Bu
çalışmanın amacı, okulların çocuk koruma politika belgelerini inceleyerek
çocukların korunmasıyla ilgili okullardaki düzenlemelerin neler olduğunu
İngiltere örneğinde belirlemektedir. Nitel araştırma yaklaşımına dayanan bu
çalışmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında
İngiltere’den internet üzerinden ulaşılan 10 ilkokulun çocuk koruma politika
belgesi biçimsel ve içeriksel olarak incelenmiştir. Politika belgelerinin
biçimsel özellikleri saptandıktan sonra veriler içerik analiziyle
çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre, biçimsel özellikler yönünden çocuk
koruma politika belgeleri arasında bir benzerlik olmadığı, İngiltere’de
okullarda somut bir çocuk koruma politikası olduğu, çocuk koruma hizmetleriyle
eğitim hizmetlerinin işbirliği içerisinde yürütüldüğü, okul personelinin çocuk
koruma eğitimi almalarının gerekli görüldüğü, okullarda çocuk koruma
hizmetlerinden özel olarak sorumlu bir görevlinin bulunduğu anlaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2015 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ağustos 2015 |
Kabul Tarihi | 28 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.