The Religious Culture and Ethics Knowledge (RCEK) course aims to support students’ spiritual, moral, and social development while also helping them acquire 21st-century skills. However, the teaching methods currently in use are sometimes insufficient for achieving these objectives. At this point, AI-supported modern teaching approaches hold the potential to enhance learning processes, making education more participatory, effective, and personalized. This article examines the integration of artificial intelligence into RCEK teaching processes and the opportunities it provides for teachers. Focusing on the Understanding by Design (UbD) and Learning That Transfers (LTT) approaches, it explores how AI can be implemented within this framework, how it can support learning processes, and how it can increase efficiency in education, illustrated through examples. The use of AI technologies in the field of education offers new possibilities for RCEK classes.
Religious Education Religious Culture and Ethics Artificial Intelligence Understanding by Design (UbD) Learning That Transfers (LTT)
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (DKAB) dersi, öğrencilerin manevi, ahlaki ve sosyal gelişimlerini desteklerken, aynı zamanda 21. yüzyıl becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Ancak, kullanılmakta olan öğretim yöntemleri bu hedeflere ulaşmada zaman zaman yetersiz kalabilmektedir. Bu noktada, yapay zekâ destekli modern öğretim yaklaşımları öğrenme süreçlerini destekleyerek daha katılımcı, etkili ve bireyselleştirilmiş bir eğitim sunma potansiyeli taşımaktadır. Bu makalede, DKAB derslerinde yapay zekânın öğretim süreçlerine dahil edilmesi ve öğretmenler için sağladığı imkânlar ele alınmaktadır. Anlamaya Dayalı Tasarım (UbD) ve Aktarılabilir Öğrenme (LTT) yaklaşımlarına odaklanılarak, yapay zekânın bu çerçevede nasıl uygulanabileceği, öğrenme süreçlerini nasıl destekleyebileceği ve eğitimdeki verimliliği nasıl arttırabileceği örneklerle incelenmiştir. Yapay zekâ teknolojilerinin eğitim alanında kullanımı, DKAB dersinde yeni imkânlar sunmaktadır.
Din Eğitimi Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Yapay Zekâ Anlamaya Dayalı Tasarım (UbD) Aktarılabilir Öğrenme (LTT)
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dini Araştırmalar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 26 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 24 Sayı: 3 |