Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

5.Sınıf İngilizce Ders Kitabında Yer Alan Değerler ve İngilizce Öğretmenlerinin Değerler Eğitimi Konusundaki Görüşleri

Yıl 2021, Cilt: 19 Sayı: 42, 187 - 226, 25.12.2021
https://doi.org/10.34234/ded.958187

Öz

Bu araştırmada ilk olarak Ortaokul 5. sınıf İngilizce Happy English Ders Kitabı, aktarılan değerler bağlamında analiz edilmiştir. Araştırmanın bu kısmında doküman analizi tekniği kullanılmış ve veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Analizler sonucunda arkadaşlık, sağlıklı yaşam, sporseverlik, yardımseverlik ve nezaket gibi değerlere sıklıkla yer verildiği, Milli Eğitim Bakanlığının İngilizce öğretim programında öne çıkardığı adalet, dürüstlük, sevgi, saygı, vatanseverlik ve özdenetim gibi değerlere ilişkin verilere çok az rastlandığı tespit edilmiştir. Araştırmanın diğer amacı, İngilizce öğretmenlerinin 5.sınıf ders kitaplarındaki değerler eğitimiyle ilgili görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Türkiye genelinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarında çalışan 40 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı-yapılandırılmış anket formları kullanılmış ve verilerin analizinde betimsel analizden yararlanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre öğretmenler farklı kültürleri tanıma, anlama ve saygı, kendi milli ve manevi değerlerimizi kazanmayı sağlama, kişilik/karakter gelişimi sağlama ve derse karşı ilgiyi artırma gibi yönlerden değerler eğitiminin gerekli olduğunu düşünmektedirler. Araştırmaya katılan öğretmenlerin büyük çoğunluğunun kitaptaki değerler eğitimine yönelik etkinlik, içerik ve görsellerin yeterli olmadığı görüşünde olduğu tespit edilmiştir. Ders kitaplarının yetersizliği/etkinlik eksikliği, ailelerden destek alamama, bazı değerlerin içselleştirilmesinin ve uygulanmasının zor olması ve müfredat yoğunluğu gibi nedenlerden dolayı öğretmenler, değerler eğitimi yaparken zorlandıklarını belirtmişlerdir ve bu sorunların çözümüne ilişkin çeşitli önerilerde bulunmuşlardır. 

