Bu araştırmanın amacı, köy okullarında yaşanılan
problemlerin neler olduğunu öğretmenlerin bakış açılarından anlamaya çalışmak
ve çözüm önerileri sunmaktır. Çalışma nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın
çalışma grubunu Van ili Tuşba ilçesine bağlı ilkokul ve
ortaokullarda çalışan 9 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışma grubunda yer alan öğretmenlerin seçiminde maksimum
çeşitlilik örneklem yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı
olarak katılımcılara 6 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış mülakat soru formu
geliştirilmiştir. Mülakatların analizinde NVIVO 10.0 programı kullanılmıştır.
Elde edilen verilerin analizinde, araştırmacılar
öğretmenlerin problemlerini 1) dil problemi, 2) materyal eksikliği, 3) veli-öğretmen
iletişimindeki sorunlar, 4) birleştirilmiş sınıf uygulaması, 5) anaokulunun
olmaması, 6) ulaşım sıkıntısı, 7) program kaynaklı sorunlar, 8) ekonomik
sorunlar ve 9) okulun fiziki yapısının yetersiz olması şeklinde bulmuşlardır. Elde edilen bulgular ilgili araştırma sonuçları doğrultusunda
yorumlanarak tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 20 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 3 |
Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.