Qur’an is revealed to bring mankind out of darknesses into the light and because of that it must be read and understand. In this context “reading” must include “understanding”. “Reading” is expressed with the words of qiraat, tartil, and tilavath in the Qur’an. These three words points out the dimension towards understanding of “reading”. However, another aspect of reading is the listening. Listening implies not only hearing of sounds but also comprehending and put-ting into practice of words which heard. The aim of listening the verses is understanding and leaving. Because of that, we consider that it must be important to give preference the “reading”.
Kur’an, insanları karanlıklardan aydınlığa çıkarmak için gönderilmiştir. Bu amacın gerçekleşmesi için elbette onun okunması ve anlaşılması gerekmektedir. Bu anlamda okuma, anlamayı beraberinde getirmek zorundadır. Yani Kur’an, kıraat, tertil ve tilavet edilerek anlaşılmalıdır. Bununla birlikte Kur’an’ın okunması, onun dinlenmesini de gerektirmektedir. Dinlemek, seslerin işitilmesini değil, aynı zamanda işitilen seslerin kavranmasını ve uygulanmasını içermektedir. Dolayısıyla, Kur’an’ı okumak ve dinlemek, aslında onu hayata geçirmek için anlamak demektir. Bu sebeple Kur’an’ın okunması ile ilgili nakledilen rivayetlerin başına anlamayı koymak gerektiğini düşünmekteyiz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 12 Sayı: 2 |