Erken yaşlarda çocuklara sağlanan deneyimler, çocukların okuma yazma ile ilgili olumlu tutum ve davranışlar kazanmasını sağlayarak okuryazarlık için temel oluşturan pek çok beceriyi edinmelerini sağlar. Okuma yazmaya hazırlığa ilişkin erken okuryazarlık becerileri farklı şekillerde sınıflandırılmıştır. Alıcı ve ifade edici dil becerileri, sözcük bilgisi, fonolojik duyarlılık, genel kültür bilgisi, görsel algı, yazı farkındalığı ve alfabe bilgisi erken okuryazarlık alt becerileri olarak farklı araştırmalarda ele alınmaktadır. Nitelikli okuma yazmaya hazırlık çalışmaları okuma yazmaya ilişkin olumlu tutum geliştirilmesinde ve olumlu okuma alışkanlığının kazanılmasında da önemli rol oynar. Bu süreçte yetişkinlerin sorumluluğu bir kat daha artmaktadır. Ailelerin ve öğretmenlerin, okuma yazmaya hazırlıkla ilgili sahip oldukları tutum, davranış, görüş uygulamalar sayesinde çocukların bu becerilerinin gelişimi desteklenebilir. Bu bağlamda yetişkinlerin bu becerileri yakından tanımaları ve nasıl destekleyecekleri konusunda bilgi sahibi olmaları önemlidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 12 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 4 Mart 2019 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2019, Cilt 3, Sayı 1 |
Bibtex | @derleme { debder526196, journal = {Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi}, eissn = {2645-9035}, address = {Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Evliya Çelebi Yerleşkesi Tavşanlı Yolu 10. km Merkez/KÜTAHYA}, publisher = {Kütahya Dumlupınar Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {3}, number = {1}, pages = {37 - 49}, title = {Okul Öncesi Dönemde Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişimi}, key = {cite}, author = {Özen Altınkaynak, Şenay} } |
APA | Özen Altınkaynak, Ş. (2019). Okul Öncesi Dönemde Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişimi . Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi , 3 (1) , 37-49 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/debder/issue/43652/526196 |
MLA | Özen Altınkaynak, Ş. "Okul Öncesi Dönemde Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişimi" . Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 3 (2019 ): 37-49 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/debder/issue/43652/526196> |
Chicago | Özen Altınkaynak, Ş. "Okul Öncesi Dönemde Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişimi". Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 3 (2019 ): 37-49 |
RIS | TY - JOUR T1 - Okul Öncesi Dönemde Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişimi AU - ŞenayÖzen Altınkaynak Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 37 EP - 49 VL - 3 IS - 1 SN - -2645-9035 M3 - UR - Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi Okul Öncesi Dönemde Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişimi %A Şenay Özen Altınkaynak %T Okul Öncesi Dönemde Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişimi %D 2019 %J Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi %P -2645-9035 %V 3 %N 1 %R %U |
ISNAD | Özen Altınkaynak, Şenay . "Okul Öncesi Dönemde Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişimi". Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 3 / 1 (Mart 2019): 37-49 . |
AMA | Özen Altınkaynak Ş. Okul Öncesi Dönemde Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişimi. debder. 2019; 3(1): 37-49. |
Vancouver | Özen Altınkaynak Ş. Okul Öncesi Dönemde Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişimi. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 2019; 3(1): 37-49. |
IEEE | Ş. Özen Altınkaynak , "Okul Öncesi Dönemde Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişimi", Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 3, sayı. 1, ss. 37-49, Mar. 2019 |