Araştırmada, PİSA sınavlarında ilk on ülke arasında yer alan Çin eğitim sistemi incelenmiş, ardından Çin öğretmen yetiştirme sistemi, eğitim yönetimi, denetimi ve finansman yapısı açıklanarak, Türk Eğitim Sistemi ile karşılaştırılmış, bu iki sistemin benzer ve farklı yönlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada, genel tarama modellerinden karşılaştırmalı tarama yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmada Eğitim sistemleri ile ilgili literatür taraması yapılmış, akademik dergilerde yayınlanmış̧ makaleler, kitaplar gibi bilimsel kaynaklar incelenmiştir. Ayrıca, iki ülkenin eğitim bakanlıklarının elektronik sayfaları taranmış̧ ve uluslararası tanınırlığı olan ve geçerli, güvenilir kabul edilen eğitim sitelerindeki (OECD, EURYDICE, UNİCEF, UNESCO, Dünya Bankası vb.) güncel kaynaklardan da faydalanılmıştır. Verilerin toplanmasında nitel araştırma yöntemlerinden olan dokuman incelemesi kullanılmıştır. Çin eğitim sisteminde okul öncesi eğitimin zorunlu olmadığı, ilkokul ve ortaokul eğitiminin (6+3 yıl) zorunlu olduğu, ortaöğretimin ise 3 yıl olup zorunlu olmadığı tespit edilmiştir. Hem ortaöğretim hem de yükseköğretime girişte bir sınavın olduğu görülmektedir. Türk eğitim sisteminde ise ilkokul, ortaokul ve lise öğrenimi (4+4+4) zorunlu eğitim kapsamındadır. Türk eğitim sisteminde de Çin’de olduğu gibi liseye ve yükseköğretime giriş sınavı bulunmaktadır. Çin Eğitim Bakanlığı Merkez, taşra ve eyalet, Türk eğitim sisteminde ise merkez, taşra ve yurt dışı örgütü şeklinde bir örgütleme yapısı mevcuttur. Çin’de okul müdürü yetiştirme programları mevcut iken Türk eğitim sisteminde böyle bir uygulama yoktur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2018 |
Başvuru Tarihi | 11 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2018 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2018, Cilt 5, Sayı 3 |
Bibtex | @derleme { cybd495261, journal = {Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi}, issn = {}, eissn = {2564-7490}, address = {cybd.jcas@gmail.com}, publisher = {Eğitim Yöneticileri ve Uzmanları Derneği}, year = {2018}, volume = {5}, pages = {223 - 240}, doi = {}, title = {Çin ve Türk Eğitim Sisteminin Karşılaştırılması}, key = {cite}, author = {Tanrısevdi, Filiz and Kıral, Bilgen} } |
APA | Tanrısevdi, F. & Kıral, B. (2018). Çin ve Türk Eğitim Sisteminin Karşılaştırılması . Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi , 5 (3) , 223-240 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/cybd/issue/41877/495261 |
MLA | Tanrısevdi, F. , Kıral, B. "Çin ve Türk Eğitim Sisteminin Karşılaştırılması" . Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi 5 (2018 ): 223-240 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/cybd/issue/41877/495261> |
Chicago | Tanrısevdi, F. , Kıral, B. "Çin ve Türk Eğitim Sisteminin Karşılaştırılması". Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi 5 (2018 ): 223-240 |
RIS | TY - JOUR T1 - Çin ve Türk Eğitim Sisteminin Karşılaştırılması AU - Filiz Tanrısevdi , Bilgen Kıral Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 223 EP - 240 VL - 5 IS - 3 SN - -2564-7490 M3 - UR - Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi Çin ve Türk Eğitim Sisteminin Karşılaştırılması %A Filiz Tanrısevdi , Bilgen Kıral %T Çin ve Türk Eğitim Sisteminin Karşılaştırılması %D 2018 %J Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi %P -2564-7490 %V 5 %N 3 %R %U |
ISNAD | Tanrısevdi, Filiz , Kıral, Bilgen . "Çin ve Türk Eğitim Sisteminin Karşılaştırılması". Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi 5 / 3 (Aralık 2018): 223-240 . |
AMA | Tanrısevdi F. , Kıral B. Çin ve Türk Eğitim Sisteminin Karşılaştırılması. CYBD. 2018; 5(3): 223-240. |
Vancouver | Tanrısevdi F. , Kıral B. Çin ve Türk Eğitim Sisteminin Karşılaştırılması. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi. 2018; 5(3): 223-240. |
IEEE | F. Tanrısevdi ve B. Kıral , "Çin ve Türk Eğitim Sisteminin Karşılaştırılması", Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 5, sayı. 3, ss. 223-240, Ara. 2018 |
Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.