Kaynakça

  • Akıtürk, H. K., ve Kahraman, P. B. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının değerler eğitimine yönelik görüşleri. Değerler Eğitimi Dergisi, 17(38), 267-294.
  • Arnó-Macià, E., & Mancho-Barés, G. (2015). The role of content and language in content and language integrated learning (CLIL) at university: Challenges and implications for ESP. English for specific Purposes, 37, 63-73.
  • Aslan, H. İ. (2019). Ortaokul İngilizce ders kitaplarındaki değerler. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya, Sakarya Üniversitesi.
  • Aspin, D. (2000). A clarification of some key terms in values discussions. In Moral education and pluralism: Education, culture and values, (M. Leicester, C. Modgil, S. Modgil eds.) (pp. 171-180) Farmer Press.
  • Aydın, A. Z., ve Can Aran, Ö. (2020). Ortaokul İngilizce ders kitaplarında evrensel değerlerin incelenmesi. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 733-751.
  • Balcı, A., ve Yelken, T. (2013). İlköğretim sosyal bilgiler programında yer alan değerler ve değer eğitimi uygulamaları konusunda öğretmen görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 195-213.
  • Başaranol, V. (2017). Ortaöğretim İngilizce ders kitaplarının temel değerler açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Batmaz, O., ve Erdoğan, T. (2019). Sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimine yönelik görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(6), 2681-2692.
  • Baydır, E. (2018). İngilizce öğretmenlerinin 2017 taslak İngilizce programında yer alan değerler eğitimi ve uygulamalarına yönelik görüşleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Eskişehir: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi.
  • Bayırlı, H., Doruk, O., ve Tüfekci, A. (2020). Öğretmenlerin değerler eğitimi hakkındaki görüşleri: Afyonkarahisar örneği. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(3), 865-894.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Bektaş-Bedir, S., ve Bedir, G. (2021). Metaphoric perceptions of teacher candidates about COVİD-19. International Journal of Educational Study and Policy, 2(1), 25-39.
  • Berkowitz, M. W. (2011). What works in values education. International Journal of Educational Research, 50(3), 153-158.
  • Brady, L. (2011). Teacher values and relationship: factors in values education. Australian Journal of Teacher Education, 36(2), 56-66.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Carr, D., & Landon, J. (1998). Teachers and schools as agencies of values education: reflections on teachers’ perceptions, Journal of Beliefs and Values, 19(2,) 165-176.
  • Ceylan, C., Gümüş, G., ve Kabukçu, G. (2019). Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu happy English 5 ders kitabı. Başaran Yayıncılık.
  • Chinh, N. D. (2013). Cultural diversity in English language teaching: Learners' voices. English Language Teaching, 6(4), 1-7.
  • Cice, Y., ve Özgan, H. (2017). Değerler eğitimi uygulamalarının değerlendirilmesi ve geliştirilmesine ilişkin okul çalışma ekibinin görüşleri. Ekev Akademi Dergisi, 21(70), 101-120.
  • Cruz, J. H. (2010). The role of literature and culture in English language teaching. Linguistica Aplicada, 17, 1-16.
  • Çengelci, T., Hancı, B., ve Karaduman, H. (2013). Okul ortamında değerler eğitimi konusunda öğretmen ve öğrenci görüşleri. Değerler Eğitimi Dergisi, 11(25), 33-56.
  • Daniel, J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects, 49(1), 91-96.
  • Dalton-Puffer, C. (2011). Content-and-language integrated learning: From practice to principles?. Annual Review of applied linguistics, 31, 182-204.
  • De Jamenson, M. M. A., & De Güell, A. D. (2013). Integrating culture into the EFL lesson. In Actualızacıón en la enseñanza del ınglés (A. Leceta and R. I. Cuneo eds.) (pp. 65-69) Universidad Nacional de San Juan.
  • Dilmaç, B., Bozgeyikli, H., ve Çikili, Y. (2008). Öğretmen adaylarının değer algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(16), 69-91.
  • Durualp, E., ve Durualp, E. (2012). İlköğretim II. kademede öğrenim gören öğrencilerin evrensel değerlere ilişkin tutumlarının incelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 5(4), 484-499.
  • Ersoy, F., ve Şahin, T. (2012). Sosyal Bilgiler ders kitaplarının değerler eğitimi yaklaşımları açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(2), 1535-1558.
  • Freakley, M. (2006). Values education and character development. Society and the Environment: Teaching SOSE, (Z. Zajda ed.) (pp. 173-184) James Nickolas Publishers.
  • Gelişli, Y. (2019). Eğitim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler. Eğitimde ahlak ve etik içinde. (B. Oral, A. Çoban ve M. Bars eds.). Pegem Yayıncılık.
  • Gökmen, E. (2005). Yabancı dil öğretiminde kültürlerarası iletişimsel edinç. Dil Dergisi, (128), 69-77.
  • Gudykunst, W. B. (2003). Cross-cultural and intercultural communication. Thousand Oaks, Sage Publications.
  • Halstead, J. M. (1996). Values and values education in schools. In Values in education and education in values (J. M. Halstead and M. J. Taylor eds.) (pp 3-14). Falmer Press, Taylor & Francis, Inc.
  • Hansen, D. T. (2008). Values and purpose in teacher education. In Handbook of research on teacher education: Enduring questions in changing contexts, (M. Cochran-Smith, S. Feiman-Nemser, D.J. McIntyre and K. E. Demers eds.) (pp. 10-26). Routledge.
  • Izadpanah, S. (2011). The review study: The place of culture in English language teaching. US-China Foreign Language, 9(2), 109-116.
  • Jackson, S. L. (2009). Research methods and statistics: A critical thinking approach (3th ed.) USA: Wadsworth, Cangage Learning.
  • Karaca, D., ve Uzunkol, E. (2019). İlkokul matematik ders kitaplarının içerdiği değerler bakımından incelenmesi. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 5(2), 55-71.
  • Kırmızı, F. S. (2014). 4. sınıf Türkçe ders kitabı metinlerinde yer alan değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 12(27), 217-259.
  • Kızılaslan, İ. (2010). Yabancı dil öğretmen yetiştirme sürecinde kültürlerarasılık. Milli Eğitim Dergisi, 40(185), 81-89.
  • Lasagabaster, D. (2008). Foreign language competence in content and language integrated courses. The Open Applied Linguistics Journal, 1(1), 31-42.
  • Livo, N. J. (2003). Bringing out their best: Values education and character development through traditional tales. Libraries Unlimited.
  • Maaranen, K., Kynäslahti, H., Byman, R., Jyrhämä, R., & Sintonen, S. (2019). Teacher education matters: Finnish teacher educators’ concerns, beliefs, and values. European Journal of Teacher Education, 42(2), 211-227.
  • Mahiroğulları, A. (2005). Küreselleşmenin kültürel değerler üzerine etkisi. Journal of Social Policy Conferences. (50), 1275-1288.
  • Mahmood, M., Rizvi, S. A., & Perveen, U. (2017). Value related practices used by teacher educators at a public university, Islamabad. Journal of Education and Educational Development, 4(2), 301-320.
  • Marsh, D., & Frigols Martín, M. J. (2012). Content and language integrated learning. In The encyclopedia of applied linguistics. C. Chapelle (ed.) Blackwell, pp. 911–20.
  • Merriam, S. B. (2002). Qualitative research in practice: Examples for discussion and analysis. San Francisco: John Wiley & Sons, Inc.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018). İngilizce dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Miles, M. B. Ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage.
  • Mishra, L., Gupta, T., & Shree, A. (2020). Online teaching-learning in higher education during lockdown period of COVID-19 pandemic. International Journal of Educational Research Open, 1, 100012.
  • Mosleh, E. J. I. (2014). Value-based content analysis of ‘English for palestine’ 8th grade course book and suggested value enrichment material. Gaza: The Islamic University of Gaza
  • Özleşmiş, N. (2019). İlkokul Hayat Bilgisi Dersi kapsamındaki değerler eğitimi uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi, (Yayımlanmamış Doktora Tezi) İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Polat, B., Kaya, İ. F., ve Yalçınkaya, E. (2019). The problems and solution proposals of social studies teachers in value education. Uluslararası Medeniyet Çalışmaları Dergisi, 4(2), 266-285.
  • Ratih, I. A. M. (2017). The analysis of classroom character education in English lessons based on the 2013 curriculum. Journal of Psychology and Instruction, 1(2), 97-105.
  • Ruiz de Zarobe, Y. (2008). CLIL and foreign language learning: A longitudinal study in the Basque Country. International CLIL Research Journal, 1(1), 60-73.
  • Sağlam, A. (2016). Değerler eğitiminin öğrenci davranışlarına etkisinin veli görüşlerine göre incelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(3), 723-742.
  • Sarı, E. (2005). Öğretmen adaylarının değer tercihleri: Giresun Eğitim Fakültesi örneği. Değerler Eğitimi Dergisi, 3(10), 75-90.
  • Sarı, T., ve Nayır, F. (2020). Pandemi dönemi eğitim: Sorunlar ve fırsatlar. Electronic Turkish Studies, 15(4).
  • Senemoğlu, N. (2013). Gelişim, öğrenme ve öğretim. Yargı Yayınevi.
  • Saygılı, D., ve Kana, F. (2018). Yabancı dil olarak Türkçe öğreten öğretmenlerin kültürlerarası duyarlılığı. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(4), 1041-1063.
  • Sılay, N. (2013). A survey of values education and its connection with character education. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 2(3), 131-138.
  • Sudartini, S. (2012). Inserting local culture in English language teaching to promote character education. Jurnal Pendidikan Parakter, 1, 45-54.
  • Şişman, M. (2002). Örgüt kültürü. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Thornberg, R. (2008). The lack of professional knowledge in values education. Teaching and Teacher Education, 24(7), 1791-1798.
  • Türkben, T. (2019). Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin ilettiği değerler açısından incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(3), 508-526.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2010). Türkçe sözlük. Türk Dil Kurumu Yayını
  • Ulusoy, K., ve Dilmaç, B. (2016). Değerler eğitimi. Pegem Yayıncılık.
  • Uzun, M., ve Köse, A. (2017). Okul öncesi eğitimde değerler eğitiminin uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 305-338.
  • Ünsal, Y., ve Güneş, B. (2004). Bir kitap inceleme çalışması örneği olarak MEB lise 1. sınıf fizik ders kitabının eleştirel olarak incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3), 305-321.
  • Wu, S. M., & Navera, G. S. (2018). ELT materials as sites of values education: a preliminary observation of secondary school materials. In Situating moral and cultural values in elt materials (pp. 51-68). Springer, Cham.
  • Yalçın, Ş. (2013). İçerik temelli yabancı dil öğretim modeli. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 30(2), 107-121.
  • Yalçın, M., Genç, G., Orhon, Ö. ve Şahin, H. (2018). Ortaokul İngilizce 5. sınıf ders kitabı. Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Yazıcı, M. (2013). Toplumsal değişim ve sosyal değerler. Electronic Turkish Studies, 8(8), 1489-1501.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yiğittir, S., ve Öcal, A. (2011). Lise tarih öğretmenlerinin değerler ve değerler eğitimi konusundaki görüşleri. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomi̇k Araştırmalar Dergi̇si, 2011(1), 117-124.
  • Zhu, C. (2011). Students’ understanding of values diversity: an examination of the process and outcomes of values communication in English lessons in a high school in mainland China (Doctoral Dissertation) University of Huddersfield.

