Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Examination of Visitor Comments on The Ephesus Experience Museum, Winner of The Best Museum Award

Yıl 2024, Sayı: 13, 65 - 77, 31.12.2024
https://doi.org/10.58455/cutsad.1587560

Öz

Today, museums are increasingly employing more effective and engaging methods to offer visitors unique and diverse experiences. With technological advancements, museums are creating immersive experiences that appeal to the senses, making the conveyed stories more impactful and memorable. One such experience museum is the Ephesus Experience Museum, which serves as part of the UNESCO World Heritage Site, the Ephesus Ancient City. The number of visitors eager to experience these sensory-rich narratives has been growing steadily. Established in 2023, the museum was awarded the "Best Museum" title in 2024. This study aims to analyze visitor reviews of the Ephesus Experience Museum to highlight perspectives on experience museums and provide recommendations. A total of 802 reviews from Google were analyzed using qualitative data analysis methods, specifically content analysis. The data, analyzed through the MAXQDA software, were evaluated and interpreted. The research findings indicate that visitors to the Ephesus Experience Museum generally provided positive evaluations, while negative comments primarily highlighted the issue of admission fees.

Kaynakça

  • Akdeniz, P. C. ve Özbölük, T. (2019) Online yorumların tüketici satın alma kararına etkisi: kullanıcı özellikleri açısından bir değerlendirme. İşletme Araştırmaları Dergisi, 11(4), 3104-3119. DOI: 10.20491/isarder.2019.798
  • Akgöz, E., Karagöz, B. S., El, M. N. ve Akın, B. (2024). Interpreting EWOM evaluations using AHP and TOPSIS methods and determining the most suitable Cyprus hotel. Journal of Business Academy, 5(3), 224-240. DOI: 10.26677/TR1010.2024.1458
  • Akkılıç, M. E. ve Özbek, V. (2012). İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde ürüne yönelik yorumların tüketici satın alma kararı üzerindeki etkisi. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, (10) 1-14.
  • Aylan, S. ve Kaya, İ. (2020). Bir hüzün turizmi destinasyonu olarak Ulucanlar Cezaevi Müzesi ziyaretçilerinin elektronik yorumlarının içerik analizi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1), 488-504. DOI: 10.26677/TR1010.2020.325
  • Bekar Şimşek, G. ve Ayyıldız, A. Y. (2023). Gastronomi temalı müzelerdeki ziyaretçi deneyimlerinin hizmet hataları yönünden incelenmesi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 7(2), 266–283. DOI: 10.26677/TR1010.2023.1241
  • Buyurgan, S. (2017). Verimli bir müze ziyaretini nasıl gerçekleştirebiliriz?. Milli Eğitim Dergisi, 46(214), 317-343. https://dergipark.org.tr/tr/pub/milliegitim/issue/36135/405940
  • Çelik, F. ve Kahraman, M. E. (2024). Müzelerde deneyim odaklı sergileme teknikleri: Ayasofya Tarih ve Deneyim Müzesi örneği. The Journal of Social Sciences, 11(69), 244-258. DOI: 10.29228/SOBIDER.75254
  • Çuhadar, Y. (2024). Eskişehir Lületaşı Müzesi ziyaretçilerinin deneyimlerinin incelenmesi. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 8(1), 154-175. DOI: 10.32572/guntad.1337344
  • DEM. (2024). Efes Deneyim Müzesi. https://www.demmuseums.com/tr/muzeler/efes-deneyim-muzesi/ Dereli, A. B. (2023). Maxqda: yaratıcı veri analizi üzerine notlar. Karadeniz İletişim Araştırmaları Dergisi, 13(1), 149-152. DOI: 10.53495/e-kiad.1319405
  • Eser, S. (2021). Ziyaretçi deneyimleri üzerine nitel bir araştırma: Göbekli Tepe örneği. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 18(2), 478-495. DOI: 10.24010/soid.930862
  • Euronews. (2024, 15 Haziran). İzmir'deki Efes Deneyim Müzesi dünyanın en iyi müzesi ödülüne layık görüldü. https://tr.euronews.com/kultur/2024/06/15/efes-deneyim-muzesi-dunyanin-en-iyi-muzesi-odulune-layik-goruldu#:~:text=2023%20y%C4%B1l%C4%B1nda%20ayn%C4%B1%20kategoride%20birincili%C4%9Fi,ta%20yeniden%20kap%C4%B1lar%C4%B1n%C4%B1%20ziyaret%C3%A7ilere%20a%C3%A7m%C4%B1%C5%9Ft%C4%B1
  • Gök, H. S. ve Şalvarcı, S. (2021). Türkiye’deki gastronomi temalı müzelere yönelik çevrimiçi ziyaretçi deneyimlerinin incelenmesi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 18(1), 120-140. DOI: 10.24010/soid.810798
  • Güneş, E., Pekerşen, Y., Alagöz, G. ve Sivrikaya, K. K. (2019). Müze ziyaretçilerinin hizmet kalitesine yönelik algılamaları: Mevlana Müzesi örneği. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 11(21), 591-612. DOI: 10.20990/kilisiibfakademik.534457
  • ICOM. (2022). Museum Definition. https://icom.museum/en/resources/standards-guidelines/museum-definition/
  • İşçi, C. ve Güzel, B., Canko, D. M., İşçi, T. ve Moroğlu, F. (2020). Müze deneyimi: yönetim ve ziyaretçi perspektiflerinin karşılaştırılması. Turizm Akademik Dergisi, 7(1), 29-45. https://dergipark.org.tr/tr/pub/touraj/issue/54951/624040
