Bu makalede yetişkinlerin, yürütülmekte olan yetişkin din eğitimi etkinliklerine ve yetişkin din eğitimcisi rolünü üstlenen din görevlilerinin yeterliliklerine ilişkin görüşleri ve beklentileri ele alınmıştır. Araştırma Samsun'da bulunan 435 kişiden oluşan bir örneklem grubu üzerinde yapılmıştır. Araştırmada genel olarak yetişkinlerin dindarlık algılarının yüksek olduğu, ibadetleri yerine getirme oranlarında farklılıklar olduğu ve önemli ölçüde öğrenim gereksinimi duydukları, bunun yanında din görevlilerini meslekî bakımdan, insan ilişkileri ve eğitim metotları açısından yeterli bulmadıkları ve mevcut yetişkin din eğitimi uygulamalarını oldukça yetersiz buldukları tespit edilmiştir.
Yetişkin Din Eğitimi Yaygın Din Eğitimi Halk Eğitimi Din Görevlileri Yetişkinler
This paper aims to explore the ideas and expectations of adults
on religious educational activities for adults and the proficiencies of the
religious staff who are charged with educating the adults. The sample of the
study 435 people in Samsun. The result of the study showed that adults
have a high sense of devotion whereas they differ in practice of religious
duties. In addition, they are in need of further religious education. Yet,
they indicated that they suffer from the insufficiency of religious staff in
terms of their methodology of education, human relations as well as their
career as well as the insufficiency of their practice of religious education.
Adult Religious Education Common Religious Education Religious Staff Adults.
Diğer ID | JA97TA56CJ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 1 Sayı: 4 |