Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ritter, André; Schröter, Jörg Imran; Tosun, Cemal (ed). Religiöse Bildung und interkulturelles Lernen: Ein ErasmusPlusProjekt mit Partnern aus Deutschland, Liechtenstein und der Türkei

Yıl 2019, Cilt: 30 Sayı: 1, 293 - 297, 03.07.2019

Öz

çerisinde yaşadığımız çağda, küreselleşmenin bir sonucu olarak çoğulculuk olgusunun
önceki zamanlara göre daha fazla gündemde olduğuna tanıklık etmekteyiz. Kültürel
anlamda devletlerarası sınırların belirsizleşmesi, çok uluslu devletlerin ortaya çıkması
gibi pek çok sebep; insanlar, dinler ve kültürler arasındaki diyaloğun hem yeniden
tanımlanması hem de kurgulanması üzerinde düşünme ihtiyacını doğurmuştur. Geride
bıraktığımız yüzyılın sonralarında, pek çok sebebe dayandırılabilecek etkileşimler
sonucunda Avrupa’da farklı dinlere mensup bireyler bir arada yaşamaya başlamıştır.
Günümüze gelindiğinde artık azınlık olarak tabir edilemeyecek kadar yerli olan bu
unsurların, bir taraftan inançlarının ve değerlerinin tanınması diğer taraftan temel
haklarından mahrum kalmamaları adına gayretler sarf edildiği gözlemlenmektedir. Zira
artık birlikte yaşamak ya da birlikte var olmak kaçınılmaz bir durum haline gelmiştir ve
uzlaşmanın, huzur ve barış içinde yaşamanın bir yolu bulunmalıdır.

Kaynakça

  • Ritter, André; Schröter, Jörg Imran; Tosun, Cemal (ed). Religiöse Bildung und interkulturelles Lernen: Ein ErasmusPlusProjekt mit Partnern aus Deutschland, Liechtenstein und der Türkei. (Münster: Waxmann Verlag, 2017), s. 216. ISBN: 978-3-8309-3591-9
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Kitap Tanıtımı ve Tenkitler
Yazarlar

Sultan Gülşen 0000-0001-8088-443X

Yayımlanma Tarihi 3 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 10 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 30 Sayı: 1

Kaynak Göster

Chicago Gülşen, Sultan. “Ritter, André; Schröter, Jörg Imran; Tosun, Cemal (ed). Religiöse Bildung Und Interkulturelles Lernen: Ein ErasmusPlusProjekt Mit Partnern Aus Deutschland, Liechtenstein Und Der Türkei”. Darulfunun Ilahiyat 30, sy. 1 (Temmuz 2019): 293-97.