BibTex RIS Kaynak Göster

The Work Ethic Values in Islam

Yıl 2003, Cilt: 1 Sayı: 2, 7 - 21, 01.04.2003

Öz

The aim of this paper is to discuss work ethic values in Islam
in terms of Weber’s Protestant work ethic thesis. Weber argued that Protestantism,
in particular Calvinism, has played a crucial role in the development
of capitalism. After the Tanzimat a contrary argument has been on
the Turkey’s agenda, suggesting that Islam discourages economic progress.
However, findings of an empirical research conducted among Muslim managers
revealed that they showed higher Protestant work ethic scores than
their Protestant and Catholic counterparts. In the light of these findings,
this paper aims to discuss in detail work ethic values in Turkey.

Kaynakça

  • Abeng, T. (1997). Business ethics in Islamic context: Perspectives of a Muslim business leader. Business Ethics Quarterly, 7 (3), 47-54.
  • Arslan, M. (2001a). The work ethic values of Protestant British, Catholic Irish and Muslim British managers. Journal of Business Ethics, 31, 321-339.
  • Arslan, M. (2001b). iş ve meslek ahlâkı. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Aydın, M. (1993). Dinin dünyevileşme sorunu Protestanlık ve islâm. Bilgi ve Hikmet, 2. 44-57.
  • Aydın, V. (1996). Ahlâk Dersleri. istanbul: Denge Yayınları.
  • Babanzade, A. N. (1995) islâm ahlâkının esasları. Ankara: Türkiye Diyanet Yayınları.
  • Başyazı. (1997) Başyazı. Ilim ve Sanat. 43. 2.
  • Gellner, E. (1994). Conditions of liberty civil society and its rivals. London: Penguin Books.
  • Goitein, S. D. (1966). Studies in Islamic history and institutions. Leiden: E. J. Brill.
  • Hefner, R. (1995). Islam and the spirit of capitalism. In On Moral Business, (eds. M. L. Stackhouse, D. P. McCann, S. J. Roels, & P. N. Williams, pp.363-367) Michigan: William B. Eerdmans Publishing Company.
  • Landes, D. (1998). The wealth and poverty of nations. London: Little Brown and Company.
  • Mannan, M. A. (1986). Islamic economics theory and practice. Cambridge: Hodder & Stoughton.
  • Mengüşoğlu, T. (1983). Felsefeye giriş. istanbul: Remzi Kitabevi.
  • Mirels, H. L. & Garrett, J. B. (1971). The Protestant ethic as a personality variable. Journal of Counceling and Clinical Psychology, 36 (1). 40-44.
  • Nomani, F., & Rahnema, A. (1994). Islamic economic systems. London: N. J. Zed Books.
  • Öztürk, Y. N. (1994). Kur’an-ı Kerim Meali. istanbul: Hürriyet Yayınları.
  • Pazarlı, O. (1980). islâm’da ahlâk. istanbul: Remzi Kitabevi.
  • Tabakoğlu (1996). islâm ve ekonomik hayat. Ankara: Diyanet işleri Başkanlığı Yayınları.
  • Tezcan, M. (1974). Türklerle ilgili stereotipler ve Türk değerleri. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Turner, B. S. (1994). Religion and social theory. London: Sage Publications.
  • Türkdoğan, O. (1996). islâm ekonomik sistemi ve Weberci görüşler. istanbul: Turan Yayıncılık.
  • TÜSiAD. (1991). Türk toplumunun değerleri. istanbul: TÜSiAD.
  • Ülgener, S. F. (1981). Zihniyet ve din. istanbul: Der Yayınları.
  • Ünsür, A. (1996). islâm ve çalışma hayatında tatil ve istirahat meselesi. ilim ve Sanat, 40: 16-23.
  • Weber, M. (1985). Protestan ahlâkı ve kapitalizmin ruhu (çev. Zeynep Aruoba). istanbul: Hil Yayınları.
  • Yavuz, Y. V. (1992). Çalışma hayatı ve islâm. istanbul: Tuğra Neşriyat.