Values Covered in the 5th Grade English Textbook and English Teachers’ Viwes on Values Education

Yıl 2021, Cilt: 19 Sayı: 42, 187 - 226, 25.12.2021
https://doi.org/10.34234/ded.958187

Öz

In this study, firstly, 5th grade English Textbook, Happy English was analyzed in the context of transferring values. In this part of the research, the document analysis technique was used and the data were analyzed with the descriptive analysis method. As a result of the analyses, it has been determined that values such as friendship, healthy life, sportsmanship, helpfulness and kindness are frequently included, and that there are very few data on values such as justice, honesty, love, respect, patriotism and self-control, which the Ministry of National Education emphasizes in the English curriculum. Another aim of the study is to reveal the opinions of English teachers about values education in 5th grade textbooks. The study group of the research consists of 40 English teachers working in educational institutions affiliated with the Ministry of National Education in Turkey, throughout the 2020-2021 academic year. Semi-structured questionnaires were used as data collection tools and descriptive analysis was utilized for the data analysis. The results of the study suggest that teachers consider important to integrate values education with regards to recognizing, understanding and respecting different cultures, along with helping the acquisition of our own national and spiritual values, providing personality/character development and increasing interest in the lesson. It has been observed that the majority of the teachers participating in the research are of the opinion that the activities, content and visuals for values education in the book are not sufficient. Teachers stated that they had difficulties in values education due to reasons such as inadequacy/lack of activity in the textbooks, not being able to receive support from families, the difficulty of internalizing and implementing some values, and the intensity of the curriculum. Teachers also made various suggestions as solutions for these problems.