  • İzmir İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü. (2024). Efes (Selçuk). https://izmir.ktb.gov.tr/TR-77418/efes-selcuk.html Jolliffe, L. ve Smith, R. (2001). Heritage, tourism and museums: the case of the North Atlantic Islands of Skye, Scotland and Prince Edward Island, Canada. International Journal of Heritage Studies, 7(2), 149–172. DOI: 10.1080/13527250119047
  • Karaca, Ş. ve Gümüş, N. (2020). Tüketicilerin online yorum ve değerlendirme puanlarına yönelik tutumlarının online satın alma davranışlarına etkisi. Sakarya İktisat Dergisi, 9(1), 52-69. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sid/issue/53169/704817
  • Keskin, M. ve Keskin, M. K. (2020). Müze ziyaretçilerinin hizmet kalitesi algılarının ölçülmesi: Hatay Arkeoloji Müzesi Örneği. ÇATALHÖYÜK International Journal of Tourism and Social Research, 5, 84-98.
  • Korkmaz, H. (2020). Troya Müzesi elektronik ziyaretçi yorumlarının hizmet özellikleri, memnuniyet ve tavsiye açısından incelenmesi. Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research, 4(1), 43-56. DOI: 10.32958/gastoria.708307
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı. (2024, 15 Haziran). Dünyanın en iyisi "Efes Deneyim Müzesi". https://basin.ktb.gov.tr/TR-373944/dunyanin-en-iyisi-efes-deneyim-muzesi.html
  • Kwon, J. M., Bae, J. I. ve Phelan, K. (2011). Online consumer herding behaviors in the hotel industry. 16th Graduate Students Research Conference, Houston, Texas. https://hdl.handle.net/20.500.14394/29952
  • Luli V. D. D. ve Kawano, N. (2020). Online Tourist Reviews and Accidental Conveyors of Memories of the Atomic Bomb. Journal of Tourism and Cultural Change, 18(5), 514-531. DOI: 10.1080/14766825.2019.1702048
  • Müze. (2024). Efes Örenyeri. https://muze.gov.tr/muze-detay?SectionId=EFS01&DistId=EFS
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323–343.
  • Pine, B.J.II ve Gilmore, J.H. (1998). Welcome to the Experience Economy. Harvard Business Review, 76(4), 97-105.
  • Radder, L. ve Han, X. (2015). An examination of the museum experience based on pine and gilmore’s experience economy realms. Journal of Applied Business Research, 31(2), 455-470. DOI: 10.19030/JABR.V31I2.9129
  • Rädiker, S. ve Kuckartz, U. (2020). Focused analysis of qualitative interviews with MAXQDA. MAXQDA Press.
  • Riva, P. ve Agostino, D. (2022). Latent dimensions of museum experience: assessing cross-cultural perspectives of visitors from TripAdvisor reviews. Museum Management and Curatorship, 37(6), 616-640. DOI: 10.1080/09647775.2022.2073560
  • Sezgin, M. ve Karagöz, B. (2021). Turizmde robotlaşma teknolojisinin kullanımı. Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi, 5(3), 946-960.
  • Shen, H., Wu, M. Y., Wall, G. ve Tong, Y. (2020). Craft museum visitors’ ınteractive experiences, benefits and behavioural ıntentions: perspectives of chinese parents, Leisure Studies, 39(3), 355-371. DOI: 10.1080/02614367.2019.1696390
  • Shengli, L. ve Fan, L. (2019). The ınteraction effects of online reviews and free samples on consumers’ downloads: an empirical analysis. Information Processing & Management, 56(6), 102071. DOI: 10.1016/j.ipm.2019.102071
  • Silberberg, T. (1995). Cultural tourism and business opportunities for museums and heritage sites. Tourism Management, 16(5), 361–365. DOI:10.1016/0261-5177(95)00039-q
  • Sop, S. A., Ongun, U. ve Abalı, R. (2020). Müze deneyimini etkileyen unsurlar: çevrimiçi yorumlar üzerine nitel bir araştırma, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(2), 1123-1138. DOI: 10.26677/TR1010.2020.386
  • Soylu, B. Ç. (2024). Efes Deneyim Müzesi ziyaretçi yorumlarının unutulmaz müze deneyimi ve davranışsal niyetler kapsamında incelenmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 12(3), 2030-2048. DOI: 10.21325/jotags.2024.1474
  • TÜİK. (2024, 6 Eylül). Kültürel miras istatistikleri, 2023. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Kulturel-Miras-Istatistikleri-2023-53640
  • Yeşilyurt, H. ve Arıca, R. (2018). Mutfak müzesi ziyaretçilerinin deneyimlerinin incelenmesi: Emine Göğüş Mutfak Müzesi örneği, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1), 60- 70. DOI: 10.26677/tutad.2018.24
  • Yıldırım, G. ve Özbek, Ö. (2019). Müzelerde turist rehberliği ve interaktif teknolojiler. Dijital Turizm: Sektörün Yeni Geleceği (1. Baskı) içinde (ss. 167-176). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Yıldız S. B. ve Diken B. (2021). Müze ziyaretçilerinin hizmet kalitesi algılamalarının memnuniyetleri üzerindeki etkisi: Topkapı Sarayı Müzesi örneği. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 12(3), 848-859.

