BibTex RIS Kaynak Göster

İyimserlik ve Psikolojik Dayanıklılığın Geliştirilmesi Programının Risk Altında Bulunan Çocukların Umutsuzluk Düzeylerine Etkisi

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 1, 31 - 38, 01.04.2017

Öz

Bu çalışmada, deney grubunun ve kontrol grubunun ön, son ve izleme test puanları karşılaştırılarak, İyimserlik ve Psikolojik Dayanıklılığın Geliştirilmesi Programı’nın (SOAR), risk altındaki çocukların umutsuzluk düzeyleri üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Çalışmaya 24 ilkokul öğrencisi katılmıştır. Çalışmanın sonucunda, deney grubunda SOAR etkinliğinin istatiksel olarak anlamlı olduğu ancak deney grubu ile kontrol grubu arasında fark olmadığı saptanmıştır. Deney grubunun izleme testi sonuçlarında ise SOAR programının olumlu etkilerinin devam ettiğini belirlenmiştir

Impact of The Student’s Optimistic Attitudes And Resiliency Program (Soar) On The Hopelessness Levels Of Children At Risk

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 1, 31 - 38, 01.04.2017

Öz

In this study, impact of The Student’s Optimistic Attitudes and Resiliency Program (SOAR) on the hopelessness levels of children at risk was investigated by comparing pre, post, and follow- up test scores of an experiment group and a control group. A total of 24 primary students participated. The results indicated that effectiveness of SOAR was found statistically significant for within experimental group but no difference between experimental and control group. Also the follow up measures stated that the positive effects of SOAR program were going on

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA44US35DZ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Aygül Nalbant Bu kişi benim

Nilüfer Voltan Acar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2017
Gönderilme Tarihi 1 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Nalbant, A., & Voltan Acar, N. (2017). İyimserlik ve Psikolojik Dayanıklılığın Geliştirilmesi Programının Risk Altında Bulunan Çocukların Umutsuzluk Düzeylerine Etkisi. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(1), 31-38.

Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir.  Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.