Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Unfriendly Neighbour Makes a Country a Maritime State: Obligation of States Under the International Law of the Sea From the Perspectıie of Eastern Mediterranean

Yıl 2021, Cilt: 4 Sayı: 1, 321 - 404, 01.06.2022

Öz

States carry out unilaterally actions in disputed maritime areas, believing that they are entitled. Such unilateral actions often cause disputes between other coastal states, as in the Eastern Mediterranean. In the maritime areas zones with disputed boundaries states have obligations arising from international law. States are obliged to fulfil their obligations under international law in good faith and to exercise the rights, jurisdictions and freedoms recognized in international law in manner which would not constitute an abuse of right. State practices contrary to these obligations constitute a violation of good neighbourly requirements. In the study, the legal aspects of the conflict in the Eastern Mediterranean are discussed based on the obligations of states arising from international law in maritime areas with disputed borders, and the steps taken by the Republic of Türkiye to become a maritime state especially since 2011 as a result of acts contrary to this obligation are mentioned.

Kaynakça

  • Acer, Y.: Uluslararası Yargı Kararları Temelinde Ege ve Doğu Akdeniz’de Sınırlandırma Sorunları, İstanbul 2021.
  • Acer, Y.: “Uluslararası Yargı Kararları Işığında Doğu Akdeniz’de Sınırlandırma Sorunları ve Adaların Etkisi”, Ünüvar, N. (ed.): Doğu Akdeniz Sorunlarına Hukuki ve Siyasi Yaklaşım ile Türkiye Büyük Millet Meclisinin Çözümdeki Muhtemel Rolü, Doğu Akdeniz Sempozyumu, Ankara 2021, s. 87-112 (“Sempozyum”).
  • Adede, A. O.: “Toward the Formulation of the Rule of Delimitation of Sea Boundaries between States with Adjacent or Opposite Coasts”, Virginia Journal of International Law, 1979, Vol. 19.
  • Aegean Sea Continental Shelf (Greece v. Turkey), Interim Protection, Order of 11 September 1976, ICJ <https://www.icj-cij.org/public/ files/case-related/62/062-19760911-ORD-01-00-EN.pdf> (et. 05/09/2021).
  • Başeren, S. H.: Doğu Akdeniz Deniz Yetki Alanları Uyuşmazlığı, Türk Deniz Araştırmaları Vakfı Yayın No. 31, İstanbul 2010.
  • Başeren, S. H.: “Doğu Akdeniz Deniz Yetki Alanları Uyuşmazlığında Yeni Anlaşmalar ve Uygulamalar”, Ünüvar, N. (ed.): Doğu Akdeniz Sorunlarına Hukuki ve Siyasi Yaklaşım ile Türkiye Büyük Millet Meclisinin Çözümdeki Muhtemel Rolü, Doğu Akdeniz Sempozyumu, Ankara 2021, s. 29-54.
  • Başkara, M.: “İş Birliği Temelinde Hakkaniyete Bağlı Çözüm ve Hakkaniyet Temelinde Müşterek İşletme”, Ünüvar, N. (ed.): Doğu Akdeniz Sorunlarına Hukuki ve Siyasi Yaklaşım ile Türkiye Büyük Millet Meclisinin Çözümdeki Muhtemel Rolü, Doğu Akdeniz Sempozyumu, Ankara 2021, s. 155-175.
  • Bayat, M.: Milli Güç ve Devlet, İstanbul 1986.
  • Beckman, R. - Schofield, C. H. et al.: “Moving Forward on Joint Development in the South China Sea”, in Beckman, R. - Townsend-Gault I. et al. (eds.): Beyond Territorial Disputes in the South China Sea: Legal Frameworks for the Joint Development of Hydrocarbon Resources, Cheltenham 2013.
  • Caflisch, I.: “The Delimitation of Marine Spaces between States with Opposite or Adjacent Coasts”, in Dupuy, R. J. - Vignes, D. (eds.): A Handbook of the New Law of the Sea, Vol. I, Leiden 1991. Crawford, J.: Browlnlie’s Principles of Public International Law, Oxford 2012.
  • de Vivero, J. L. S. - Rodríguez Mateos J. C.: “Maritime Europe and EU Enlargement: A Geopolitical Perspective”, Marine Policy 2006, C. 30, S. 2, s. 167-172.
  • Demir, İ.: “Doğu Akdeniz Sorununun Çözümünde Türkiye Büyük Millet Meclisinin Rolü”, Ünüvar, N. (ed.): Doğu Akdeniz Sorunlarına Hukuki ve Siyasi Yaklaşım ile Türkiye Büyük Millet Meclisinin Çözümdeki Muh¬temel Rolü, Doğu Akdeniz Sempozyumu, Ankara 2021, s. 193-203.
  • Erciyes, Ç. - Sümer, M.: “Maritime Boundary Delimitation Process”, DEHUKAMDER, C. 2, S. 2, s. 415-476.
