Masallar, olağanüstü karakter ve olaylardan oluşan bir edebi türdür. Olağanüstü olmanın yanında toplumun bakış açısını, düşüncelerini aynı zamanda gündelik yaşamları da barındırma yönüyle edebiyatta önemli bir yere sahiptir. Masallar yüzyıllardan beri gerek toplumun içinden çıkıp gerek çeviri yoluyla okura ulaşarak edebiyatımızda varlığını sürdürmektedir. Andersen’in masalları da Türk çocuk edebiyatına çeviri yoluyla girerek uzun yıllardır sıkça okunan masallar arasında yer bulmuştur. Bu araştırmanın amacı, Hans Christian Andersen’e ait 156 masal ve hikayesi içerisinden seçilen 20 masalında yer alan şiddet ve korku unsurlarını incelemektir. Nitel bir araştırma yönteminin benimsendiği araştırmanın veri kaynaklarını, Pinhan Yayıncılık’ta baskısı çıkan ve üç ciltten oluşan Andersen Masalları kitabı oluşturmaktadır. Kitaptan elde edilen veriler doküman analiziyle sunulmuştur. Yapılan analizler sonrası masallardaki şiddet ve korku unsurlarının dört kategori altında incelenmesi elverişli bulunmuştur. Sonrasında şiddet ve korku unsurları tablolarla belirtilip kitaptan örneklerle desteklenmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda Andersen Masallarında yer alan bazı masalların çocuklar için uygun olmayan unsurlar taşıdığı ve bu masalların çocuklarda olumsuzluklara yol açabileceğinden uzman görüşü olmadan okutulmaması önerilmiştir.
Çocuk edebiyatı Andersen masalları şiddet ve korku Çocuk Eğitimi
Fairy tales are a literary genre consisting of extraordinary characters and events. In addition to being extraordinary, they hold an important place in literature by embodying not only the perspective and thoughts of society but also aspects of everyday life. Fairy tales have been sustaining their presence in our literature for centuries, either originating from society or reaching readers through translation. Andersen’s fairy tales, by means of translation, have taken a place among the frequently read tales for many years in Turkish children’s literature. The purpose of this research is to examine the elements of violence and fear in twenty tales selected from one hundred and fifty-six tales and stories by Hans Christian Andersen. The data of the research, in which a qualitative method was adopted, are the books called Andersen Tales, published by Pinhan Publishing consisting of three volumes. The data obtained from the books are presented through document analysis. The analysis revealed that it is appropriate to examine the elements of violence and fear in the fairy tales under four categories. Subsequently, the elements of violence and fear were depicted in tables and supported with examples from the book. In line with the findings obtained, it is suggested that some of the tales in Andersen’s tales contain elements that are not suitable for children and it is recommended that these tales not be read to children without expert opinion, as they may lead to negative consequences.
Children’s literature Andersen’s tales violence and fear child education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Edebi Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 33 Sayı: 1 |