Okul yöneticilerinin görevlerinden biride, insan kaynaklarının en önemli unsuru olan öğretmenlerin ve çalışanların okul amaçları, toplum beklentileri doğrultusunda verimli, etkili, başarılı bir çalışma gerçekleştirmelerini sağlamaktır. Bu araştırmada eğitim kurumlarının en iyi eğitim-öğretimi hizmetini sunabilmesi için insan kaynağına ilişkin politikalarının ne olduğunu ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, ortaöğretim (lise) okulu müdürlerinin İnsan Kaynağının Yönetimine (İKY) ilişkin politika anlayışlarını belirlemek için müdürlerin görüşlerine başvurulmuştur. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Gerekli olan verileri elde etmek için yarı yapılandırılmış görüşme formu oluşturulmuştur. Araştırmanın çalışma grubu, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Ankara ili Çankaya ilçesindeki 112 devlet, 109 özel ortaöğretim okulundan basit rastgele örnekleme yöntemi ile belirlenmiş olan 10 devlet lisesinde (4 müdür ve 8 müdür yardımcısı ) 12 kişi ve 10 özel lisede çalışan(6 müdür ve 6 müdür yardımcısı) 12 kişi olmak üzere toplam 24 okul yöneticisinden oluşmaktadır. Sonuç olarak, insan kaynakları yönetiminin başarısında etkili olan politikalar: Toplumu geleceğe taşıyacak, eğitimin kurumsal değerlerine sahip, iş büyüklüğü, mesleki bilgi ve beceri gereksinimleri, sektörde bulunabilirliği ve yönetim alanı genişliği gibi kriterlerin dikkate alarak ücret tespitlerinin yapılması, iş ve özel yaşam arasındaki dengeyi dikkate alan bir iş ortamı sağlamaktır
One of the duties of school administrators are to ensure that teachers and employees, who are the most
important elements of human resources, work efficiently, effectively and successfully in the direction of school
goals and community expectations. This research in the educational institutions of policies related to human
resources to provide the best education services are intended to reveal what it is. For this purpose, secondary
(high school) principals have been consulted to determine their understanding of human resources management
policy for school principals. Qualitative research method was used in this study. Semi-structured interview form
was created to obtain data necessary. The study group was composed of 10 states (4 principal and 8 viceprincipal)
and 10 private high school students (6 principal and 6 vice principal) determined by simple random
sampling method from 112 state and 109 private secondary schools in Çankaya district of Ankara province in
2015-2016 academic year. 24 school principals in total. As a result, policies that are effective in the success of
human resources management: To bring society to the future, to have institutional values of education, size of
business, professional knowledge and skills requirements, making the sector the availability and management
fees width as determined by taking into account the criteria, is to provide a business environment that takes into
account the balance between work and private life.
Diğer ID | JA39ER25MP |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.