The aim of the study on your hand is to investigate the
Divinity Faculties giving religious education and instruction in the
level of university in the context of problems of religious education
in Turkey in case of the Divinity Faculty, Dicle University. The research
tries to understand the important educational and instructional
problems of the students of Dicle University Divinity Faculty,
and thus to shine a light on problems of all Divinity Faculties in
Turkey. In the article, the techniques of poll, interview and direct
observation are used.
Divinity Faculty Problems Religious Education Lessons Faculty Theologian Identity Stress Depression Adaptation.
Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de din eğitiminin problemleri bağlamında üniversite düzeyinde din eğitim ve öğretimi yapan kurumlardan İlahiyat Fakülteleri'ni, bu Fakültelerden biri olan Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi örneğinde incelemektir. Bu araştırma, Dicle Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin eğitim ve öğretimle ilgili problemlerini anlamaya ve böylece Türkiye'deki bütün İlahiyat Fakülteleri'nin sorunlarına ışık tutmaya çalışmaktadır. Anket, görüşme ve dolaysız gözlem tekniklerinin kullanıldığı makalede, çalışmanın anahtar kavramlarından olan ve öğrencilerin eğitimleri etrafında ortaya çıkarak onları olumsuz etkileyen sorunları ifade etmek üzere seçilen "problemler", öğrencilerin kendi görüş ve yaklaşımları esas alınarak tespit edilmektedir.
İlahiyat Fakültesi Problemler Din Eğitimi Dersler Hocalar Öğrenciler İlahiyatçı Kimliği Stres Bunalım Uyum
Diğer ID | JA33FF57ZA |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 5 Sayı: 13 |