The post revelation period, Quran has being generally evaluated as a written book and a written text. Whereas the concept of book and text gains different meanings, which differs from written text, in terms of oral text. This different perception has a great impact on understanding and interpretation of the text. Thus, it makes understan- ding of text, which exists in the mind of subject, more signi' cant. This paper analyzes the essence of Qur’anic text in terms of written text-oral text. Therefore, this article also draw attention to value of perception of the text which is grasped by subject. In this regard, the topic is analyzed in the light of internal and external context of Quranic text rather than the traditional and instituitional approaches in the historical period of Qur’anic study
Kur’an, nuzul sonrası surecte genellikle yazılı bir kitap ve yazılı bir metin olarak değerlendirilegelmistir. Ancak kitap ve metin kavramları, sozlu metin perspekti' nden ele alındığında yazılı metin formundan farklı bir icerik ve anlam kazanmaktadır. Bu farklılığın metnin anlasılması ve yorumlanmasına yapacağı kacınılmaz etki, oznenin zihninde var olan metin algısını daha onemli hale getirmektedir. Bu makale yazılı me- tin-sozlu metin bağlamında Kur’an metninin mahiyetini konu edinmekle, Kur’an’ın doğru anlasılmasında oznenin sahip olduğu metin algısının onemine dikkat cekmek- tedir. Bu bağlamda konu, tarihsel surec icinde olusan geleneksel ve kurumsal kabuller bir yana Kur’an’ın kendi ic ve dıs bağlamsal zemini dikkate alınarak tahlil edilmeye calısılmıstır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 15 Sayı: 41 |