BibTex RIS Kaynak Göster

New Religiousness Forms In the Process of Changing: The Sample of New Age

Yıl 2006, Cilt: 4 Sayı: 11, 9 - 25, 01.06.2006

Öz

Kaynakça

  • Amant, S. St. (2003). Faith by demonstration: The connection betwccn the history of paranormal phenomena and a nevv age spirituality. State University of New York, College of Arts & Science, Depertmant of History: Unpublished Ph.D. thesis.
  • Aupers, S. ve Houtman, D. (2006). Beyond the spritüal supermarket: The social and public significance of new age sprituality, Journal of Contemporary Religion, 21(2), 2012.
  • Baloğlu, A.B. (2001). İslam'a göre tekrar doğuş: Reenkarnasyon. Kitâbiyât: Ankara.
  • Barker, E. (1992). New religious movcmcnts. London: HMSO Pub.
  • Bellah, R.N. (1981). Religious evolotion, Sociolow,' of Religion, (ed. E.J. Robertson), England-Harmondsworth: Penguin Books Ltd.
  • Bilim ve Ütopya (2001). Safsata anketi. (88), 13-30.
  • Bodur, H.E. (2000). Küreselleşme bağlamında Batıda ortaya çıkan yeni dini hareketler ve Değişim Sürecinde Yeni Dindarlık Formları: "Yeni Çağ" İnanışları Örneği Türk toplumuna etkileri, Uluslar arası Avrupa Birliği Şurası Bildirileri, Ankara: DİB.
  • Bodur, H.E. (2003). Moonculuk hareketi ve Türkiye'deki benzer bir cemaat yapılanmasının sosyolojik analizi. KSÜ İF Dergisi, (1), 13-39.
  • Çayır, K. (1999). Yeni sosyal harckctlcr. İstanbul: Kaknüs Yayınları
  • Dag, I. (1999). The relationships among paranormal beliefs, locus of control and psychopathology in a Turkish college sample. Personality and individual Differcnccs. (15), 612-626.
  • Davie, G. (2005). Modern Avrupa'da din. İstanbul: Küre Yayınları.
  • Gallup News Service (2001). Skcptic. (9), l.
  • Gallup, G. H. & Newport, F., Jr (1991). Belief in the paranormal among adult Americans. Skcptical Inquircr, (I), 137-146.
  • Glock, C. Y. & Bellah, R. (1976). The ncw religious consciousncss. Berkeley: University of California Press.
  • Goode, E. (2000). Paranormal beliefs: A sociological introduction. Prospect Heights, Illinois: Waveland Press.
  • Greeley, A. (1975). The sociology of paranormal: A reconnaissance. CA. Beverly Hills: Sage.
  • Günay, Ü. (1998). Din sosyolojisi. istanbul: İnsan Yayınları.
  • Günay, N. (2003). Dünya Kardeşlik Grubu (Pramitçiler veya Mevlanacılar) üzerine bir inceleme, smj iFD, (2)11, 1-62.
  • Hanegraaff, W. J. (2000). New age religion and secularization. Numen, (47), 288-312.
  • Iwersen, J. (1999). Phenemology, sociology and history of the new age: Review article. Numen, (46), 211-218.
  • Jameson, F. (1994). Postmodernizm ya da geç kapitalizmin kültürel mantığı. Postmodernizm, (der. N. Zeka), İstanbul: Kıyı Yayınları
  • Johnston, H. & Larana, E. & Gusfrield, J.R. (1999). Kimlikler, şikayetler ve yeni sosyal hareketler. Yeni Sosyal Hareketler (ed. ve çev. K. Çayır), İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Kepel, G. (1992). Tanrının intikamı. (2. basım) (çev. S. Kırmızı), Ankara: İletişim Yayınları.
  • Kuhling, C.L. (1998). The ncw age cthic and thc spirit of postmodcrnity. Ph.D. thesis in sociology, York Un.: North York Ontario.
  • Luckman, T. (2003). Görünmcycn din modern toplumda din problemi, (çev. A. Coşkun & F. Aydın), Rağbet Yayınları: İstanbul.
  • McCIure, J.A. (1995). Postmodern/Post-secuIar: Contemporary and spirituality. Modern Fiction Studies, (41) ı, 141-163.
  • Messer, W. S. & Griggs, R. A. (1989). Student belief and involvement in the paranormal and performance in introductory psychology. Teaching of Psychology. (16), 187-191.
  • Naisbitt J. & Abordene, P. (1990). Megatrcnds 2000 büyük yönelimler. (çev. E. Güven) değerler İstanbul: Form Yayınları.
  • O'Neil, J. D. (2001). The New Age movement and its societal implication. International Journal of Social Economics, 28 (5/6/7), 456-475.
  • Robbins, T. ve Anthony, D. (1979). The sociology of contemporary religious movements. Annual Review of Sociology, (5), 75-89.
  • Ross, C. A. & Joshi, S. (1992). Paranormal experiences in the general population. Journal of Nervous and Mental Disease, (180), 357-361.
  • Stone, D. (1978). New religious consciousness and personal religious experience. Sociological Analysis, (39), 123-134.
  • Sutcliffe, S. (2003). Category formation and the history of 'New Age'. Culture and Religion, 5-29.
  • Şentürk, R. (2004). Yeni din sosyolojileri. İstanbul: Gelenek Yayınları.
  • Touraine, A. (1999). Toplumdan toplumsal harekete. Yeni Sosyal Hareketler, (ed. ve çev. K. Çayır), İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Wilson, B. R. (1983). Religion in sociological perspective. (2.basım), Oxford-New York: Oxford University Press.
  • Wuthnow, R.J. (2002). Din sosyolojisi. Din ve Modernlik, (çev. A. Çiftçi), Ankara: Ankara Okulu Yayınları.
  • Journal of Values Education Turkey-, 2006, 4 (1 1), 9-25 New Religiousness Forms İn the Process of Changing: The Sample of New Age