En İyi Müze Ödüllü Efes Deneyim Müzesi Ziyaretçi Yorumlarının İncelenmesi

Yıl 2024, Sayı: 13, 65 - 77, 31.12.2024
https://doi.org/10.58455/cutsad.1587560

Öz

Günümüzde müzeler ziyaretçilere yeni ve farklı bir deneyim sunmak için daha etkili ve ilgi çekici olan yollara başvurmaktadır. Teknolojik gelişmelerle birlikte müzelerde ziyaretçilere aktarılan olayların duyulara hitap etmesini sağlayan, hissedilebilir deneyimler etkileyici olabilmekte ve kalıcılığı arttırabilmektedir. Bu deneyim müzelerinden biri de UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde yer alan Efes Antik Kenti’nin bir parçası olarak hizmet veren Efes Deneyim Müzesi’dir. Tüm duyulara hitap ederek aktarılan bu hikayeleri deneyimlemek isteyen ziyaretçilerin sayısı artmaktadır. 2023 yılında hizmete başlayan müze, 2024 yılında “En İyi Müze” ödülünün de sahibi olmuştur. Bu araştırmanın amacı, Efes Deneyim Müzesi ziyaretçilerinin deneyimlerini paylaştıkları yorumları analiz ederek deneyim müzeleri hakkındaki görüşlerin ortaya konulması ve öneriler sunmaktır. Bu kapsamda nitel veri analiz yöntemlerinden içerik analizi ile Google yorumlardan 802 yorum incelenmiştir. MAXQDA programı aracılığıyla çözümlenen veriler doğrultusunda değerlendirmelerde bulunulmuştur. Araştırma sonucunda Efes Deneyim Müzesi ziyaretçilerinin genel olarak olumlu değerlendirmelerde bulunduğu, olumsuz yorumlarda en fazla ücret unsurunun ön plana çıktığı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akdeniz, P. C. ve Özbölük, T. (2019) Online yorumların tüketici satın alma kararına etkisi: kullanıcı özellikleri açısından bir değerlendirme. İşletme Araştırmaları Dergisi, 11(4), 3104-3119. DOI: 10.20491/isarder.2019.798
  • Akgöz, E., Karagöz, B. S., El, M. N. ve Akın, B. (2024). Interpreting EWOM evaluations using AHP and TOPSIS methods and determining the most suitable Cyprus hotel. Journal of Business Academy, 5(3), 224-240. DOI: 10.26677/TR1010.2024.1458
  • Akkılıç, M. E. ve Özbek, V. (2012). İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde ürüne yönelik yorumların tüketici satın alma kararı üzerindeki etkisi. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, (10) 1-14.
  • Aylan, S. ve Kaya, İ. (2020). Bir hüzün turizmi destinasyonu olarak Ulucanlar Cezaevi Müzesi ziyaretçilerinin elektronik yorumlarının içerik analizi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1), 488-504. DOI: 10.26677/TR1010.2020.325
  • Bekar Şimşek, G. ve Ayyıldız, A. Y. (2023). Gastronomi temalı müzelerdeki ziyaretçi deneyimlerinin hizmet hataları yönünden incelenmesi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 7(2), 266–283. DOI: 10.26677/TR1010.2023.1241
  • Buyurgan, S. (2017). Verimli bir müze ziyaretini nasıl gerçekleştirebiliriz?. Milli Eğitim Dergisi, 46(214), 317-343. https://dergipark.org.tr/tr/pub/milliegitim/issue/36135/405940
  • Çelik, F. ve Kahraman, M. E. (2024). Müzelerde deneyim odaklı sergileme teknikleri: Ayasofya Tarih ve Deneyim Müzesi örneği. The Journal of Social Sciences, 11(69), 244-258. DOI: 10.29228/SOBIDER.75254
  • Çuhadar, Y. (2024). Eskişehir Lületaşı Müzesi ziyaretçilerinin deneyimlerinin incelenmesi. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 8(1), 154-175. DOI: 10.32572/guntad.1337344
  • DEM. (2024). Efes Deneyim Müzesi. https://www.demmuseums.com/tr/muzeler/efes-deneyim-muzesi/ Dereli, A. B. (2023). Maxqda: yaratıcı veri analizi üzerine notlar. Karadeniz İletişim Araştırmaları Dergisi, 13(1), 149-152. DOI: 10.53495/e-kiad.1319405
