BibTex RIS Kaynak Göster

Rethinking Sabr as an Religious Attitude in its Semantics Field

Yıl 2013, Cilt: 16 Sayı: 43 (16-12-2013), 67 - 86, 16.12.2013

Öz

This article aims to introduce the significance of understanding the religious concepts and religious attitudes in Religious Education in the context of their semantics fields. Focusing mainly on sabr this article examines the need for the understanding some concepts and attitudes making the thread of meanings for sabr in the context of the Qur’an. This article does not aim to suggest any approach, model or technique to teach sabr. It rather aims to study on understanding sabr as an attitude in its own semantics field

Kaynakça

  • • Düşünen Sınıflar İçin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi İlkokul 4. Sınıf, ed. Cemal Tosun, Mizrap Polat, Pegem Akademi, Ankara 2013.
  • • Gözeler, Esra, Samî Dinî Geleneğinde Salât, Savm ve Zekât Kavramlarının Se- mantik İncelemesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara 2005.
  • • Hadislerle İslam: Hadislerin Hadislerle Yorumu, Diyanet İşleri Başkanlığı Ya- yınları Ankara 2013.
  • • Hyde, Brendan, “Weaving the threads of meaning: a characteristic of children’s spirituality and its implications for religious education”, British Journal of Reli- gious Education 30:3 (2008), 235-254.
  • • Çağrıcı, Mustafa, “Sabır”, DİA 35, İstanbul 2008, ss. 337-339.
  • • el-İsfahani Râğıb, Müfredât Kur’an Kavramları Sözlüğü, çev. Yusuf Türker, Pı- nar Yayınları, İstanbul 2007.
  • • İslamiyet-Hıristiyanlık Kavramları Sözlüğü, ed. Mualla Selçuk ve diğerleri, An- kara Üniversitesi Yayınevi, Ankara 2013.
  • • Kitabı Mukaddes, Kitabı Mukaddes Şirketi, İstanbul 1993.
  • • Selçuk, Mualla John Valk, “Knowing self and Others: A Worldview Model for Religious Education in Turkey”, Religious Education, Routledge, Volume 107, Number 5, October-December 2012, ss.443-454.

Anlam Alanı İçinde Sabrı Bir Tutum Olarak Yeniden Düşünmek

Yıl 2013, Cilt: 16 Sayı: 43 (16-12-2013), 67 - 86, 16.12.2013

Öz

Bu makale, din eğitiminde dini kavramları ve tutumları kendi anlam alanı içersinde anlamanın önemine işaret etmeyi amaçlamaktadır. Makalede örnek olarak sabır tutumu ele alınmıştır. Kur’an bağlamında sabır ve sabrın anlam bağını oluşturduğu düşünülen ilgili bazı tutum ve kavramların anlaşılmasına duyulan ihtiyaç ortaya konulmuştur. Sabrın öğretimine dair bir model, yaklaşım veya teknik önermek amacı olmayan makalede, sabrın bir tutum olarak kendi semantik alanı içerisinde anlaşılması üzerine çalışılmıştır

Kaynakça

  • • Düşünen Sınıflar İçin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi İlkokul 4. Sınıf, ed. Cemal Tosun, Mizrap Polat, Pegem Akademi, Ankara 2013.
  • • Gözeler, Esra, Samî Dinî Geleneğinde Salât, Savm ve Zekât Kavramlarının Se- mantik İncelemesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara 2005.
  • • Hadislerle İslam: Hadislerin Hadislerle Yorumu, Diyanet İşleri Başkanlığı Ya- yınları Ankara 2013.
  • • Hyde, Brendan, “Weaving the threads of meaning: a characteristic of children’s spirituality and its implications for religious education”, British Journal of Reli- gious Education 30:3 (2008), 235-254.
  • • Çağrıcı, Mustafa, “Sabır”, DİA 35, İstanbul 2008, ss. 337-339.
  • • el-İsfahani Râğıb, Müfredât Kur’an Kavramları Sözlüğü, çev. Yusuf Türker, Pı- nar Yayınları, İstanbul 2007.
  • • İslamiyet-Hıristiyanlık Kavramları Sözlüğü, ed. Mualla Selçuk ve diğerleri, An- kara Üniversitesi Yayınevi, Ankara 2013.
  • • Kitabı Mukaddes, Kitabı Mukaddes Şirketi, İstanbul 1993.
  • • Selçuk, Mualla John Valk, “Knowing self and Others: A Worldview Model for Religious Education in Turkey”, Religious Education, Routledge, Volume 107, Number 5, October-December 2012, ss.443-454.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Remziye Ege Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 16 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 16 Sayı: 43 (16-12-2013)

Kaynak Göster

ISNAD Ege, Remziye. “Anlam Alanı İçinde Sabrı Bir Tutum Olarak Yeniden Düşünmek”. Dini Araştırmalar 16/16-12 (Aralık 2013), 67-86.