BibTex RIS Kaynak Göster

Religious Education in the European Context

Yıl 2009, Cilt: 12 Sayı: 34, 151 - 160, 01.06.2009

Öz

Kaynakça

  • Berger P. L. (1999), The Desecularization of the World, Gran Rapids, Eerdmans Publis- hing Company.
  • Debray R. (2002), L’Enseignement Du Fait Religieux Dans L’Ecole Laique, Paris, Odile Jacob.
  • Heimbrock H. G, Scheilke C.T, Schreiner, P (2001), Towards Religious Competence, Muenster, LIT.
  • Hull J. (2001), Religious Education in Western Pluralistic Societies: Some Genereal Considerations, unpublished paper, Istanbul 28-03-2001.
  • Schreiner P. (1999), Different Approaches to Re/RS in European Schools the Scandi- navian Approach in a European Context in N.A. Tidman (ed.), Into the third Millennium… EFTRE Conference, August 1998 in Copenhagen, pp.111-129.
  • Schweitzer, F. (2000), Das Recht des Kindes auf Religion (The Children’s Right to Reli- gion), Guetersloh, Guetersloher Verlagshaus.
  • Schweitzer, F. (2002), International Standarts for Religious Education –In Conversa- tion with John M. Hull, Panorama International Journal of Comperative Religi- ous Education and Values, Vol. 14, No. I, Summer 2002, 56.
  • Schweitzer, F. (2004), Comperative Research in Religious Education: International- Interdenominational Inter-religious, in: R. Larsson&C.Gustavsson (eds.) Towards a European Perspective on Religious Education, Skelleftea: Artos&Norma,
  • World Council of Churches (2000), Concepts on Teaching and Learning in Religions, in EEF-Net 6-2000, pp.10-11.

Avrupa Bağlamında Din Eğitimi

Yıl 2009, Cilt: 12 Sayı: 34, 151 - 160, 01.06.2009

Öz

Hangi din eğitimi modelleri Avrupa’da bulunabilir? Farklı toplumlarda din eğitiminin statüsü nedir? Din eğitimi, din eğitiminin amaçları, içeriği, müfredattaki yerine ilişkin birbirine benzer problem ve sorunlar var mıdır? Din eğitimi imajı öğrencilerin algısında neye benzer? Din eğitimi öğretmenleri birbirlerini nasıl anlarlar? Bu ciltteki özel ulusal bağlamda yazılmış olunan her bir makale, bu sorunları ve din eğitimi ile ilgili öteki meseleleri ele almaktadır. Bu giriş bölümü, Avrupa’daki din eğitiminin statüsünün genel bir değerlendirmesini yapmaktadır

Kaynakça

  • Berger P. L. (1999), The Desecularization of the World, Gran Rapids, Eerdmans Publis- hing Company.
  • Debray R. (2002), L’Enseignement Du Fait Religieux Dans L’Ecole Laique, Paris, Odile Jacob.
  • Heimbrock H. G, Scheilke C.T, Schreiner, P (2001), Towards Religious Competence, Muenster, LIT.
  • Hull J. (2001), Religious Education in Western Pluralistic Societies: Some Genereal Considerations, unpublished paper, Istanbul 28-03-2001.
  • Schreiner P. (1999), Different Approaches to Re/RS in European Schools the Scandi- navian Approach in a European Context in N.A. Tidman (ed.), Into the third Millennium… EFTRE Conference, August 1998 in Copenhagen, pp.111-129.
  • Schweitzer, F. (2000), Das Recht des Kindes auf Religion (The Children’s Right to Reli- gion), Guetersloh, Guetersloher Verlagshaus.
  • Schweitzer, F. (2002), International Standarts for Religious Education –In Conversa- tion with John M. Hull, Panorama International Journal of Comperative Religi- ous Education and Values, Vol. 14, No. I, Summer 2002, 56.
  • Schweitzer, F. (2004), Comperative Research in Religious Education: International- Interdenominational Inter-religious, in: R. Larsson&C.Gustavsson (eds.) Towards a European Perspective on Religious Education, Skelleftea: Artos&Norma,
  • World Council of Churches (2000), Concepts on Teaching and Learning in Religions, in EEF-Net 6-2000, pp.10-11.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Peter Schreiner Bu kişi benim

Çev. Adem Korukçu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 12 Sayı: 34

Kaynak Göster

ISNAD Schreiner, Peter - Korukçu, Çev. Adem. “Avrupa Bağlamında Din Eğitimi”. Dini Araştırmalar 12/34 (Haziran 2009), 151-160.