  • Eser, S. (2021). Ziyaretçi deneyimleri üzerine nitel bir araştırma: Göbekli Tepe örneği. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 18(2), 478-495. DOI: 10.24010/soid.930862
  • Euronews. (2024, 15 Haziran). İzmir'deki Efes Deneyim Müzesi dünyanın en iyi müzesi ödülüne layık görüldü. https://tr.euronews.com/kultur/2024/06/15/efes-deneyim-muzesi-dunyanin-en-iyi-muzesi-odulune-layik-goruldu#:~:text=2023%20y%C4%B1l%C4%B1nda%20ayn%C4%B1%20kategoride%20birincili%C4%9Fi,ta%20yeniden%20kap%C4%B1lar%C4%B1n%C4%B1%20ziyaret%C3%A7ilere%20a%C3%A7m%C4%B1%C5%9Ft%C4%B1
  • Gök, H. S. ve Şalvarcı, S. (2021). Türkiye’deki gastronomi temalı müzelere yönelik çevrimiçi ziyaretçi deneyimlerinin incelenmesi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 18(1), 120-140. DOI: 10.24010/soid.810798
  • Güneş, E., Pekerşen, Y., Alagöz, G. ve Sivrikaya, K. K. (2019). Müze ziyaretçilerinin hizmet kalitesine yönelik algılamaları: Mevlana Müzesi örneği. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 11(21), 591-612. DOI: 10.20990/kilisiibfakademik.534457
  • ICOM. (2022). Museum Definition. https://icom.museum/en/resources/standards-guidelines/museum-definition/
  • İşçi, C. ve Güzel, B., Canko, D. M., İşçi, T. ve Moroğlu, F. (2020). Müze deneyimi: yönetim ve ziyaretçi perspektiflerinin karşılaştırılması. Turizm Akademik Dergisi, 7(1), 29-45. https://dergipark.org.tr/tr/pub/touraj/issue/54951/624040
  • İzmir İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü. (2024). Efes (Selçuk). https://izmir.ktb.gov.tr/TR-77418/efes-selcuk.html Jolliffe, L. ve Smith, R. (2001). Heritage, tourism and museums: the case of the North Atlantic Islands of Skye, Scotland and Prince Edward Island, Canada. International Journal of Heritage Studies, 7(2), 149–172. DOI: 10.1080/13527250119047
  • Karaca, Ş. ve Gümüş, N. (2020). Tüketicilerin online yorum ve değerlendirme puanlarına yönelik tutumlarının online satın alma davranışlarına etkisi. Sakarya İktisat Dergisi, 9(1), 52-69. https://dergipark.org.tr/tr/pub/sid/issue/53169/704817
  • Keskin, M. ve Keskin, M. K. (2020). Müze ziyaretçilerinin hizmet kalitesi algılarının ölçülmesi: Hatay Arkeoloji Müzesi Örneği. ÇATALHÖYÜK International Journal of Tourism and Social Research, 5, 84-98.
  • Korkmaz, H. (2020). Troya Müzesi elektronik ziyaretçi yorumlarının hizmet özellikleri, memnuniyet ve tavsiye açısından incelenmesi. Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research, 4(1), 43-56. DOI: 10.32958/gastoria.708307
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı. (2024, 15 Haziran). Dünyanın en iyisi "Efes Deneyim Müzesi". https://basin.ktb.gov.tr/TR-373944/dunyanin-en-iyisi-efes-deneyim-muzesi.html
  • Kwon, J. M., Bae, J. I. ve Phelan, K. (2011). Online consumer herding behaviors in the hotel industry. 16th Graduate Students Research Conference, Houston, Texas. https://hdl.handle.net/20.500.14394/29952
  • Luli V. D. D. ve Kawano, N. (2020). Online Tourist Reviews and Accidental Conveyors of Memories of the Atomic Bomb. Journal of Tourism and Cultural Change, 18(5), 514-531. DOI: 10.1080/14766825.2019.1702048
  • Müze. (2024). Efes Örenyeri. https://muze.gov.tr/muze-detay?SectionId=EFS01&DistId=EFS
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323–343.
