This study examines the processes of child education and identity formation in mixed marriages, which have proliferated as a result of social change. It explores how parents’ decisions shape their children’s future religious and cultural affiliations, positioning these decisions within Stella Ting-Toomey’s Identity Negotiation Theory. This theoretical framework illustrates how individuals negotiate their identities in social interactions where diverse identities intersect, viewing identity formation as a dynamic process. Employing a secondary data analysis approach, this study thematically analyzes key elements, including name selection, language education, religious rituals' role, and extended families' contributions to children’s identity development. The data predominantly focuses on Muslim-Christian couples in France, yet certain limitations—such as restricted geographic diversity and the absence of primary data—pose challenges to broader generalizations. These limitations also underscore the study’s reliance on secondary data, which constrains the ability to capture contemporary information.
Sociology of Religion Mixed Families Identity Construction Child Education Parental Strategies
Çalışma, toplumsal değişim ve küreselleşmenin etkisiyle artan karma evliliklerde çocuk eğitimi ve kimlik inşası süreçlerine odaklanmaktadır. Araştırma, karma evliliklerde ebeveynlerin çocuklarına yönelik isim seçimi, dil eğitimi ve dinî pratikler gibi kimlik belirleyici unsurlardaki stratejilerini incelemektedir. Kimlik inşası süreci, ebeveynlerin çocuklarının gelecekteki dinî ve kültürel aidiyetlerine yön vermede aldıkları kararlarla doğrudan bağlantılıdır. Çalışma Stella Ting-Toomey’nin Kimlik Müzakere Teorisi çerçevesinde yapılandırılmıştır. Bu teori, bireylerin farklı kimliklerin kesiştiği sosyal etkileşimlerde kimliklerini müzakere etme biçimlerini ve kimlik inşasını değişken bir süreç olarak ele alışlarını ortaya koymaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizine dayalı teorik çalışma, mevcut literatürden yararlanarak isim seçimi, dil eğitimi, dinî ritüellerin etkisi ve geniş ailelerin çocukların kimlik gelişimine katkılarını tematik analiz yöntemiyle değerlendirmektedir. Araştırma, özellikle Fransa’daki Müslüman-Hristiyan çiftler üzerinde yoğunlaşarak, bu bağlamda din, dilsel ve kültürel aktarım süreçlerini ele almaktadır.
Din Eğitimi Sosyoloji Karma Aileler Kimlik İnşası Ebeveyn Stratejileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dini Araştırmalar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 9 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 21 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 25 Sayı: 1 |