Türkiye'de İslâm ve Çalışma Ahlâkı Değerleri

Yıl 2003, Cilt: 1 Sayı: 2, 7 - 21, 01.04.2003

Öz

Bu makalenin amacı Weber'in Protestan Çalışma Ahlâkı (PÇA) kavramını kullanarak İslâm ve çalışma Ahlâkı çerçevesinde tartışmaktır. Weber'in kapitalizmin gelişiminde Protestanlığın özellikle de Kalvinizmin özel bir rol oynadığını ileri süren tezinin, Tanzimat'tan bu yana yürütülen İslâm'ın ilerlemeye engel olup olmadığı tartışmasıyla da ilgili bir yönü vardır. Bu amaçla bir alan araştırmasında Müslüman firma yöneticilerinin Weberyen anlamdaki çalışma ahlâkı düzeyleri, başka bir deyimle Püriten etikleri ölçülmüş, bu makalede ise aynı araştırmanın bulgularından yararlanarak Türkiye özelinde İslâmî değerler ve çalışma ahlâkı arasındaki ilişkiler incelenmiştir.

Kaynakça

  • Abeng, T. (1997). Business ethics in Islamic context: Perspectives of a Muslim business leader. Business Ethics Quarterly, 7 (3), 47-54.
  • Arslan, M. (2001a). The work ethic values of Protestant British, Catholic Irish and Muslim British managers. Journal of Business Ethics, 31, 321-339.
  • Arslan, M. (2001b). iş ve meslek ahlâkı. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Aydın, M. (1993). Dinin dünyevileşme sorunu Protestanlık ve islâm. Bilgi ve Hikmet, 2. 44-57.
  • Aydın, V. (1996). Ahlâk Dersleri. istanbul: Denge Yayınları.
  • Babanzade, A. N. (1995) islâm ahlâkının esasları. Ankara: Türkiye Diyanet Yayınları.
  • Başyazı. (1997) Başyazı. Ilim ve Sanat. 43. 2.
  • Gellner, E. (1994). Conditions of liberty civil society and its rivals. London: Penguin Books.
  • Goitein, S. D. (1966). Studies in Islamic history and institutions. Leiden: E. J. Brill.
  • Hefner, R. (1995). Islam and the spirit of capitalism. In On Moral Business, (eds. M. L. Stackhouse, D. P. McCann, S. J. Roels, & P. N. Williams, pp.363-367) Michigan: William B. Eerdmans Publishing Company.
  • Landes, D. (1998). The wealth and poverty of nations. London: Little Brown and Company.
  • Mannan, M. A. (1986). Islamic economics theory and practice. Cambridge: Hodder & Stoughton.
  • Mengüşoğlu, T. (1983). Felsefeye giriş. istanbul: Remzi Kitabevi.
  • Mirels, H. L. & Garrett, J. B. (1971). The Protestant ethic as a personality variable. Journal of Counceling and Clinical Psychology, 36 (1). 40-44.
  • Nomani, F., & Rahnema, A. (1994). Islamic economic systems. London: N. J. Zed Books.
  • Öztürk, Y. N. (1994). Kur’an-ı Kerim Meali. istanbul: Hürriyet Yayınları.
  • Pazarlı, O. (1980). islâm’da ahlâk. istanbul: Remzi Kitabevi.
  • Tabakoğlu (1996). islâm ve ekonomik hayat. Ankara: Diyanet işleri Başkanlığı Yayınları.
  • Tezcan, M. (1974). Türklerle ilgili stereotipler ve Türk değerleri. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Turner, B. S. (1994). Religion and social theory. London: Sage Publications.
  • Türkdoğan, O. (1996). islâm ekonomik sistemi ve Weberci görüşler. istanbul: Turan Yayıncılık.
  • TÜSiAD. (1991). Türk toplumunun değerleri. istanbul: TÜSiAD.
  • Ülgener, S. F. (1981). Zihniyet ve din. istanbul: Der Yayınları.
  • Ünsür, A. (1996). islâm ve çalışma hayatında tatil ve istirahat meselesi. ilim ve Sanat, 40: 16-23.
  • Weber, M. (1985). Protestan ahlâkı ve kapitalizmin ruhu (çev. Zeynep Aruoba). istanbul: Hil Yayınları.
  • Yavuz, Y. V. (1992). Çalışma hayatı ve islâm. istanbul: Tuğra Neşriyat.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA38DC98FU
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mahmut Arslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Arslan, M. (2003). Türkiye’de İslâm ve Çalışma Ahlâkı Değerleri. Değerler Eğitimi Dergisi, 1(2), 7-21.