Değişim Sürecinde Yeni Dindarlık Formları: "Yeni Çağ" İnanışları Örneği

Yıl 2006, Cilt: 4 Sayı: 11, 9 - 25, 01.06.2006

Öz

Bu makale, günümüzdeki bilinenlerin tersine, belirgin biçimde yaygınlaşan ve taraftar kitlesini günden güne artıran paranormal, parapsikolojik inançları ele almaktadır. Bu durum yeni gelişen ruhsal ve manevi bilinçliliğin bir yansımasıdır. Makale, yeni dinsel bilinçliliğe, sosyolojik açıdan arka planına, entelektüel ve felsefi kaynaklarına dikkat çekmektedir. Bu kaynaklar kısaca yeni dinsel hareketler olarak adlandırılmaktadır ve etkinlik ve yaygınlık açısından en önemlisi Yeni Çağ hareketidir.

Kaynakça

  • Amant, S. St. (2003). Faith by demonstration: The connection betwccn the history of paranormal phenomena and a nevv age spirituality. State University of New York, College of Arts & Science, Depertmant of History: Unpublished Ph.D. thesis.
  • Aupers, S. ve Houtman, D. (2006). Beyond the spritüal supermarket: The social and public significance of new age sprituality, Journal of Contemporary Religion, 21(2), 2012.
  • Baloğlu, A.B. (2001). İslam'a göre tekrar doğuş: Reenkarnasyon. Kitâbiyât: Ankara.
  • Barker, E. (1992). New religious movcmcnts. London: HMSO Pub.
  • Bellah, R.N. (1981). Religious evolotion, Sociolow,' of Religion, (ed. E.J. Robertson), England-Harmondsworth: Penguin Books Ltd.
  • Bilim ve Ütopya (2001). Safsata anketi. (88), 13-30.
  • Bodur, H.E. (2000). Küreselleşme bağlamında Batıda ortaya çıkan yeni dini hareketler ve Değişim Sürecinde Yeni Dindarlık Formları: "Yeni Çağ" İnanışları Örneği Türk toplumuna etkileri, Uluslar arası Avrupa Birliği Şurası Bildirileri, Ankara: DİB.
  • Bodur, H.E. (2003). Moonculuk hareketi ve Türkiye'deki benzer bir cemaat yapılanmasının sosyolojik analizi. KSÜ İF Dergisi, (1), 13-39.
  • Çayır, K. (1999). Yeni sosyal harckctlcr. İstanbul: Kaknüs Yayınları
  • Dag, I. (1999). The relationships among paranormal beliefs, locus of control and psychopathology in a Turkish college sample. Personality and individual Differcnccs. (15), 612-626.
  • Davie, G. (2005). Modern Avrupa'da din. İstanbul: Küre Yayınları.
  • Gallup News Service (2001). Skcptic. (9), l.
  • Gallup, G. H. & Newport, F., Jr (1991). Belief in the paranormal among adult Americans. Skcptical Inquircr, (I), 137-146.
  • Glock, C. Y. & Bellah, R. (1976). The ncw religious consciousncss. Berkeley: University of California Press.
  • Goode, E. (2000). Paranormal beliefs: A sociological introduction. Prospect Heights, Illinois: Waveland Press.
  • Greeley, A. (1975). The sociology of paranormal: A reconnaissance. CA. Beverly Hills: Sage.
  • Günay, Ü. (1998). Din sosyolojisi. istanbul: İnsan Yayınları.
  • Günay, N. (2003). Dünya Kardeşlik Grubu (Pramitçiler veya Mevlanacılar) üzerine bir inceleme, smj iFD, (2)11, 1-62.
  • Hanegraaff, W. J. (2000). New age religion and secularization. Numen, (47), 288-312.
