Araştırmada,
Türk Cumhuriyetleri’nde ana dile ilişkin tutumları belirlemeye yönelik ölçek
geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma 2016-2017 öğretim yılında TÖMER’lerde
öğrenim gören, Türk Cumhuriyetleri’nden 189 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir.
Yapılan analizler sonucu öğrenci sayısı 174’e indirilmiştir. Ölçek geliştirilmesinde
alanyazın taraması, madde havuzu oluşturma, uzman görüşüne başvurma ve
pilot uygulama süreçleri izlenmiştir. Açımlayıcı
faktör analizi sonucunda 20 maddeden oluşan ölçek yapısı elde edilmiştir.
Ölçeğin açıkladığı toplam varyans % 64.15’tir. Bu ölçek Türk Cumhuriyetleri’ndeki
üniversite öğrencilerine uygulanmıştır. Uygulamanın yapıldığı 174 Özbek
öğrenci üzerinden doğrulayıcı faktör analizi yapılmış, ölçek modelinin iyi uyum sağladığı
görülmüştür. Böylece, “Türk Cumhuriyetleri’nde Ana Diline İlişkin Tutum Ölçeği”
nin amacına hizmet eden, geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu ortaya
koyulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |