Bu
araştırmanın amacı, ortaöğretim felsefe dersi ahlak felsefesi ve sanat
felsefesi ünitelerinin etik ve estetik değerlerin aktarımını öğretmen
görüşleri, öğretim programı ve ders kitabı açısından incelemektir. Bu kapsamda
araştırmada karma yöntem işe koşulmuştur. Araştırmanın nitel boyutunda doküman
incelemesi yapılmıştır. Bu kapsamda araştırmanın nitel verilerini elde etmek
için Ortaöğretim Felsefe Dersi Öğretim Programı ve Ortaöğretim Felsefe Ders
Kitabı kullanılmıştır. Nicel veriler ise Kütahya’da görev yapan 43 felsefe
grubu öğretmeninden elde edilmiştir. Nicel veriler araştırmacı tarafından
geliştirilen 17 maddelik beşli likert tipi bir form kullanılarak toplanmıştır.
Elde edilen verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t-testi ve tek yönlü
varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin etik ve
estetik kazanımların “çok” düzeyinde aktarıldığı görüşünde oldukları
bulunmuştur. Program ve ünite içerikleri de kazanımlarla örtüşmekte ancak
öğretmen görüşleri ve ders kitabı içeriği Ahlakın
ne olduğunu açıklar, Ahlaki yargıları diğer yargılardan ayırt eder, Uygulamalı
etik alanlarına ilişkin problemleri fark eder, Sanata felsefe ile bakmanın
anlamını kavrar, Ortak estetik yargıların olup olmadığını sorgular
kazanımlarında farklılık göstermektedir.
Bölüm | içindekiler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 14 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |