BibTex RIS Kaynak Göster

Mahzen-i Esrâr ile Nefhatü’l-Ezhâr Mukayesesi

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 3, 61 - 89, 01.06.2013

Öz

Nizami who accepted as prior on masnavi field, influenced both Iran and Turkish literature. Poets tried to write books which his like works. Nevizade Atayi was one of these poets. In our work, we tried to examine Mahzen-i Esrar which Nizami’s book and Nefhatu’l-Ezhar which Atayi’s book

Kaynakça

  • LEVEND, Agah Sırrı (1988). Türk Edebiyatı Tarihi I, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları, s. 266.
  • LEVEND, Agah Sırrı (1988). Türk Edebiyatı Tarihi I, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları.
  • KARTAL, Ahmet (2001), “Türkçe Mesnevîlerin Tertip Özellikleri”, Bilig, 19, s. 69-119.
  • KARTAL, Ahmet (2013). Do u'nun Uzun Hikayesi : Türk Edebiyatında Mesnevi, stanbul: Do u
  • Kütüphanesi Yayınları. B LKAN, Ali Fuat (2006). “Mesneviler”, Türk Edebiyatı Tarihi, C. 2, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlı ı Yayınları, s. 291-306;
  • TARLAN, Ali Nihad (1944). Nizamî Divanı, stanbul: Ahmet Halit Kitabevi.
  • Tunca Kortantamer (1993). “17. Yüzyıl airi Atayi’nin Hamsesinde Osmanlı mparatorlu unun
  • Görüntüsü”, Eski Türk Edebiyatı Makaleler, Ankara: Akça Yayınları, s. 150. Amil Çelebio lu (1999). Türk Edebiyatı’nda Mesnevi, Kitabevi Yayınları: stanbul.
  • TOLASA, Harun (1982). “15.Yüzyıl Türk Edebiyatı Anadolu Sahası Mesnevileri”,
  • Ege Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Ara tırmaları Dergisi, 1, s. 1-13. ÜNVER, smail (1986). “Mesnevî”, Türk Dili Dergisi Divan iiri Özel Sayısı, s.430- 5

MAHZEN-İ ESRÂR İLE NEFHATÜ’L-EZHÂR MUKAYESESİ

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 3, 61 - 89, 01.06.2013

Öz

Mesnevi sahasının öncüsü olarak kabul edilen Nizamî, kendisinden sonra hem İran, hem de Türk edebiyatında önemli bir etki bırakmıştır. Pek çok şair, onun mesnevilerine nazireler yazmaya çalışmış; onun gibi hamse sahibi olma uğraşına girmiştir. Edebiyatımızda, onun mesnevilerini örnek alarak hamse yazan şairlerden birisi de Nev’izâde Atâyî’dir. Çalışmamızda, Nizamî’nin Mahzen-i Esrâr’ı ile Nev’izâde Atâyî’nin bu mesneviye karşılık olarak kaleme aldığı Nefhatü’l-Ezhâr adlı mesnevisi üzerinde mukayeseli bir inceleme yapmaya çalıştık.

Kaynakça

  • LEVEND, Agah Sırrı (1988). Türk Edebiyatı Tarihi I, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları, s. 266.
  • LEVEND, Agah Sırrı (1988). Türk Edebiyatı Tarihi I, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları.
  • KARTAL, Ahmet (2001), “Türkçe Mesnevîlerin Tertip Özellikleri”, Bilig, 19, s. 69-119.
  • KARTAL, Ahmet (2013). Do u'nun Uzun Hikayesi : Türk Edebiyatında Mesnevi, stanbul: Do u
  • Kütüphanesi Yayınları. B LKAN, Ali Fuat (2006). “Mesneviler”, Türk Edebiyatı Tarihi, C. 2, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlı ı Yayınları, s. 291-306;
  • TARLAN, Ali Nihad (1944). Nizamî Divanı, stanbul: Ahmet Halit Kitabevi.
  • Tunca Kortantamer (1993). “17. Yüzyıl airi Atayi’nin Hamsesinde Osmanlı mparatorlu unun
  • Görüntüsü”, Eski Türk Edebiyatı Makaleler, Ankara: Akça Yayınları, s. 150. Amil Çelebio lu (1999). Türk Edebiyatı’nda Mesnevi, Kitabevi Yayınları: stanbul.
  • TOLASA, Harun (1982). “15.Yüzyıl Türk Edebiyatı Anadolu Sahası Mesnevileri”,
  • Ege Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Ara tırmaları Dergisi, 1, s. 1-13. ÜNVER, smail (1986). “Mesnevî”, Türk Dili Dergisi Divan iiri Özel Sayısı, s.430- 5
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muhammet Kuzubaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Gönderilme Tarihi 9 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kuzubaş, M. (2013). MAHZEN-İ ESRÂR İLE NEFHATÜ’L-EZHÂR MUKAYESESİ. Dede Korkut Türk Dili Ve Edebiyatı Araştırmaları Dergisi, 2(3), 61-89.