Bu çalışmada, İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin yapay zeka okuryazarlık düzeyleri ve yapay zekaya yönelik tutumlarının tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemini, Konya ili Necmettin Erbakan ve Selçuk Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan 701 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, Wang ve arkadaşları tarafından geliştirilip Çelebi vd. tarafından Türkçe’ye uyarlanan Yapay Zeka Okuryazarlığı Ölçeği ile Schepman ve Rodway’in geliştirdiği Kaya ve arkadaşlarının Türkçe’ye uyarladığı Yapay Zekaya Yönelik Genel Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma neticesinde, öğrencilerin yapay zeka okuryazarlık düzeylerinin ortalamanın üzerinde ve yapay zekaya yönelik tutumları olumluya daha yakın olduğu, öğrencilerin yapay zeka okuryazarlıkları ile yapay zekaya yönelik tutumları arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki bulunduğu ve öğrencilerin yapay zeka okuryazarlıkları ile yapay zekaya yönelik tutumlarının; yapay zeka kullanım sıklığı, meslek hayatında yapay zeka kullanım tercihleri ve fakültelerde yapay zeka eğitimi verilmesine yönelik düşüncelerine göre anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
Din Eğitimi Yapay Zeka Yapay Zeka Okuryazarlığı Yapay Zekaya Yönelik Tutum Yüksek Din Öğretimi
yok
This study aims to determine the levels of artificial intelligence literacy and attitudes towards artificial intelligence among theology faculty students. The sample of the study consists of 701 students studying at Necmettin Erbakan and Selçuk University in Konya. The Artificial Intelligence Literacy Scale, developed by Wang et al. and adapted into Turkish by Çelebi et al., and the General Attitude Towards Artificial Intelligence Scale, developed by Schepman and Rodway and adapted into Turkish by Kaya et al., were used in the research. As a result of the research, it was found that students' levels of artificial intelligence literacy were above average and their attitudes towards artificial intelligence were closer to positive, there was a positive and significant relationship between students' artificial intelligence literacy and their attitudes towards artificial intelligence and artificial intelligence literacy and attitudes towards artificial intelligence differed significantly according to the frequency of using artificial intelligence, their preferences for using artificial intelligence in their professional life, and their thoughts regarding the provision of artificial intelligence education in their faculties.
Religious Education Artificial Intelligence Artificial Intelligence Literacy Attitudes Toward Artificial Intelligence Higher Religious Education
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dini Araştırmalar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 24 Sayı: 3 |