In Turkey, the issue of violence among students at the primary
and secondary schools has reached a noteworthy level in recent
years. This causes anxiety among families, school boards and
all segments of the society. Experts of this issue put forward different
solutions. In this study, the concept of violence is dealt with and interpreted
within the framework of character types and moral understanding
shaped by the contemporary world view. As for the solution of
this problem, proposals based on the strengthening of the domains of
religion, morality and values are presented.
Kid and adult Family culture School education Moral disintegration Postmodern morality Depression of values Education of values Education of religion.
Son yıllarda ülkemizde ilk ve orta öğretim kurumlarına devam eden öğrenciler arasında şiddet olaylarının kayda değer bir seviyeye ulaştığı görülmektedir. Bu durum başta aileleri, okul yöneticilerini ve toplumun her kesimini endişeye sevk etmektedir. Konunun uzmanları bu sorunun çözümü yönünde çeşitli öneriler geliştirmektedirler. Bu yazıda şiddet olgusu özellikle çağdaş dünya görüşü ile şekillenen karakter yapıları ve ahlâk anlayışı çerçevesinde ele alınıp yorumlanmaktadır. Sorunun çözümünde din, ahlâk ve değerler alanının güçlendirilmesi temelinde öneriler sunulmaktadır.
Çocuk ve genç Aile kültürü Okul eğitimi Şiddet Ahlâki çözülme Postmodern ahlâk Değerler bunalımı Değerler eğitimi Din eğitimi
Diğer ID | JA36DM63CK |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 5 Sayı: 14 |