The aim of this study is to identify the meanings that are uttered to the concept of value by the religion and morals lesson teacher candidates, the order of values and also the ideas to bring in values via lessons. The universe of the study consists of teacher candidates in Religion and Morals Education Program. Sampling is done by the use of scale sampling method as one of the purposed sampling methodology. The respondents were the seniors of Religion and Morals Education Program in 2012-13 educational year. The survey utilizes a scanning model by the use of a semi-structured interview form which consists of a ranking part enabling the candidates to mention the top 5 values mentioned in the syllabi of Religion and Morals lesson from 4th to 8thgrade and some open ended questions embedded with the aim of acquiring the ideas of the candidates on values education. The data obtained is interpreted by the use of frequencies and tables in order to reflect the ideas of the teacher candidates. The results of the study are paraphrased under the titles of values ranking, the definition of values, the function of Religion and Morals lesson in values education and how to perform values education in Religion and Morals Lesson. Content analysis technique is used as one of the qualitative research method.
Values Values Education Religion and Morals teacher Religion and Morals Lesson.
Bu çalışmanın amacı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni adaylarının değer kavramına yükledikleri anlamlar, değer sıralamaları, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde değerlerin kazandırılması ile ilgili görüşlerinin tespit edilmesidir. Araştırmanın katılımcılarını, 2012-2013 eğitim öğretim yılında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Programında öğrenime devam eden 4. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmada tarama modeli kapsamında, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde değerler eğitimi hakkındaki görüşlerini belirlemek amacıyla İlköğretim (4-8.sını?ar) Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı’nda kazandırılması gereken değerler temel alınarak oluşturulan değerler listesi içinden öğretmen adaylarından kendilerine göre en önemli 5 değeri sıralayacakları bir soru ve açık uçlu sorulardan oluşan yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler, frekanslarla birlikte tablolar biçiminde sunularak öğretmen adaylarının görüşlerinden doğrudan alıntılar yapılarak yorumlanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, değer sıralamaları, değer kavramının tanımı, Değerler eğitiminde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin işlevi, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde değerler eğitiminin nasıl gerçekleştirileceği temaları altında yorumlanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde nitel araştırma tekniklerinden içerik analizi kullanılmıştır.
Değerler Değerler eğitimi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 13 Sayı: 2 |