BibTex RIS Kaynak Göster

Yaygın Din Eğitiminde İlahiyat Fakültelerinin Yeri ve Önemi

Yıl 2010, Cilt: 8 Sayı: 20, 99 - 120, 01.12.2010

Öz

İlahiyat Fakültelerinin en önemli işlevlerinden biri, yükseköğretim düzeyinde yaygın din eğitimi alanına personel yetiştirmektir. Bu eğitim Kurumlarından mezun olan öğrenciler, belli yeterlilikleri sağlamaları halinde, kurumdal ve resmi anlamda yaygın din eğitiminin yüklenicisi olan Diyanet İşleri Başkanlığı'nın farklı kadrolarında ve diğer özel çalışma alanlarında (televizyon, radyo, internet ortmı vb.) görev almaktadır.Değişen yaşam koşulları, tolum profili ve toplumun eğitim düzeyinin yükselmesi nedeniyle, yaygın din eğitimi alanında İlahiyat Fakültelerinin önemi giderek artmaktadır. Bu nedenle, İslam'ın temel kaynaklarıa hakim olan ve bilimsel bilgiyi temel alan mezunlar yetiştirmek bu fakültelerin en önemli hedefleri arasında olmalıdır. Böylelikle, halkın din eğitimi ihtiyacı karşılanabilecektir. Bu hedefin gerçekleşmesi, alana dair formasyon derslerinin programa konulmasıyla mümkün olacaktır.

