ve temel tutumlar: kuramsal bir bakış. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 33-46.
  • Yemenici, A. D., Bozkurt, Ö., & Özkara, M. (2020). Genç nesilde başarı odaklı motivasyon ve öz saygının kariyer stresi ile ilişkisi. Uluslararası Turizm, Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi (Ijtebs) E-Issn: 2602-4411, 4(1), 56-66.
  • Yüksek Öğretim Kurumu. (2018). Almanca öğretmenliği lisans programı (Retrieved from: https://www.yok.gov.tr/documents/kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/yeni-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari/almanca_ogretmenligi_lisans_programi.pdf

DIE ZUKUNFTSANGST VON DEUTSCHLEHRERKANDIDATEN UND IHRE AUSWIRKUNG AUF DEN LERNERFOLG (AM BEISPIEL DER ÇUKUROVA-UNIVERSITÄT)

Yıl 2023, Cilt: 32 Sayı: 2, 702 - 713, 23.10.2023
https://doi.org/10.35379/cusosbil.1330681

Öz

Angst ist immer ein aktuelles Problem in unserem Umfeld. Die Erfahrungen mit der Pandemie, die sich ständig ändernde Bildungspolitik und der Verlauf der wirtschaftlichen und gesellschaftlichen Bedingungen haben zu einem Anstieg der Besorgnis der Menschen geführt. Vor allem hat die Angst bezüglich der Zukunft sich bei Jugendlichen in der Türkei, die seit ihren ersten Lebensjahren an, an einem großen Marathon teilgenommen haben, um an einer Universität zu studieren und auch während des Studiums, verstärkt. Mit der Erhöhung des Angstfaktors wird auch das Erfolgsniveau der Studierenden negativ beeinflusst. Unter Berücksichtigung dieser Faktoren wurde im Rahmen der Forschung ‚Angst‘ in Bezug auf verschiedene Variablen untersucht, die Gedanken von Lehramtskandidaten analysiert und versucht aufzudecken, ob diese Angst Auswirkungen auf ihren Erfolg hat. In dieser Studie wurden die Daten zu „Person, Gründe für die Wahl des Studiengangs, Zukunftsplanung nach dem Studium, berufsbezogener Angst und Angst in Bezug auf die Prüfungen KPSS und YDS und die deutsche Sprache“ erhoben. Die jeweiligen Fragebögen wurden im Sommersemester 2022-2023 an Bachelorstudierende der Abteilung Lehramt Deutsch der Çukurova-Universität angewendet. Ziel dieser Studie war es, die Meinungen künftiger Deutschlehrer/innen über ihre Angst im Hinblick auf die Zukunft zu analysieren. Darauf basierend werden Vorschläge in der Abschlussdiskussion erarbeitet.

Kaynakça

  • Aksöz, A. S. (2020). Niveaubewusstsein und eigenbewertung der im 5./6. semester studierenden an der deutschlehrerabteilung der Çukurova Universität. Schriften Zur Sprache Und Literatur IV, Ijopec Publication Limited, 261-270. Balcı, T. (2012): Überblick über deutsch als fremdsprache in der Türkei. In: Tribüne. Zeitschrift Für Sprache und Schreibung. Heft 4/2012. Münster: Lit Verlag, 3-6
  • Geçtan, E. (2005). Psikanaliz ve sonrası. Metis Yayınları.
  • Karagüven, H. Ü. (1999). Açık kaygı ölçeğinin geçerlik ve güvenirliği ile ilgili bir çalışma. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 11, 203-218.
  • Kaya M. & Varol, K. (2004). İlahiyat fakültesi öğrencilerinin durumluk-sürekli kaygı düzeyleri ve kaygı nedenleri (Samsun örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17(17), 31-63.
  • Krippendorff, K. (2004). Content analysis. Sage Publications.
  • Levitt, E.E. (1967). The psychology of anxiety, The Bobbs-Merrill Inc.
  • Malmo, R. B. (1975). Motivation and affective arousal comprehensive textbook of psychiatry. The Williams and Wilkins Company, Baltimore, s. 296-610.
  • Nemiah, S. (1975). Neurotic depression. En A. Freedman, H. Kaplan, B. Sadock (Eds.) Comprehensive Textbook of Psychiatry. Williams & Wilkins.
  • Neuendorf, K. A. (2002). The content analysis guidebook. Sage Publications.
  • Uyan, A. & Genç, A. (2018). Zur konzeption eines rahmenlehrplans für den einsatz in den daf-vorbereitungsklassen in der türkei. Turkish Studies, 13(4), 1269-1290.
  • Üldaş, İ. (2005). Öğretmen ve öğretmen adaylarına yönelik matematik kaygı ölçeği (mkö-ö)’nin geliştirilmesi ve matematik kaygısına ilişkin bir değerlendirme (Doctoral Dissertation, Marmara Universitesi -Turkey)
  • Yazıcı, H. (2009). Öğretmenlik mesleği, motivasyon kaynakları ve temel tutumlar: kuramsal bir bakış. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 33-46.
  • Yemenici, A. D., Bozkurt, Ö., & Özkara, M. (2020). Genç nesilde başarı odaklı motivasyon ve öz saygının kariyer stresi ile ilişkisi. Uluslararası Turizm, Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi (Ijtebs) E-Issn: 2602-4411, 4(1), 56-66.
  • Yüksek Öğretim Kurumu. (2018). Almanca öğretmenliği lisans programı (Retrieved from: https://www.yok.gov.tr/documents/kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/yeni-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari/almanca_ogretmenligi_lisans_programi.pdf
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Almanca
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yasemin Darancık 0000-0001-5682-9123

Yayımlanma Tarihi 23 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 20 Temmuz 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 32 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Darancık, Y. (2023). DIE ZUKUNFTSANGST VON DEUTSCHLEHRERKANDIDATEN UND IHRE AUSWIRKUNG AUF DEN LERNERFOLG (AM BEISPIEL DER ÇUKUROVA-UNIVERSITÄT). Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 32(2), 702-713. https://doi.org/10.35379/cusosbil.1330681