Kaynakça

  • Akıtürk, H. K., ve Kahraman, P. B. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının değerler eğitimine yönelik görüşleri. Değerler Eğitimi Dergisi, 17(38), 267-294.
  • Arnó-Macià, E., & Mancho-Barés, G. (2015). The role of content and language in content and language integrated learning (CLIL) at university: Challenges and implications for ESP. English for specific Purposes, 37, 63-73.
  • Aslan, H. İ. (2019). Ortaokul İngilizce ders kitaplarındaki değerler. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya, Sakarya Üniversitesi.
  • Aspin, D. (2000). A clarification of some key terms in values discussions. In Moral education and pluralism: Education, culture and values, (M. Leicester, C. Modgil, S. Modgil eds.) (pp. 171-180) Farmer Press.
  • Aydın, A. Z., ve Can Aran, Ö. (2020). Ortaokul İngilizce ders kitaplarında evrensel değerlerin incelenmesi. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 733-751.
  • Balcı, A., ve Yelken, T. (2013). İlköğretim sosyal bilgiler programında yer alan değerler ve değer eğitimi uygulamaları konusunda öğretmen görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 195-213.
  • Başaranol, V. (2017). Ortaöğretim İngilizce ders kitaplarının temel değerler açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Batmaz, O., ve Erdoğan, T. (2019). Sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimine yönelik görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(6), 2681-2692.
  • Baydır, E. (2018). İngilizce öğretmenlerinin 2017 taslak İngilizce programında yer alan değerler eğitimi ve uygulamalarına yönelik görüşleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Eskişehir: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi.
  • Bayırlı, H., Doruk, O., ve Tüfekci, A. (2020). Öğretmenlerin değerler eğitimi hakkındaki görüşleri: Afyonkarahisar örneği. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(3), 865-894.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Bektaş-Bedir, S., ve Bedir, G. (2021). Metaphoric perceptions of teacher candidates about COVİD-19. International Journal of Educational Study and Policy, 2(1), 25-39.
  • Berkowitz, M. W. (2011). What works in values education. International Journal of Educational Research, 50(3), 153-158.
  • Brady, L. (2011). Teacher values and relationship: factors in values education. Australian Journal of Teacher Education, 36(2), 56-66.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Carr, D., & Landon, J. (1998). Teachers and schools as agencies of values education: reflections on teachers’ perceptions, Journal of Beliefs and Values, 19(2,) 165-176.
  • Ceylan, C., Gümüş, G., ve Kabukçu, G. (2019). Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu happy English 5 ders kitabı. Başaran Yayıncılık.
  • Chinh, N. D. (2013). Cultural diversity in English language teaching: Learners' voices. English Language Teaching, 6(4), 1-7.
  • Cice, Y., ve Özgan, H. (2017). Değerler eğitimi uygulamalarının değerlendirilmesi ve geliştirilmesine ilişkin okul çalışma ekibinin görüşleri. Ekev Akademi Dergisi, 21(70), 101-120.
  • Cruz, J. H. (2010). The role of literature and culture in English language teaching. Linguistica Aplicada, 17, 1-16.
  • Çengelci, T., Hancı, B., ve Karaduman, H. (2013). Okul ortamında değerler eğitimi konusunda öğretmen ve öğrenci görüşleri. Değerler Eğitimi Dergisi, 11(25), 33-56.
  • Daniel, J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects, 49(1), 91-96.
  • Dalton-Puffer, C. (2011). Content-and-language integrated learning: From practice to principles?. Annual Review of applied linguistics, 31, 182-204.
  • De Jamenson, M. M. A., & De Güell, A. D. (2013). Integrating culture into the EFL lesson. In Actualızacıón en la enseñanza del ınglés (A. Leceta and R. I. Cuneo eds.) (pp. 65-69) Universidad Nacional de San Juan.
  • Dilmaç, B., Bozgeyikli, H., ve Çikili, Y. (2008). Öğretmen adaylarının değer algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(16), 69-91.
