Bu çalışma, Türkiye’de son yıllarda uygulamaya konulan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli (TYMM)’nin sürdürülebilir çevre eğitimi açısından sunduğu fırsatları teorik bir düzlemde analiz etmeyi amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında, sürdürülebilir çevre eğitimi ve TYMM’ye ilişkin akademik ve kurumsal dokümanlar incelenmiştir. Veri toplama sürecinde Scopus, Web of Science, Google Akademi ve DergiPark gibi bilimsel platformlardan elde edilen belgeler, belirli kavramsal kodlara göre tasnif edilerek incelenmiştir. Analiz süreci, belge taraması ve tematik değerlendirme tekniklerine dayalı olarak yürütülmüştür. Çalışma bulgularına göre, TYMM çevre eğitimi alanında üç temel katkı sunmaktadır: Değer Temelli Çevresel Duyarlık: Program, “yaşanabilir çevre”, “duyarlılık”, “estetik” ve “temizlik” gibi temel değerler aracılığıyla çevresel sorunları yalnızca bilimsel değil, aynı zamanda etik bir çerçevede ele almaktadır. Çalışma, Türkiye’de çevre eğitimine yönelik politikaların yeniden yapılandırılmasına ve kurumsal kapasitenin geliştirilmesine ilişkin önemli içgörüler sunmaktadır.
Sürdürülebilir Kalkınma Çevre Eğitimi Milli Maarif Programı Çevresel Değer
This study aims to analyze the opportunities offered by the Türkiye Century Education Model (TYMM), which has been implemented in Türkiye in recent years, in terms of sustainable environmental education from a theoretical perspective. Within the scope of the study, academic and institutional documents on sustainable environmental education and TQM were analyzed. During the data collection process, documents obtained from scientific platforms such as Scopus, Web of Science, Google Academy, and DergiPark were classified and analyzed according to sprecific conceptual codes. The analysis process was based on document scanning and thematic evaluation techniques. According to the findings of the study, TYMM offers three main contributions in the field of environmental education: Value-Based Environmental Awareness: The program addresses environmental issues not only scientifically but also ethically through core values such as “livable environment”, “sensitivity”, ‘aesthetics’ and “cleanliness”. The study provides important insights into restructuring policies and institutional capacity building for environmental education in Türkiye.
Sustainable Development Environmental Education National Maarif Program Environmantal Value
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Çevre Eğitimi ve Programlarının Geliştirilmesi |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 29 Ekim 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 28 Temmuz 2025 |
| Kabul Tarihi | 22 Ekim 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Dicle Akademi Dergisi, Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License ile lisanslanmıştır.