Rapid change and innovation in information and communication technologies have made it imperative to use these technologies in teaching-learning processes. In this context professional development for teachers become more important to ensure the effective and efficient use of information and communication technologies in the teaching-learning process. The purpose of this study was investigating the use of online media for teachers’ professional development in Turkey and in some Asian countries that were successful in PISA. In the study; status of existing on-line service activities; implementation process; the disruptions observed in the implementation process and obstacles related to the implementation process, opportunities offered by Web 2.0 technology have been examined. In reaching this goal a search was conducted in Web of Science. When the literature on professional development of teachers is examined, it was seen that online environments are used to improve the quality of learning and teaching process. Also in these studies one common point reached that using online learning community effectively created opportunities for cooperative learning and working. Through online learning communities that allow teachers to interact with each other achieved collaboration with the sharing of individual applications and experience, overcoming the difficulties in the teaching-learning process. On the other hand, if an institution wants to take advantages of all the opportunities offered by technology along the teaching-learning process, the benefits on the basis of the opportunities offered by Web 2.0 technologies through online media is important for organizing of activities related to teachers' personal and professional development. In addition, it was revealed that there is a need for availability of professional development activities for teachers in improving their capacity for being lifelong learners and for their adoption to innovation and change in technology
Online media in-service training teacher training lifelong learning
Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı değişim ve yenilikler bu teknolojilerin öğretme-öğrenme süreçlerinde işe koşulmasını kaçınılmaz hale getirmiştir. Bu bağlamda öğretmenler için bu teknolojilerin etkili ve verimli kullanımının sağlanabilmesine yönelik mesleki gelişim etkinliklerinin sunulması gün geçtikçe daha fazla önemli hale gelmektedir. Bu araştırma kapsamında ülkemizde ve PISA’da başarısıyla dikkat çeken bazı Asya ülkelerindeki hizmet-içi etkinlikler bağlamında çevrim-içi ortamlardan yararlanabilme durumları incelenmiştir. Çevrim-içi ortamlarda sunulan hizmet-içi eğitim etkinlikleriyle ilgili olarak var olan durum; yürütülen uygulamalar; uygulama sürecinde yaşanan aksaklıklar, uygulama sürecine ilişkin engeller ve web 2.0 teknolojilerinin sunduğu olanaklar ortaya konularak irdelenmiştir. Araştırma kapsamında Web of Science sayısal kütüphanesi temel alınarak öğretmenlere yönelik mesleki gelişim uygulamalarında çevrim-içi ortamların kullanıldığı ilgili araştırmalar taranarak analiz edilmiştir. Singapur, Çin, Tayvan, Güney Kore ve Türkiye’de hizmet-içi eğitim etkinlikleri kapsamında alanyazındaki ilgili çalışmalar incelendiğinde öğretmen kalitesini arttırmaya yönelik çeşitli hizmetlerde çevrim-içi ortamların kullanıldığı görülmektedir. Yürütülen çalışmalarda ulaşılan ortak noktalardan biri çevrim-içi öğrenme topluluklarının etkili kullanılması halinde oluşturulan işbirlikli öğrenme ve çalışma imkânıdır. Öğretmenlerin birbirleriyle etkileşim halinde olmalarını sağlayan çevrim-içi öğrenme toplulukları aracılığıyla öğrenme-öğretme sürecinde yaşanılan zorlukların üstesinden gelinmesi, bireysel uygulamaların ve deneyimlerin işbirliği içinde paylaşılması sağlanabilir. Öte yandan çevrimiçi ortamlar aracılığıyla ortak bir çevrim-içi öğrenme platformunun oluşturulması gibi çözüm önerileriyle öğretmenlere daha etkin ve etkili hizmet-içi eğitim etkinliklerinin sağlanması gerekliliği gibi öneriler gündeme gelmektedir. Ayrıca eğitim-öğretim sürecinde teknolojinin sunduğu bütün olanaklardan yararlanılması sürecinde öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimlerine yönelik etkinliklerin düzenlenmesinde çevrim-içi ortamlar aracılığıyla Web 2.0 teknolojilerinin sunduğu olanaklardan yararlanılmasının önemli olduğu söylenebilir. Öte yandan öğretmenlerin teknolojik yeniliklere/değişime uyum sağlamalarına ve birer yaşam boyu öğrenen olma kapasitelerini geliştirmeye yönelik hizmet-içi eğitimlerin varlığına da ihtiyaç duyulmaktadır
Çevrim-içi ortamlar hizmet-içi eğitim öğretmen eğitimi yaşamboyu öğrenme
Diğer ID | JA98VB22MV |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.