Bu çalışmada, “Değerler eğitimi uygulamalarının öğrencilere kazandırılması istenen olumlu özellikler üzerinde bir etkisi var mıdır, varsa ne yöndedir?”
sorusuna yanıt aranmıştır. Araştırmada ilk olarak, değerler eğitimi konusunda
hazırlanmış, 55 yüksek lisans ve doktora tezine ulaşılmıştır. İlkokul, ortaokul ve
liselerde değerler eğitimi almanın öğrenciler üzerinde etkisinin incelendiği, etki
büyüklüğü hesaplanabilecek veriye sahip 7 tezdeki 21 deneysel çalışma meta
analize dâhil edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda Türkiye’de değerler eğitimi uygulamalarından başarılı sonuçlar alındığı, değerler eğitiminin öğrencilere
kazandırılmak istenen olumlu özellikler üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir
etkisinin olduğu, bu etkinin lise ve ortaokulda mükemmel, ilkokulda orta düzeyde olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
In this study, an answer is sought to this question: “Is there any effect of the
practices of values education on the positive characteristics that is desired for
students gaining? If yes, in which way is this effect?” In the present research,
initially, a pool of 55 master’s and PhD theses on the values education, was
established. 21 experimental studies within 7 theses with a calculable effect
size, were included in the meta analysis. As a result of the analysis carried
out, favorable results are attained through values education practices in Turkey,
and it is found that the values education has statistically a significant effect on
the positive characteristics desired for students to gain and this effect of values
education is significantly high in secondary schools and high schools, whereas
it is at a moderate level in primary schools.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 15 Sayı: 34 |