Alâeddin Ali b. Yahyâ es-Semerkandî’nin kaynaklarda farklı isimlere nispet edilen ve bu sebeple de fazla tanınamayan Bahrü’l-ulûm adlı eseri klasik bir tefsir metoduyla ele alınmıştır. Şerh ve hâşiye çalışmalarının öncülerinden olan müfessirimiz eserinde felsefe ve tasavvufî konulara da değinmiş fakat hadis, fıkıh, kelam konularında daha geniş izahlar yapmıştır. Eserde ayrıca sarf, nahiv, belâğat gibi dilbilimi ve kıraat konularında da daha detaylı açıklamalar yapılmıştır. Hanefî ekolünü takip etmekte olan müellif, fıkhî konularda Ebu Hanife, Ebû Yusuf ve Serahsî’nin görüşlerini, itikâdî meselelerde ise Mâtürîdî görüşü benimsemektedir.
Bu çalışmanın hazırlanma sürecinde bilimsel ve etik ilkelere uyulduğu ve yararlanılan tüm çalışmaların kaynakçada belirtildiği beyan olunur. It is declared that scientific and ethical principles have been followed while carrying out and writing this study and that all the sources used have been properly cited
Destekleyen kurum yoktur.
İlginizden dolayı teşekkür eder, çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim.
Ala-ad-Din Ali b. Yahyâ as-Samarkandî's work titled Bahru'l-ulûm could not come to the fore in the tafsir literature due to the fact that it was compared to different names such as Abu'l-Lays as-Samarkandî and Abdurrahman b. Ibrahim al-Konawî in some sources. Although it was written with the method of narration, in this work, which also bears traces of the method of resilience, the author started from Surah al-Fatiha by taking into account the current mushaf scheme and commented on the part up to the 5th verse of Surah Mujadala. The section from the 5th verse of Surah al-Mujadala to the end of Surah Nas is also famous under the name of Jamal al-Karamani, and his student Ishaq b. It was completed by Muhammad al-Karamânî and this work was called Tafsîr al-Qur'ân (Jamâlî Tafsiri). The commentator, who is considered one of the pioneers of commentary and commentary studies, made detailed explanations on linguistics and recitation such as sarf, nahiv, and rhetoric in his tafsir. In addition, he benefited from hadiths, the sayings of the companions and tabiin at the point of understanding the verses, philosophy and mysticism.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Tefsir |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 7 |
Darulhadis İslami Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.