The texts of combined hadiths was formed with insunuating some different and independent hadiths of Holy Prophet as if they were only one hadith. This shows the dynamism at process of narration of the texts besides a narrator of hadith wasn’t only transmitter. At this work a prophetic narration, which forbid the journey of a woman except with her husband or a close relative (dhi-mahram), fasting at religious festivals, prayer after the morning (fajr) prayer till the sunrises and after the midafternoon (‘Asr) prayer till the sun sets, preparing for a journey except to three Mosques al-Masjid-al-Haram, the Mosque of Aqsa (Jerusalem) and al-Mosque al-Nabavi, is studied in the context of the combined texts and it is searched by whom the text was combined.
Dârimî, Osman b. Saîd (ö. 280/893), Târîhu Osman b. Saîd ed-Dârimî an Ebî Zekeriya Yahya b. Maîn fî Tecrîh’i-Ruvât ve Ta‘dîlihim, Tahkik: Ahmed Muhammed Nur- seyf, Dârü’l-Me’mûn li’t-Türâs, Dimaşk-Beyrût 1400.
Ebû Dâvûd, Süleyman b. Eşaş es-Sicistânî (ö. 275/888), es-Sünen, Çağrı Yayınları, İstan- bul 1992.
Ebû Ya‘lâ, Ahmed b. Ali et-Temîmî (ö. 307/919), Müsnedü Ebî Ya‘lâ el-Mavsilî, tahkik: Hüseyin Selim Esed, Dâru’l-Memun li’t-Türâs, Dimaşk-Berut 1410/1990.
Erul, Bünyamin, “Tasarrufâtu’r-Ruvât fî Mutûni’l-Merviyyât”, Akara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy: 42 (2001).
Heysemî, Nureddin Ali b. Ebi Bekir (807/1404), Buğyetü’r-Râid fî Tahkîki Mecmai’z- Zevâid, tahkik: Abdullah Muhammed Derviş, Dâru’l-fikr, Beyrût 1414/1994.
_______, Mecmau’l-Bahreyn fî Zevâidi’l-Mu‘cemeyn, tahkik: Abdukuddüs b Muhammed Nezir, Mektebetü’r-Rüşd, Riyad 1413/1992.
Humeydî, Ebu Bekir Abdullah b. ez-Zübeyr (ö. 219/834), Müsnedü’l-Humeydî, tahkik: Hüseyn Selim Esed, Dâru’s-Sekâ, Dimaşk 1996.
İbn Ebî Hâtim, Abdurrahman b. Ebî Hâtim er-Râzî (ö. 327/938)), Kitâbu’l-Cerh ve’t- Ta’dîl, Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, Beyrût 1373/1953.
İbn Ebî Şeybe, Ebû Bekr Abdullah b. Muhammed (ö. 235/849), el-Musannef, tahkik: Muhammed Avvâme, Dâru Kurtuba, Beyrût 1426/2006.
İbn Hacer, Ahmed b. Ali el-Askalânî (ö. 852/1448), Fethü’l-Bârî, Dâru’l-Ma’rife, Beyrût 1379.
Tartı, Nevzat, “Birleştirilmiş Hadis Metinleri Üzerine Bir Deneme: Borçlunun Cenaze Namazı İle İlgili Rivâyet” Marife –Bilimsel Birikim-, yıl: 12, sayı: I, 47-64.
Tirmizî, Muhammed b. Îsâ b. Sevre (ö. 279/892), es-Sünen, Çağrı Yayınları, İstanbul 1992.
Zehebî, Şemsüddin Muhammed b. Ahmed (ö. 748/1347), el-Kâşif fî Ma’rifeti men lehû Rivâyetün fi’l-Kütübi’s-Sitte, Tahkik: Muhammed Avvame- Ahmed Muhammed Nemr el-Hatîb, Cidde 1413/1992.
