In order to make effective the process of teaching and learning, it is necessary to establish a peculiar relationship between teachers and students who are the actors of the process. In another words, it should be established a kind of very specific tie between teachers and students. Through empathic thought and behaviour teachers can give importance to their students and seem more human and more sincere towards them. In this article it is dealt with role modelships of teachers who have advisable role on pyschosocial, religious and moral development of the students.
Öğretme–öğrenme sürecinin etkili olabilmesi için bu sürecin aktörleri olan öğretmen ve öğrenci arasında çok özel bir ilişkinin kurulması gerekir Bir başka deyişle öğretmen–öğrenci arasında bir tür özel bağ kurulmalıdır Bu özel bağ ancak empati ile gerçekleştirilebilir Empatik düşünce ve davranış da öğretmenin insancıl, içten ve öğrenciye önem veren bir kişi olarak görülmesini sağlayabilir Bu makalede öğrencinin psiko-sosyal, dinî ve ahlâkî gelişiminde bir tür nasihat eden konumdaki öğretmenin rol modelliğinden söz edilecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 9 Sayı: 1 |