  • Iwersen, J. (1999). Phenemology, sociology and history of the new age: Review article. Numen, (46), 211-218.
  • Jameson, F. (1994). Postmodernizm ya da geç kapitalizmin kültürel mantığı. Postmodernizm, (der. N. Zeka), İstanbul: Kıyı Yayınları
  • Johnston, H. & Larana, E. & Gusfrield, J.R. (1999). Kimlikler, şikayetler ve yeni sosyal hareketler. Yeni Sosyal Hareketler (ed. ve çev. K. Çayır), İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Kepel, G. (1992). Tanrının intikamı. (2. basım) (çev. S. Kırmızı), Ankara: İletişim Yayınları.
  • Kuhling, C.L. (1998). The ncw age cthic and thc spirit of postmodcrnity. Ph.D. thesis in sociology, York Un.: North York Ontario.
  • Luckman, T. (2003). Görünmcycn din modern toplumda din problemi, (çev. A. Coşkun & F. Aydın), Rağbet Yayınları: İstanbul.
  • McCIure, J.A. (1995). Postmodern/Post-secuIar: Contemporary and spirituality. Modern Fiction Studies, (41) ı, 141-163.
  • Messer, W. S. & Griggs, R. A. (1989). Student belief and involvement in the paranormal and performance in introductory psychology. Teaching of Psychology. (16), 187-191.
  • Naisbitt J. & Abordene, P. (1990). Megatrcnds 2000 büyük yönelimler. (çev. E. Güven) değerler İstanbul: Form Yayınları.
  • O'Neil, J. D. (2001). The New Age movement and its societal implication. International Journal of Social Economics, 28 (5/6/7), 456-475.
  • Robbins, T. ve Anthony, D. (1979). The sociology of contemporary religious movements. Annual Review of Sociology, (5), 75-89.
  • Ross, C. A. & Joshi, S. (1992). Paranormal experiences in the general population. Journal of Nervous and Mental Disease, (180), 357-361.
  • Stone, D. (1978). New religious consciousness and personal religious experience. Sociological Analysis, (39), 123-134.
  • Sutcliffe, S. (2003). Category formation and the history of 'New Age'. Culture and Religion, 5-29.
  • Şentürk, R. (2004). Yeni din sosyolojileri. İstanbul: Gelenek Yayınları.
  • Touraine, A. (1999). Toplumdan toplumsal harekete. Yeni Sosyal Hareketler, (ed. ve çev. K. Çayır), İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Wilson, B. R. (1983). Religion in sociological perspective. (2.basım), Oxford-New York: Oxford University Press.
  • Wuthnow, R.J. (2002). Din sosyolojisi. Din ve Modernlik, (çev. A. Çiftçi), Ankara: Ankara Okulu Yayınları.
  • Journal of Values Education Turkey-, 2006, 4 (1 1), 9-25 New Religiousness Forms İn the Process of Changing: The Sample of New Age
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA83HS65FK
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Arslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 4 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Arslan, M. (2006). Değişim Sürecinde Yeni Dindarlık Formları: "Yeni Çağ" İnanışları Örneği. Değerler Eğitimi Dergisi, 4(11), 9-25.