Günümüzde yaşanan teknolojik gelişmeler çalışma süresinin düşmesi ve insanların değerlendirebilecekleri boş zaman sağlamaktadır. Bunun sonucunda, bireylerin zamanlarını değerlendirebilecekleri faaliyetlere olan talep artmaktadır. Bu faaliyetler, öğrenmek, keşfetmek ve araştırmak için çeşitli fırsatlar sunmaktadır. Rekreasyonun, aynı zamanda insanlara fizyolojik, psikolojik, sosyal açıdan pozitif etkileri bulunmakta, kişinin kendine olan güven ve saygısını arttırmakta ve bilinçlenmesini sağlamaktadır. Bu çalışma, Selçuk Üniversitesi Turizm Fakültesi’nde öğrenim gören öğrencilerin boş zaman aktivitelerini nasıl değerlendirdikleri, yaptıkları tercihler ve bu tercihleri yaparken bunlara etki eden nedenleri araştırmak, ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır.Çalışma da rekreasyon, boş zaman veya serbest zaman olarak nitelendirilen, kişinin zorunlu haller dışında isteğe bağlı olarak değerlendirdiği sürenin, genel olarak ne olduğu anlatılmaktadır. Rekreasyon aktivitelerinin genel özellikleri, gençlerin serbest ya da boş zaman süreçlerini nasıl değerlendirdiklerini ele almaktadır. Ayrıca Konya ili örneğinde rekreasyon alanlarının örneklerine de yer verilmiş, Selçuk Üniversitesi Merkez Yerleşkesi’ de yer alan rekreasyon alanları örnekleri verilmiştir.
Nowadays, technological developments are reducing the work time and providing free time for people to seize upon. As a result, demand for activities in which individuals can assess their time is increasing. These activities offer various opportunities for learning, exploring and researching. At the same time, recreation has physiological, psychological and social positive effects on people, increasing the confidence and respect of oneself and raising their consciousness. This study aims to investigate how students who study at Sel‐cuk University Faculty of Tourism are seizing leisure time activities, what they choose and identifying the reason for why they make these preferences. The study also generally describes what recreation is. This is time that people are seizing with their own decision called as free time or leisure time. The general characteristic of recreational activities addresses how young people evaluate their free‐time or leisure time processes. Further‐more, examples of recreation areas in Konya province and examples of recreation areas in Selcuk University Central Campus are also given. According to the study, Selcuk Univer‐sity Tourism Faculty Students did not participate enough in recreational activities.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 2 |
Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.