Bu çalışmada, öğrencilerin mimarlık eğitimi sürecinde yangın güvenliğini nasıl algıladıkları ve buna yönelik ürettikleri çözümler irdelenmektedir. Çalışmanın kapsamını Ondokuz Mayıs Üniversitesi Mimarlık Bölümü 2020-2021 ve 2021-2022 Akademik Yılı Güz Yarıyılında “Binalarda Yangın Güvenliği” dersini alan mimarlık öğrencilerinin tasarladıkları projeler oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelikte yer alan esaslar doğrultusunda 91 öğrenci projesi yangın güvenliği kapsamında ele alınmıştır. Her bir öğrenci projesi, yönetmeliğin 44 farklı maddesi çerçevesinde fiziki şartlar açısından yangın güvenliği kapsamında değerlendirilmiştir. Çalışma bulguları, yangına karşı alınan önlemler konusunda öğrenci projelerinin geliştirilmesi gerektiğini göstermiştir. Bu araştırmaya göre mimarlık öğrencilerinin projelerinde yangın güvenliği için alınan önlemler yetersiz ve eksik okumalardan kaynaklanmaktadır. Yönetmelikler incelenirse çoğu tasarımda bu tür eksiklikler küçük düzeltmelerle giderilebilir. Bu nedenle, tasarım aşamasının en başında, mevzuat okumaları da dahil olmak üzere, yangın güvenliğine yönelik önlemlerin tasarım aşamasında yer alması gerektiği belirlenmiştir. Sonuç olarak öğrenci projelerinden elde edilen bulgular tartışılmış ve yangın güvenliği konusunda bazı genel önerilerde bulunulmuştur.
This study examines how students perceive fire safety during the architectural education process and the solutions they make for it. The scope of the study consists of the projects designed by the architecture students who took the "Fire Safety in Buildings" course in the Fall Semester of the 2020-2021 and 2021-2022 Academic Years at Ondokuz Mayıs University, Department of Architecture. Within the scope of the study, 91 student projects were discussed in the context of fire safety in line with the principles in the Regulation on the Protection of Buildings from Fire. The study findings showed that the student projects needed to improve regarding the measures taken against fire. According to this research, the measures taken for fire safety in the projects of architecture students are caused by insufficient and incomplete reading. Such deficiencies can be eliminated with minor corrections in most designs if the regulations are examined. For this reason, it has been determined that at the very beginning of the design phase, measures for fire safety -including legislative readings- should be included in the design stage. As a result, the findings from the student projects were discussed, and some general suggestions were made on fire safety.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mimari Tasarım |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 6 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 2 |