  • Pine, B.J.II ve Gilmore, J.H. (1998). Welcome to the Experience Economy. Harvard Business Review, 76(4), 97-105.
  • Radder, L. ve Han, X. (2015). An examination of the museum experience based on pine and gilmore’s experience economy realms. Journal of Applied Business Research, 31(2), 455-470. DOI: 10.19030/JABR.V31I2.9129
  • Rädiker, S. ve Kuckartz, U. (2020). Focused analysis of qualitative interviews with MAXQDA. MAXQDA Press.
  • Riva, P. ve Agostino, D. (2022). Latent dimensions of museum experience: assessing cross-cultural perspectives of visitors from TripAdvisor reviews. Museum Management and Curatorship, 37(6), 616-640. DOI: 10.1080/09647775.2022.2073560
  • Sezgin, M. ve Karagöz, B. (2021). Turizmde robotlaşma teknolojisinin kullanımı. Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi, 5(3), 946-960.
  • Shen, H., Wu, M. Y., Wall, G. ve Tong, Y. (2020). Craft museum visitors’ ınteractive experiences, benefits and behavioural ıntentions: perspectives of chinese parents, Leisure Studies, 39(3), 355-371. DOI: 10.1080/02614367.2019.1696390
  • Shengli, L. ve Fan, L. (2019). The ınteraction effects of online reviews and free samples on consumers’ downloads: an empirical analysis. Information Processing & Management, 56(6), 102071. DOI: 10.1016/j.ipm.2019.102071
  • Silberberg, T. (1995). Cultural tourism and business opportunities for museums and heritage sites. Tourism Management, 16(5), 361–365. DOI:10.1016/0261-5177(95)00039-q
  • Sop, S. A., Ongun, U. ve Abalı, R. (2020). Müze deneyimini etkileyen unsurlar: çevrimiçi yorumlar üzerine nitel bir araştırma, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(2), 1123-1138. DOI: 10.26677/TR1010.2020.386
  • Soylu, B. Ç. (2024). Efes Deneyim Müzesi ziyaretçi yorumlarının unutulmaz müze deneyimi ve davranışsal niyetler kapsamında incelenmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 12(3), 2030-2048. DOI: 10.21325/jotags.2024.1474
  • TÜİK. (2024, 6 Eylül). Kültürel miras istatistikleri, 2023. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Kulturel-Miras-Istatistikleri-2023-53640
  • Yeşilyurt, H. ve Arıca, R. (2018). Mutfak müzesi ziyaretçilerinin deneyimlerinin incelenmesi: Emine Göğüş Mutfak Müzesi örneği, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1), 60- 70. DOI: 10.26677/tutad.2018.24
  • Yıldırım, G. ve Özbek, Ö. (2019). Müzelerde turist rehberliği ve interaktif teknolojiler. Dijital Turizm: Sektörün Yeni Geleceği (1. Baskı) içinde (ss. 167-176). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Yıldız S. B. ve Diken B. (2021). Müze ziyaretçilerinin hizmet kalitesi algılamalarının memnuniyetleri üzerindeki etkisi: Topkapı Sarayı Müzesi örneği. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 12(3), 848-859.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mete Sezgin 0000-0001-9079-2520

Bengü Su Karagöz 0000-0003-3259-8070

Elmas Toklu Ölmez 0000-0002-1170-093X

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 18 Kasım 2024
Kabul Tarihi 13 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Sezgin, M., Karagöz, B. S., & Toklu Ölmez, E. (2024). En İyi Müze Ödüllü Efes Deneyim Müzesi Ziyaretçi Yorumlarının İncelenmesi. Çatalhöyük Uluslararası Turizm Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi(13), 65-77. https://doi.org/10.58455/cutsad.1587560

Çatalhöyük Uluslararası Turizm ve Sosyal Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.