Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Koruyucu Güvenlik Önlemlerine Yönelik Okul Yöneticilerinin Ve Öğretmenlerin Görüşleri

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 1, 54 - 71, 23.04.2018

Öz

Bu
çalışmada ilköğretim okullarında görev yapan okul yöneticilerinin ve
öğretmenlerin koruyucu güvenlik önlemleri hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Bu çalışmanın verileri “açık uçlu sorulardan oluşan bir görüşme
formu” ile elde edilmiştir. Görüşme formundaki açık uçlu sorular, çalışmanın
problemi hakkında bilgi toplamak için hazırlanmıştır. Araştırmanın evrenini,
2015-2016 öğretim yılında ilköğretim okullarında görev yapan öğretmen ve
yöneticiler oluşturmaktadır. Örneklem, temsil ettiği düşünülen öğretmen ve
yöneticilerden oluşan 83 kişidir. Anketlerden ve belgelere ait ham veriler
“İçerik analizi tekniği” kullanılarak analiz edilmekte ve yorumlanmaktadır.
Ayrıca, araştırma bulgularının iç güvenilirliğini ve geçerliliğini artırmak
için öğretmen ve yöneticilerin görüşlerinden alıntılanmıştır. Öğretmen ve
yöneticilerin görüşleri beş kategoride değerlendirilmiştir (tema); fiziksel
boyut, psikolojik boyut, sosyal boyut ve akademik boyut. Araştırma, ilköğretim
okullarında koruyucu güvenlik önlemlerine yönelik uygulamaların yeterli
olmadığı ve sivil savunma bilincinin çok düşük olduğu sonucuna varabilir.
Yöneticiler ve öğretmenlerin görüşleri arasında da bir fark yoktur.

Kaynakça

  • Wei, L. T. (2003). Organizational climate and effectiveness in junior-middle school in P. R. China (Unpublished masters’ thesis). University of Regina, China.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yüksel, S.(2012) Eğitim Bilimlerinde Paradigmatik Dönüşüm: Yeni Arayış ve Yönelimler, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcileri Dergisi, Cilt 1, Sayı 1,35-58.
Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 1, 54 - 71, 23.04.2018

Öz

Kaynakça

  • Wei, L. T. (2003). Organizational climate and effectiveness in junior-middle school in P. R. China (Unpublished masters’ thesis). University of Regina, China.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yüksel, S.(2012) Eğitim Bilimlerinde Paradigmatik Dönüşüm: Yeni Arayış ve Yönelimler, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcileri Dergisi, Cilt 1, Sayı 1,35-58.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Osman Emre Delice

Mehmet Metin Arslan

Yayımlanma Tarihi 23 Nisan 2018
Gönderilme Tarihi 24 Mayıs 2018
Kabul Tarihi 24 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Delice, O. E., & Arslan, M. M. (2018). Koruyucu Güvenlik Önlemlerine Yönelik Okul Yöneticilerinin Ve Öğretmenlerin Görüşleri. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 5(1), 54-71.

Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir.  Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.