Kaynakça

  • Akdoğan, A. (2008). Dini hayat açısından İlahiyat Fakülteleri ve Diyanet teşkilatının fonksiyonu. Diyanet İlmi Dergi, 44(3), 87-110.
  • Altaş, N. (1999). Hastanelerde dini danışmanlık hizmetleri (Türkiye uygulaması üzerine deneysel bir araştırma). Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 39, 599-659.
  • Aşık, N. (2008). İlahiyat Fakültelerinin pratik din hizmetlerine katkısı. I. Din Hizmetleri Sempozyumu, C: 2, Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları.
  • Aşıkoğlu, N. (2005). İlahiyat Fakültelerinin eğitim öğretime katkıları ve kaliteye yolculuk, Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 9(1),1-9.
  • Aşıkoğlu, N. Y. (2004). Vaizlerde aranacak temel yeterlilikler üzerine. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 8(2), 17-24.
  • Aydın, M. Ş. (2004). İlahiyat lisans programının amaç sorunu. Türkiye 'de yüksek din eğitiminin sorunları: Yeniden yapılanması ve geleceği sempozyumu. Isparta: SDÜ İlahiyat Fakültesi Yayınları.
  • Aydın, M.Ş. (2008). Bir din eğitimi kurumu olarak Kur 'an kursu. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları.
  • Aydın, M.Z. (2008). Verimli ve kaliteli din hizmeti nasıl olmalıdır? I. Din Hizmetleri Sempozyumu, C: I, Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları.
  • Bakkal, A. (2004). Vaizlik müessesesinin fonksiyonel hale getirilmesi. Türkiye 'de Yüksek Din eğitiminin sorunları: Yeniden yapılanması ve geleceği sempozyumu içinde (ss. 171-191). Isparta: SDÜ İlahiyat Fakültesi Yayınları.
  • Bilgin, B. (1999). Din öğretimi, Ankara: Gün Yayıncılık.
  • Buyrukçu, R. (2004). İlahiyat Fakültelerinin yeniden yapılandırılması problemi. Türkiye'de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Yapılanması ve Geleceği Sempozyumu içinde (ss. 509-520). Isparta: SDÜ İlahiyat Fakültesi Yayınları.
  • Buyrukçu, R., & Asri, S. (2007). İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin Diyanet İşleri Başkanlığı taşra teşkilatı din hizmetlerine bakışı: Süleyman Demirel Üniversitesi örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 19, 81-106.
  • Cebeci, S. (2010), Bir din öğretimi yaklaşımı olarak dini danışma ve rehberlik. Değerler Eğitimi Dergisi, 8(19), 53-69.
  • Cengil, M. (2004). İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin istihdamı ve bu bağlamda ders programı üzerine bazı öneriler. Türkiye 'de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Yapılanması ve Geleceği Sempozyumu içinde (ss. 243-275). Isparta: SDÜ İlahiyat Fakültesi Yayınları.
  • Dam, H. (2004). Yaygın din eğitimine ilişkin bazı temel sorunlar ve çözüm önerileri, Türkiye'de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları: Yeniden Yapılanması ve Geleceği Sempozyumu içinde (ss. 425-445). Isparta: SDÜ İlahiyat Fakültesi Yayınları.
  • Doğan, R. (1999). Cumhuriyet öncesi dönemde yaygın din eğitimi açısından hutbeler, AÜİFD, 39, 491-533.
  • Doğan, R. (1999). Cumhuriyetin ilk yıllarında Tevhid-i Tedrisât çerçevesinde din eğitim-öğretimi ve yapılan tartışmalar. Cumhuriyetin 75. Yılında Türkiye 'de Din Eğitimi ve Öğretimi. Ankara: Türk Yurdu Yayınları.
  • Eğri, O. (2003). Bektaşilikte tasavvufi eğitim, İstanbul: Horasan Yayınları.
  • Ev, H. (2003). Türkiye'de yüksek din öğretimi kurumları ve öğretmen yetiştirme, İzmir: Tibyan Yayıncılık.
  • Evkuran, M. (2009). Yüksek din öğretimi ve dini kurumsallaşmanın yakın tarihi. Türkiye'de İlahiyat Fakültelerinin Konumu ve Dini Bilginin Niteliği Uluslararası Sempozyumu, Ankara.
  • Gözütok, Ş. (2004). İlahiyat Fakülteleri için alternatif program. Türkiye'de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Yapılanması ve Geleceği Sempozyumu içinde (ss. 559-566). Isparta: SDÜ İlahiyat Fakültesi Yayınları.
  • Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi 2010-2011 eğitim-öğretim yılı ders seçme kılavuzu.
  • http://ilitam.ankara.edu.tr/
  • http://ilitam.atauni.edu.tr/sayfa.aspx?sayfald=l
  • http://inuzem.inonu.edu.tr/web/index.php?islem=program ilitam
  • http://www.diyanet.gov.tr/turkish/dinegitimi/din-egitimi-dairesi-baskanligi---icerik-personelin-egitim-seviyelerinin-yukseltilmesi- 196. aspx.
  • http://www.ilitamport.sakarya.edu.tr/
  • http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=1066716&keyfield=666F726D6173796F6E; http://www.egitimsen.org.tr/icerik.php?yazi id=3424
  • Kaya, M. (2003). Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi son sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması ile öğretmenlik mesleğine dair tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 14-15, 89-115.
