Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye Ve Azerbaycan Devlet Yükseköğretim Kurumlarında Bilişim Sistem Ve Teknolojilerinin Kullanımı Ve Geliştirilmesine Yönelik Öneriler

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 1, 31 - 40, 15.10.2015

Öz



Teknolojide yaşanan hızlı gelişmeler, bilgi alışverişinin kolaylaştırılmasını
sağlamıştır. Beraberinde bilgi toplumu ve bilgi yönetimi gibi kavramların
ortaya çıktığı yeni dönem “Bilgi Çağı” olarak adlandırılmaktadır. Bu çağda, kalkınma
planlarının gereksinme duyduğu nitelikte ve nicelikte insangücü
yetiştirilmesinde, özellikle yükseköğretim kademesinin önemi gittikçe
artmaktadır.
Araştırmada problem olarak;
Türkiye ve Azerbaycan devlet yükseköğretim kurumlarında bilişim sistem ve
teknolojilerinin kullanım derecesi ile mevcut sistemlerin geliştirilmesine
yönelik önerilerin getirilmesi esas alınmıştır. Betimsel ve nitel olan bu
araştırmada “tarama” yöntemi kullanılımıştır. Veriler; ulusal ve uluslararası
alanyazından toplanmış, “tema” bazında gruplanmış ve “içerik analizi” ile çözümlenerek
bulgu ve yorumlara ulaşılmıştır. Bu kapsamda öncelikle; gelişmiş ülkelerdeki
üniversitelerde kullanılan bilişim sistemleri ve teknolojilerin geldiği aşama
incelenmiş, sonrasında her iki ülkenin devlet üniversitelerinde kullanılan
bilişim sistemleri ve teknolojilerinin mevcut durumu ortaya konularak,
geliştirilmesine yönelik öneriler geliştirilmiştir. Bu maksatla; yükseköğretim
kurumlarının e-dönüşüme hazır olma derecesi, bilişim teknolojisinin bugünün
sınıfını ve eğitimin kalitesini şekillendirmedeki katkısı, yükseköğretimin
geleceğini şekillendirme ve küresel rekabete hazır insangücü yetiştirmedeki
rolü incelenmiştir. Araştırmada; her iki ülkenin devlet yükseköğretim
kurumlarındaki bilişim sistem ve teknolojilerinin; gelişmiş ülke standartlarına
henüz ulaşamadığı, sistemlerin etkin ve verimli olarak kullanılamadığı,
sistemleri kullanacak kadroların daha iyi eğitilmesinin gerektiği, sistemlerin
kurulumunda geleceğe yönelik gereksinmelerin de dikkate alınarak kaynak
israfının önüne geçilmesi gerektiği konuları ön plana çıkmıştır.



Kaynakça

  • Altbach, P. (2005). Patterns in Higher Education Development. In P. Altbach, R. Berdahl, P. Gumport (Eds.). American Higher Education in the Twenty-First Century: Social, Political, and Economic Challenges, 15-37. Baltimore: The Johns Hopkins University Press.
  • Barret, S. (1999). Information Systems: An Exploration of the Factors Influencing Effective Use. Journal of Research on Computing in Education, Fall 1999, Cilt. 32, No.1.
  • Bates, A. (2000). Managing Technological Change: Strategies forAcademic Leaders. San Francisco: Jossey Bass.
Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 1, 31 - 40, 15.10.2015

Öz

Kaynakça

  • Altbach, P. (2005). Patterns in Higher Education Development. In P. Altbach, R. Berdahl, P. Gumport (Eds.). American Higher Education in the Twenty-First Century: Social, Political, and Economic Challenges, 15-37. Baltimore: The Johns Hopkins University Press.
  • Barret, S. (1999). Information Systems: An Exploration of the Factors Influencing Effective Use. Journal of Research on Computing in Education, Fall 1999, Cilt. 32, No.1.
  • Bates, A. (2000). Managing Technological Change: Strategies forAcademic Leaders. San Francisco: Jossey Bass.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Haydar Ateş Bu kişi benim

Gulbeniz Mammadova Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2015
Gönderilme Tarihi 7 Mayıs 2015
Kabul Tarihi 28 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ateş, H., & Mammadova, G. (2015). Türkiye Ve Azerbaycan Devlet Yükseköğretim Kurumlarında Bilişim Sistem Ve Teknolojilerinin Kullanımı Ve Geliştirilmesine Yönelik Öneriler. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(1), 31-40.

Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir.  Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.