Mustafa Sâtı el-Husrî, (1880-1968), one of the reformist pedagogues in
the II. Constitutional Period of the Ottoman Empire, is well-known with his
contributions to the education system through his articles published in periodicals,
scientific discourses and his book called “Fenn-i Terbiye”. Under the influence
of famous French educator H. Spencer’s (1820-1903) typology on physical,
mental and moral education, he considered education as an individual
and psychological phenomenon and supported it with psychological data. He
regarded education as the main solution to the problem of backwardness in the
Ottoman Empire, therefore carried out both theoretical and practical services. In
this context, he had considerable impact on our education system through teachers
whom he had mentored in Darulmuallimîn (Teacher Training School) as
well as his writings, even after he had left the country.
Mustafa Sâtı el-Husrî (1880-1968), Osmanlı Devleti'nin II. Meşrutiyet yıllarında, eğitime hizmetleri, süreli yayınlardaki makaleleri, ilmî tartışmaları ve Fenn-i Terbiye kitabıyla dönemin tanınmış reformist pedagoglarından biridir. Fransız eğitimci H. Spencer'ın (1820-1903) beden, zihin, ahlâk eğitimi tasnifinden etkilenmiş, eğitimi ferdî ve ruhî bir olay olarak ele alarak, onu psikolojinin verilerine dayandırmıştır. Osmanlı Devleti'nin geri kalışına karşı önemli bir çözüm aracı olarak gördüğü eğitim alanında gerek teorik gerekse pratik hizmetler icra etmiştir. Bu bağlamda Darülmuallimînde yetiştirdiği öğretmenleri ve kaleme aldığı yazılarıyla eğitimimiz üzerinde ülkeden ayrıldıktan sonra da etkileri olmuştur.
Eğitim Türk Eğitim Tarihi Eğitim Düşüncesi Mustafa Sâtı el-Husrî Darülmuallimîn Islahı
Diğer ID | JA64EF93NC |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 1 Sayı: 2 |