Birleşik rivâyetler, Hz. Peygamber’in biri diğerinden bağımsız hadislerinin bir araya getirilip müstakil bir hadis gibi rivâyet edilmesi ile oluşmaktadır. Râvî tasarrufları kapsamında yer alan bu durum, râvîlerin salt nakilci olmadıklarını gösterdiği gibi, metinlerin nakil sürecindeki dinamik yapıyı da ifade etmektedir. Çalışmada, yanında eşi veya mahremi bulunmayan bir kadının yolculuğunu, ramazan ve kurban bayramı günlerinde orucu, sabah namazından sonra güneş doğup yükselinceye, ikindi namazından sonra da güneş batıncaya kadar namaz kılmayı ve Mescid-i Haram, Mescid-i Aksa ile Mescid-i Nebevî dışındaki mescidlere yolculuk yapmayı yasaklayan hadis, birleşik metinler bağlamında tetkîk edilmekte ve birleştirmenin hangi râvî tarafından yapıldığı aranmaktadır.
Dârimî, Osman b. Saîd (ö. 280/893), Târîhu Osman b. Saîd ed-Dârimî an Ebî Zekeriya Yahya b. Maîn fî Tecrîh’i-Ruvât ve Ta‘dîlihim, Tahkik: Ahmed Muhammed Nur- seyf, Dârü’l-Me’mûn li’t-Türâs, Dimaşk-Beyrût 1400.
Ebû Dâvûd, Süleyman b. Eşaş es-Sicistânî (ö. 275/888), es-Sünen, Çağrı Yayınları, İstan- bul 1992.
Ebû Ya‘lâ, Ahmed b. Ali et-Temîmî (ö. 307/919), Müsnedü Ebî Ya‘lâ el-Mavsilî, tahkik: Hüseyin Selim Esed, Dâru’l-Memun li’t-Türâs, Dimaşk-Berut 1410/1990.
Erul, Bünyamin, “Tasarrufâtu’r-Ruvât fî Mutûni’l-Merviyyât”, Akara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy: 42 (2001).
Heysemî, Nureddin Ali b. Ebi Bekir (807/1404), Buğyetü’r-Râid fî Tahkîki Mecmai’z- Zevâid, tahkik: Abdullah Muhammed Derviş, Dâru’l-fikr, Beyrût 1414/1994.
_______, Mecmau’l-Bahreyn fî Zevâidi’l-Mu‘cemeyn, tahkik: Abdukuddüs b Muhammed Nezir, Mektebetü’r-Rüşd, Riyad 1413/1992.
Humeydî, Ebu Bekir Abdullah b. ez-Zübeyr (ö. 219/834), Müsnedü’l-Humeydî, tahkik: Hüseyn Selim Esed, Dâru’s-Sekâ, Dimaşk 1996.
İbn Ebî Hâtim, Abdurrahman b. Ebî Hâtim er-Râzî (ö. 327/938)), Kitâbu’l-Cerh ve’t- Ta’dîl, Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, Beyrût 1373/1953.
İbn Ebî Şeybe, Ebû Bekr Abdullah b. Muhammed (ö. 235/849), el-Musannef, tahkik: Muhammed Avvâme, Dâru Kurtuba, Beyrût 1426/2006.
İbn Hacer, Ahmed b. Ali el-Askalânî (ö. 852/1448), Fethü’l-Bârî, Dâru’l-Ma’rife, Beyrût 1379.
Tartı, Nevzat, “Birleştirilmiş Hadis Metinleri Üzerine Bir Deneme: Borçlunun Cenaze Namazı İle İlgili Rivâyet” Marife –Bilimsel Birikim-, yıl: 12, sayı: I, 47-64.
Tirmizî, Muhammed b. Îsâ b. Sevre (ö. 279/892), es-Sünen, Çağrı Yayınları, İstanbul 1992.
Zehebî, Şemsüddin Muhammed b. Ahmed (ö. 748/1347), el-Kâşif fî Ma’rifeti men lehû Rivâyetün fi’l-Kütübi’s-Sitte, Tahkik: Muhammed Avvame- Ahmed Muhammed Nemr el-Hatîb, Cidde 1413/1992.