  • Durualp, E., ve Durualp, E. (2012). İlköğretim II. kademede öğrenim gören öğrencilerin evrensel değerlere ilişkin tutumlarının incelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 5(4), 484-499.
  • Ersoy, F., ve Şahin, T. (2012). Sosyal Bilgiler ders kitaplarının değerler eğitimi yaklaşımları açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(2), 1535-1558.
  • Freakley, M. (2006). Values education and character development. Society and the Environment: Teaching SOSE, (Z. Zajda ed.) (pp. 173-184) James Nickolas Publishers.
  • Gelişli, Y. (2019). Eğitim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler. Eğitimde ahlak ve etik içinde. (B. Oral, A. Çoban ve M. Bars eds.). Pegem Yayıncılık.
  • Gökmen, E. (2005). Yabancı dil öğretiminde kültürlerarası iletişimsel edinç. Dil Dergisi, (128), 69-77.
  • Gudykunst, W. B. (2003). Cross-cultural and intercultural communication. Thousand Oaks, Sage Publications.
  • Halstead, J. M. (1996). Values and values education in schools. In Values in education and education in values (J. M. Halstead and M. J. Taylor eds.) (pp 3-14). Falmer Press, Taylor & Francis, Inc.
  • Hansen, D. T. (2008). Values and purpose in teacher education. In Handbook of research on teacher education: Enduring questions in changing contexts, (M. Cochran-Smith, S. Feiman-Nemser, D.J. McIntyre and K. E. Demers eds.) (pp. 10-26). Routledge.
  • Izadpanah, S. (2011). The review study: The place of culture in English language teaching. US-China Foreign Language, 9(2), 109-116.
  • Jackson, S. L. (2009). Research methods and statistics: A critical thinking approach (3th ed.) USA: Wadsworth, Cangage Learning.
  • Karaca, D., ve Uzunkol, E. (2019). İlkokul matematik ders kitaplarının içerdiği değerler bakımından incelenmesi. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 5(2), 55-71.
  • Kırmızı, F. S. (2014). 4. sınıf Türkçe ders kitabı metinlerinde yer alan değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 12(27), 217-259.
  • Kızılaslan, İ. (2010). Yabancı dil öğretmen yetiştirme sürecinde kültürlerarasılık. Milli Eğitim Dergisi, 40(185), 81-89.
  • Lasagabaster, D. (2008). Foreign language competence in content and language integrated courses. The Open Applied Linguistics Journal, 1(1), 31-42.
  • Livo, N. J. (2003). Bringing out their best: Values education and character development through traditional tales. Libraries Unlimited.
  • Maaranen, K., Kynäslahti, H., Byman, R., Jyrhämä, R., & Sintonen, S. (2019). Teacher education matters: Finnish teacher educators’ concerns, beliefs, and values. European Journal of Teacher Education, 42(2), 211-227.
  • Mahiroğulları, A. (2005). Küreselleşmenin kültürel değerler üzerine etkisi. Journal of Social Policy Conferences. (50), 1275-1288.
  • Mahmood, M., Rizvi, S. A., & Perveen, U. (2017). Value related practices used by teacher educators at a public university, Islamabad. Journal of Education and Educational Development, 4(2), 301-320.
  • Marsh, D., & Frigols Martín, M. J. (2012). Content and language integrated learning. In The encyclopedia of applied linguistics. C. Chapelle (ed.) Blackwell, pp. 911–20.
  • Merriam, S. B. (2002). Qualitative research in practice: Examples for discussion and analysis. San Francisco: John Wiley & Sons, Inc.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018). İngilizce dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Miles, M. B. Ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage.
  • Mishra, L., Gupta, T., & Shree, A. (2020). Online teaching-learning in higher education during lockdown period of COVID-19 pandemic. International Journal of Educational Research Open, 1, 100012.
  • Mosleh, E. J. I. (2014). Value-based content analysis of ‘English for palestine’ 8th grade course book and suggested value enrichment material. Gaza: The Islamic University of Gaza
