Religious High Schools and their population, zvhich havc ahvays been
on the focus of strong discussions during the period of Republic, are investigatcd
on their identily search and theological foundations. The birth of these
schools is merely seen as a part of a strategic attempt of Kemalism to be able it
to elineh in civil society. Often, this type of an explanation also underlines the
vision of these schools that comes out of a resultant from social demands, reactions,
and sensitivity. Wİthout doubl, this relationship is also aimîng to
strengthen the modernity of the schools. Hozoever, the contribution of the nem
actors of religious zuorld to religion and the daily life has alzvaysbeen a point of
discussion. This research aimed to build a map that enables to reviezv the religious
schools in order to strengthen them on their theological accumulation.
Religious High Schools Being Religious High Schooler Theology Theological Building Jdentity.
Bu incelemede, Cumhuriyet Dönemi boyunca her zaman sıcak bir tartış-
ma konusu olan İmam Halîp Okulları ve imam hatipliler, kimlik arayışları ve buna
çok kere yön veren teolojik birikimleri temelinde ele alınmaktadır imam hatiplerin
ortaya çıkışı, Kemalizm'in verili sivil topluma tutunma stratejisinin bir par-
çası olarak görülür. Söz konusu açıklama, imam hatiplerin toplumsal talep, tepki
ve hassasiyetlerin bir bileşkesi olarak ortaya koyduğu vizyonun da sık sık altı-
nı çizer. Hiç kuşkusuz bu ilişkisellik, imam hatiplerin modern vurgusunu da güç-
lendirme amacı taşır. Ancak teolojik inşa ya da bilinen anlamıyla din dünyasının
yeni aktörlerinin gündelik hayata ve dinsellige katkıları her zaman tartışma yaratır.
8u çalışma söz konusu tartışmayı, mevcut gerilim modunun dışında kalarak
sürdürmeyi ve imam hatipleri teolojik birikim temelinde gözden geçirmeye imkân
verecek bir harita oluşturmayı hedeflemektedir.
İmam Hatip Lisesi İmam Hatiplilik Teoloji Jeolojik İnşa Kimlik.
Diğer ID | JA52UY75MD |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 2 Sayı: 6 |