Araştırmacı bu çalışmayla, tarih
derslerinin oyun ve yarışma tekniği ile işlenmesi ile ilgili öğrenci
görüşlerini ortaya koymayı amaçlamıştır. Araştırma öğrenci görüşlerini
incelemeye yönelik nitel bir çalışmadır. Araştırmanın
çalışma grubunu 2016-2017 öğretim yılında Yozgat Akdağmadeni Kazım Karabekir
Fen Lisesinin 10/A-B-C sınıflarında öğrenim gören 22’si erkek 50’si kız olmak üzere toplam
72 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmanın
yöntemi için kullanılan deneysel desende araştırmacı 2016-2017 Eğitim ve
Öğretim yılında okutulan Ortaöğretim Tarih ders kitapları ve öğretim programlarını
incelemiş, 10. sınıf Tarih
dersinin 5. Ünitesi olan “En Uzun Yüzyıl (1800-1922)” ünitesini ve ilgili
ünitenin kazanımlarını kapsayacak şekilde Tombala
benzeri bir oyun olarak geliştirdiği ve “Cevabı Bende” adını verdiği oyunu
uygulamıştır. Uygulama sonrasında veri toplama aracı olarak nitel araştırma yöntemlerinden
yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Nitel araştırma yaklaşımı doğrultusunda tasarlanan
bu araştırmada “içerik analizi” yapılarak, kod ve tema şeklinde çözümlenmiştir.
Görüşme tekniği ile elde edilen veriler sayısallaştırılarak frekans ve yüzde
olarak ifade edilmiştir. Sonuç olarak öğrenciler tarih dersinin oyun ve yarışma tekniği ile işlemenin
daha eğlenceli olduğunu belirtmişlerdir. Bu şekilde bilgilerin daha kalıcı
olduğu, pekiştirmeye ve
tekrar etmeye yardımcı olduğu, bu sayede sınıfın tamamının katıldığı, böylece
de bir rekabet ortamının oluştuğunu ifade etmişlerdir. Bu durumun sıkıcılık
sorununu ortadan kaldırdığını, derslerin daha çok ilgilerini çektiğini, bundan
dolayı başarılarının artacağını sorumluluk ve risk alma yeteneklerinin
geliştiğini, motive edici olduğunu, hatalarını
telafi ederek doğrusunu öğrenmeye çalıştıklarını belirtmişlerdir. Ancak
öğretmenin uygulama sırasında öğrencilere kızmaması gerektiği, bir süre sonra
sıktığı ve öğrencinin dersi dinlememeye başladığı ve derse katılımın olumsuz
etkileneceği yönünde yönündeki cevaplar ise olumsuz görüş olarak
belirtilmiştir.
Hoşa gitmeyen yön olarak belirtilen
cevaplarda gürültülü bir ortamın oluştuğu fikri yaygındır. Dikkat dağınıklığı
olması, öğretmenin otoritesiyle ilgili belirtilen kaygılar da olumsuz olarak
belirtilmişlerdir.
Tarih Dersi Programı Tarih Eğitimi Oyun Öğretim Yöntem ve Teknikleri.
In this study, the researcher aims to present student views on the game and
competition technique of history courses. Research is qualitative study of
student views. In 2016-2017 academic year, the study group consisted of 72
students, 22 male and 50 female, who were educated in 10/A-B-C classes of Kazım
Karabekir Fen Lisesi in Akdağmadeni in Yozgat. In the experimental design used
for the method of study, the researcher examined the textbooks and curriculum
of secondary education history in 2016-2017 education and academic year, 10.
class history lesson 5. He developed the “longest century (1800-1922)” unit of
the unit and the game he called “I have the answer” to cover the gains of the
unit. After the application, semi-structured interview technique was used as a
data gathering tool. In this research, which was designed in line with
qualitative research approach, “content analysis” was made and resolved in the
form of code and theme. The data obtained by interviewing technique were
digitized and expressed as frequency and percentage. As a result, students
stated that the course of history was more enjoyable to work with the game and
the competition technique. In this way, they expressed that information is more
permanent, that it helps to reinforce and repeat, that the whole class is
involved, and that a competition environment is formed. They stated that this
situation eliminated the problem of firming, that the lessons attracted more
attention, that their success would increase, that their ability to take
responsibility and risk improved, that they were motivating, and that they
tried to make up for their mistakes and to learn the truth. However, the
teacher should not be angry with the students during the application, after a
while the student does not listen to the lesson and the negative opinion that
the participation in the course will be affected. The idea of a noisy
environment is common in responses to unpleasant directions. Attention deficit disorder,
the teacher's authority expressed concerns about the negative opinions are
mentioned.
History Course Curriculum History Education Games Educational Method And Techniques.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 29 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 21 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.