  • Kaya, M. (2004). İlahiyat Fakültelerinin istihdam alanlarına uygun eleman yetiştirme problemi. Türkiye'de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Yapılanması ve Geleceği Sempozyumu içinde (ss. 211-241). Isparta: SDÜ İlahiyat Fakültesi Yayınları.
  • Kaymakcan, R. (2003). Yaygın din eğitiminde yöntem. İslâmi İlimlerde Metodoloji/ Usûl Mes 'elesi içinde (ss. 51-72). İstanbul: İsav Yayınları.
  • Kılavuz, M.A. (2004). İlahiyat Fakültelerinde din hizmetleri bölümü oluşturulmasına duyulan ihtiyaç, Türkiye'de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Yapılanması ve Geleceği Sempozyumu içinde (ss. 382-408). Isparta: SDÜ İlahiyat Fakültesi Yayınları.
  • Kılavuz, M.A. (2005). Kur 'an kurslarında yetişkin din eğitimi, İstanbul: Düşünce Kitabevi Yayın Dağıtım.
  • Koç, A. (2004). İlahiyat lisans programı ve mezunlarının istihdam sorunları üzerine bazı mülahazalar. Türkiye'de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Yapılanması ve Geleceği Sempozyumu içinde (ss. 277-284). Isparta: SDÜ İlahiyat Fakültesi Yayınları.
  • Mehmedoğlu, A.U. (2006). İlahiyat fakültesi öğrencilerinin değer yönelimleri ve dindarlık-değer ilişkisi (M. Ü. İlahiyat Fakültesi örneği). Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 30(1).
  • Okumuş, E. (2007). İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin problemleri: Dicle Üniversitesi örneği, Değerler Eğitimi Dergisi, 5(13), 59-94.
  • Özbek, A. (2004). Müzakere, Türkiye 'de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Yapılanması ve Geleceği Sempozyumu. Isparta: SDÜ İlahiyat Fakültesi Yayınları.
  • Özdemir, S. (2004). İstihdam alanlarına göre İlahiyat Fakültelerinin yeniden yapılandırılması: din hizmetleri bölümü önerisi. Türkiye'de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Yapılanması ve Geleceği Sempozyumu içinde (ss. 537-558). Isparta: SDÜ İlahiyat Fakültesi Yayınları.
  • Özdemir, Ş. (2004). Avrupa birliğine giriş sürecinde İlahiyat Fakültesi mezunlarının çalışma alanları ve bu alanlara eleman yetiştirmek üzere ilahiyat lisans programında yapılması gerekli düzenlemeler. Türkiye'de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Yapılanması ve Geleceği Sempozyumu içinde (193-210). Isparta: SDÜ İlahiyat Fakültesi Yayınları.
  • Özdemir, Ş. (2006). Cezaevlerinde din eğitimi, İstanbul: Arı Sanat Yayınevi Öztürk, V. (2004). İlahiyat Fakülteleri ile Diyanet İşleri Başkanlığı arasındaki ilişkilerin tarihi gelişimi bağlamında bazı çözüm önerileri. Türkiye'de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Yapılanması ve Geleceği Sempozyumu içinde (ss. 105-142). Isparta: SDÜ İlahiyat Fakültesi Yayınları.
  • Parladır, S. (1998). Öğrencilere göre İlahiyat Fakültesi eğitiminin başarı durumu. Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi,9, 1-32.
  • Sancaklı, S. (2008). Değişen ve gelişen toplumsal hayatta din hizmetlerini yürütenlerin misyonu ve nitelikleri. I. Din Hizmetleri Sempozyumu İçinde (ss. 345-371), C: 2, Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı
  • Sarıkçıoğlu, E. (2004). Sempozyum açış konuşması, Türkiye'de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Yapılanması ve Geleceği Sempozyumu içinde (ss. 9-15). Isparta: SDÜ İlahiyat Fakültesi Yayınları.
  • T.C. Diyanet İşleri Başkanlığı, Faaliyet Raporu 2009, Nisan 2010, http://www.diyanet.gov.trturkishtanitimrapor_ms2009.pdf.
  • Tan, Z. (2008). Yaşlıya din hizmeti sunarken onların yaşam kalitesini artırma ve yaşlılığı anlamlı kılmada dinin tanıdığı pozitif ayrımcılığın boyutları. I. Din Hizmetleri Sempozyumu içinde (ss. 273-302). C: 2, Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları.
  • Toktaş, F., & Acuner, Y. (2004). İlahiyat Fakültelerinde felsefe dersleri: Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi örneği, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17, 159-176.
  • Tosun, C. (2005). Din eğitimi bilimine giriş. Ankara: Pegema Yayınları.
  • Tosun, C., & Doğan, R. (2004). İlahiyat Fakültelerinin yeniden yapılanması üzerine. Türkiye'de Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Yapılanması ve Geleceği Sempozyumu içinde (ss. 487-507). Isparta: SDÜ İlahiyat Fakültesi Yayınları.
  • Yazıcıoğlu, M. S. (2001). İlahiyat önlİsans programı. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 42, 1-9.
  • Yıldız, İ. (2008). Cami hizmetlerindeki sorunlar bağlamında din görevlisi yetiştirmeye dair çabalar. I. Din Hizmetleri Sempozyumu içinde (ss. 45-62). Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA39TU88MU
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adem Korukçu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 8 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Korukçu, A. (2010). Yaygın Din Eğitiminde İlahiyat Fakültelerinin Yeri ve Önemi. Değerler Eğitimi Dergisi, 8(20), 99-120.