  • Özleşmiş, N. (2019). İlkokul Hayat Bilgisi Dersi kapsamındaki değerler eğitimi uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi, (Yayımlanmamış Doktora Tezi) İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Polat, B., Kaya, İ. F., ve Yalçınkaya, E. (2019). The problems and solution proposals of social studies teachers in value education. Uluslararası Medeniyet Çalışmaları Dergisi, 4(2), 266-285.
  • Ratih, I. A. M. (2017). The analysis of classroom character education in English lessons based on the 2013 curriculum. Journal of Psychology and Instruction, 1(2), 97-105.
  • Ruiz de Zarobe, Y. (2008). CLIL and foreign language learning: A longitudinal study in the Basque Country. International CLIL Research Journal, 1(1), 60-73.
  • Sağlam, A. (2016). Değerler eğitiminin öğrenci davranışlarına etkisinin veli görüşlerine göre incelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(3), 723-742.
  • Sarı, E. (2005). Öğretmen adaylarının değer tercihleri: Giresun Eğitim Fakültesi örneği. Değerler Eğitimi Dergisi, 3(10), 75-90.
  • Sarı, T., ve Nayır, F. (2020). Pandemi dönemi eğitim: Sorunlar ve fırsatlar. Electronic Turkish Studies, 15(4).
  • Senemoğlu, N. (2013). Gelişim, öğrenme ve öğretim. Yargı Yayınevi.
  • Saygılı, D., ve Kana, F. (2018). Yabancı dil olarak Türkçe öğreten öğretmenlerin kültürlerarası duyarlılığı. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(4), 1041-1063.
  • Sılay, N. (2013). A survey of values education and its connection with character education. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 2(3), 131-138.
  • Sudartini, S. (2012). Inserting local culture in English language teaching to promote character education. Jurnal Pendidikan Parakter, 1, 45-54.
  • Şişman, M. (2002). Örgüt kültürü. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Thornberg, R. (2008). The lack of professional knowledge in values education. Teaching and Teacher Education, 24(7), 1791-1798.
  • Türkben, T. (2019). Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin ilettiği değerler açısından incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(3), 508-526.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2010). Türkçe sözlük. Türk Dil Kurumu Yayını
  • Ulusoy, K., ve Dilmaç, B. (2016). Değerler eğitimi. Pegem Yayıncılık.
  • Uzun, M., ve Köse, A. (2017). Okul öncesi eğitimde değerler eğitiminin uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 305-338.
  • Ünsal, Y., ve Güneş, B. (2004). Bir kitap inceleme çalışması örneği olarak MEB lise 1. sınıf fizik ders kitabının eleştirel olarak incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3), 305-321.
  • Wu, S. M., & Navera, G. S. (2018). ELT materials as sites of values education: a preliminary observation of secondary school materials. In Situating moral and cultural values in elt materials (pp. 51-68). Springer, Cham.
  • Yalçın, Ş. (2013). İçerik temelli yabancı dil öğretim modeli. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 30(2), 107-121.
  • Yalçın, M., Genç, G., Orhon, Ö. ve Şahin, H. (2018). Ortaokul İngilizce 5. sınıf ders kitabı. Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Yazıcı, M. (2013). Toplumsal değişim ve sosyal değerler. Electronic Turkish Studies, 8(8), 1489-1501.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yiğittir, S., ve Öcal, A. (2011). Lise tarih öğretmenlerinin değerler ve değerler eğitimi konusundaki görüşleri. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomi̇k Araştırmalar Dergi̇si, 2011(1), 117-124.
  • Zhu, C. (2011). Students’ understanding of values diversity: an examination of the process and outcomes of values communication in English lessons in a high school in mainland China (Doctoral Dissertation) University of Huddersfield.
Toplam 74 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Saime Gül Bu kişi benim 0000-0002-8417-2277

Özge Maviş Sevim 0000-0002-4120-5374

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 19 Sayı: 42

Kaynak Göster

APA Gül, S., & Maviş Sevim, Ö. (2021). 5.Sınıf İngilizce Ders Kitabında Yer Alan Değerler ve İngilizce Öğretmenlerinin Değerler Eğitimi Konusundaki Görüşleri. Değerler Eğitimi Dergisi, 19(42), 187-226. https://doi.org/10.34234/ded.958187