Yazım Kuralları

Kıbrıs Araştırmaları Dergisi (JCS), Derginin Amacı bölümünde belirtilen ilkeler doğrultusunda Türkçe ve İngilizce makaleler yayınlar. JCS’de basılacak yazı ve makalelerin içeriğinin özgün olması, daha önce hiçbir yerde yayımlanmamış, ya da başka bir dergide değerlendirme aşamasında olmaması ve yayın haklarının verilmemiş olması hususunu yazar kabul etmiş sayılmaktadır. JCS’de yayınlanan makalelerde ifade edilen inanç, görüş ve fikirler tamamen yazar(lar)a ait olup, Kıbrıs Araştırmaları Merkezi veya Doğu Akdeniz Üniversitesi’nin görüşlerini ve genel politikasını yansıtmaz. Yazının içeriğinde kullanılan tüm bilgi ve görseller ile ilgili telif haklarının sağlanması yazar(lar)ın sorumluluğundadır.

Yazı Teslim formatı: Yazılar Microsoft Word ya da Microsoft Word uyumlu bir programda yazılmış olarak ön kapak, özetler, kaynaklar, resim veya şekil listesi ile birlikte gönderilmelidir. Değerlendirmeye alınan çalışmaların yazar(lar)ının ve hakemlerin karşılıklı olarak isimleri gizli tutulur. Yazarın ismi ve çalıştığı kurum değerlendirmede gizlilik esas olduğu için makalede geçmemelidir. Bu bilgiler sadece gönderilen elektronik posta mektubunda ve ön kapakta yer almalıdır.   Bu bağlamda, yazar(lar) kişisel bilgilerini (isim, akademik unvan, çalıştıkları kurum, yazışma adresi, telefon ve faks numaralarını ve e-posta adresleri gibi)  ve kendilerini tanıtan kısa otobiyografik öz’ü, yazının ön kapağında ve  e-posta gönderilerinde yazıdan bağımsız olarak göndermelidirler. Bununla birlikte 250 kelimeyi aşmayacak şekilde Türkçe ve İngilizce özetler, 3-8 kelimeden oluşan anahtar kelimeler yazının başına eklenmelidir.

 

Yazı uzunluğu: Kesin bir sözcük kısıtlaması olmasa da metin ve notların 5000-10000 sözcük arası olması tercih edilmektedir. Sözcük sayısı 2500’ün altında olan yazılar kısa not olarak değerlendirilecektir.

 

Yazı formatı: Değerlendirmeye gönderilen yazılar belirtilen format ölçütlerine uygun olmalıdır. Buna göre, ana metin 12 punto, “Adobe Garamond” veya Times New Roman  karakterde, iki (2) satır aralık ile yazılmalı, 3 satırı geçen alıntılarda her iki kenardan 0.5 cm içeri alınarak ayrı paragraf halinde 10 punto karakter ile yazılmalı ve tırnak işareti konulmamalıdır. Alıntı ironi ve diğer edebi amaçlar için çift tırnak işareti kullanılmalı, tek tırnak işareti alıntının içinde alıntı varsa ve dilbilimsel terminoloji için gerekliyse konulmalıdır. Bütün sayfalar numaralandırılmalıdır.

Açıklama ve numarası olan tüm çizim, resim ve tablolar yazı içerisinde (Tablo 1), (Resim 1) gibi belirtilmelidir. Tabloların açıklamaları üstte, çizim ve resimlerin açıklamaları altta verilmelidir.

 

Şekiller: Tüm çizim, resim ve tablolar yazının en sonunda ayrı sayfalarda ya da ayrı dijital dosyalarda verilmelidirler. Resimler, haritalar ve grafikler JPG dosyası olarak kaydedilmeli ve 300 dpi’dan düşük olmamalıdırlar. Resimler çok-renkli olarak taranmalıdır.  Yükseklik sınırlaması olmayan resimlerde genişlik en az 14,5 cm olmalıdır.  Tüm tablo, grafik ve çizimler orijinal Word veya Excel programlarında renksiz olarak hazırlanıp rich text veya .doc dosyaları olarak kaydedilmelidirler.  

Atıflar: Kaynaklara atıflar ve alıntılar alfabetik sıra ile sunulmalıdırlar. Yazar ismi, parantez içerisindeki yıl, italik verilecek olan kaynak ismi ve yayıncı kuruluş bilgileri örneklerdeki gibi düzenlenmelidir.

Kitap

Jennings, R. C. (1993). Christians and Muslims in Ottoman Cyprus, 1570-1640. New York: New York University Press.

Süreli Yayın

Malamid, A. (1956). The Geographical Distribution of Communities in Cyprus. Geographical Review, (46) 3, 355-374.

Kitap içinde makale

Arbel, B. (1992). Cyprus on the Eve of the Ottoman Conquest. Michalis N. Michael, Mathias Kappler and Eftios Gavriel (Der.). Ottoman Cyprus, A Collection of Studies on History and Culture, Near East Monographs 4, (s.37-48). Wiesbaden: Harrassowitz Verlag.

Doktora  ve Yüksek Lisans Tezler 

Çakar, D. B. (2010). Sportif Görsel İçeren Reklamların Göstergebilimsel Çözümleme Teknikleriyle İncelenmesi [Doktora tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bahçeşehir Üniversitesi].

Reşber, Z. (2013). Gerilla Pazarlamanın Temel Unsurlarından Gerilla Reklamcılık ve Göstergebilim Reklam İlişkisi: Türkiye’deki Gerilla Reklamcılık Uygulamalarının Göstergebilimsel Açıdan İncelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya].

 

Yazı içerisinde atıf ve alıntılar parantez içerisinde yazar ismi ve yılı (Jennings, 1993) ya da alt numrası verilerek alt not metini olarak verilmelidir. Kaynağın belirli sayfa ya da sayfalarına atıfların belirtilemesi   (Jennings, 1993: 31-42) şeklinde düzenlenmelidirler.

Söz konusu konularda, daha detaylı bilgi için Publication Manual of the American Psychological Association (APA)’nın 7. baskısına bakılması tavsiye edilir.

Kıbrıs Araştırmaları Dergisi

Kıbrıs Araştırmaları Merkezi

Doğu Akdeniz Üniversitesi

Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs, Mersin 10, Turkey