The aim of the present study is to examine primary education
performance evaluation system of England and to give suggestions for
the performance evaluation system of Turkey. To achieve these goals,
primary education performance evaluation applications of England
and Turkey is discussed. First of all national testing and inspection
system of England is examined. Primary education performance
evaluation applications in Turkey are examined and information is
given about the transition system to secondary education. At the last
part of the study primary education performance evaluation system of
England which accentuates national testing and inspection system is
criticized by means of researches. Also suggestions are given about
the primary education performance evaluation system of Turkey.
Inspection in England Inspection in Turkey School performans evaluation Transition system to secondary education.
Bu çalışmada İngiltere'de ilköğretim performans değerlendirme sistemini incelemek ve buradan yola çıkarak Türkiye için önerilerde bulunmak amaçlamıştır. Bu amaçla İngiltere ve Türkiye'de ilköğretim kurumlarında performans değerlendirme çalışmaları ele alınmıştır. Öncelikle İngiltere'de uygulanan denetim ve ulusal sınav odaklı sistem incelenmiş, daha sonra Türkiye'de son birkaç senedir üzerinde çalışılan ilköğretimde performans değerlendirme çalışmaları ve 2008 yılında uygulanmaya başlanacak olan Ortaöğretime Geçiş Sistemi ile ilgili bilgiler verilmiştir. Çalışmanın son bölümünde İngiltere'de yapılan denetim ve ulusal sınav odaklı performans değerlendirmenin eleştirisi, bu konuda yapılan bilimsel araştırmalar temel alınarak yapılmıştır. İngiltere verilerinden yola çıkarak Türkiye'deki uygulamalar ile ilgili değerlendirmelerde ve önerilerde bulunulmuştur.
İngiltere'de denetim Türkiye'de denetim Okul performans değerlendirme Ortaöğretime geçiş sistemi
Diğer ID | JA32RA23JS |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 5 Sayı: 14 |