  • Guyana v. Suriname, 17 September 2007, the Arbitral Tribunal, <https://pcacases.com/web/ sendAttach/902> (et. 05/09/2021).
  • Gürdeniz, C.: Mavi Uygarlık - Türkiye Denizcileşmelidir, İstanbul 2015.
  • Hossain, K.: “United Nations Convention on the Law of the Sea and Provisional Arrangements Relating to Activities in Disputed Maritime Areas”, in del Castillo, L. (ed.): Law of the Sea, From Grotius to the International Tribunal for the Law of the Sea: Liber Amicorum Judge Hugo Caminos, Leiden 2015.
  • Information note dated 2 March 2004 concerning Turkey’s objection to the Agreement between the Republic of Cyprus and the Arab Republic of Egypt on the Delimitation of the Exclusive Economic Zone, 17 February 2003, Law of the Sea Bulletin No. 54.
  • Jagota, S. P.: “Maritime Boundary and Joint Development Zones: Emerging Trends”, in Borgese, E. M./Ginsburg, N./Morgan, J. R. (eds.): Ocean Yearbook, Vol. 10, Leiden 1993.
  • Keskin Ata, F.: “Doğu Akdeniz’e Jeopolitik Açıdan Bir Bakış: Enerji ve Siyaset”, Ünüvar, N. (ed.): Doğu Akdeniz Sorunlarına Hukuki ve Siyasi Yaklaşım ile Türkiye Büyük Millet Meclisinin Çözümdeki Muhtemel Rolü, Doğu Akdeniz Sempozyumu, Ankara 2021, s. 57-86.
  • Klein, N.: “Provisional Measures and Provisional Arrangements”, in Oude Elferink, A. G. -Henriksen, T. - Busch, S. V. (eds.): Maritime Boundary Delimitation: The Case Law: Is It Consistent and Predictable?, Cambridge 2018.
  • Letter dated 18 March 2020 from the Permanent Representative of Turkey to the United Nations addressed to the Secretary-General, UN. Doc. A/74/757 <http://undocs.org/en/a/74/757> (et. 05/09/2021).
  • Mahan, A. T.: The Influence of Sea Power Upon History, 1660−1783.
  • Nandan, S. N. - Rosenne, S. (eds.): United Nations Convention of the Law of the Sea 1982: A Commentary, Vol. II, Leiden 2003.
  • North Sea Continental Shelf Cases (Federal Republic of Germany/Denmark; Federal Republic of Germany/Netherlands), Judgement of 20 February 1969, ICJ Reports 1969.
  • Okafor, C. B.: “Joint Development: An Alternative Legal Approach to Oil and Gas Exploitation in the Nigeria-Cameroon Maritime Boundary Dispute”, International Journal of Marine and Coastal Law, 2006, Vol. 21, s. 493.
  • Rosenne, S. - Sohn, L. B. (eds.): United Nations Convention of the Law of the Sea 1982: A Commentary, Vol. V, Dordrecht 1989.
  • Shihata, I. F. I. - Onorato, W. T.: “Joint Development of International Petroleum Resources in Undefined and Disputed Areas”, in Blake, G. et al. (eds.): Boundaries and Energy: Problems and Prospects, 1998, s. 433.
  • T.C. Genelkurmay Başkanlığı Harp Akademileri Komutanlığı Yayınları, Doğu Akdeniz Deniz Yetki Alanları, İstanbul 2008.
  • Tas, D.: “Oil and Gas in the East China Sea: Maritime Boundaries, Joint Development and the Rule of Capture”, International Energy Law Review, 2011, Vol. 29, s. 59.
  • Turhan, T.: “Doğu Akdeniz havzasının Jeopolitik Önemi”, Kıbrıs Ekseninde Uluslararası Deniz Hukukunda Güncel Gelişmeler, Prof. Dr. Aydoğan Özman Sempozyumu, Gazimağusa 2010.
  • Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı Bakanlık Açıklamaları, 2012, No. 43, 15 Şubat 2012, GKRY'nin Açtığı İkinci Uluslararası Hidrokarbon Arama İhalesi.
  • Türkiye’nin GKRY ile Mısır arasında Münhasır Ekonomik Bölge Sınırlandırma Anlaşması’nın imzalanmasına karşılık 2 Mart 2004 tarihinde verdiği nota, Law of the Sea Bulletin No. 54, s. 127.
  • United Nations Security Council, Report of the Secretary-General on his mission of good offices in Cyprus, 14 November 2019, S/2019/883.
  • van Logchem, Y.: “Exploration and Exploitation of Oil and Gas Resources in Maritime Areas of Overlap under International Law: The Falklands (Malvinas)”, in Vidmar, J. - Kok, R. et al. (eds.): Hague Yearbook of International Law, 2015, Vol. 28, Leiden 2017.
  • van Logchem, Y.: “The Status of a Rule of Capture under International Law of the Sea with regard to Offshore Oil and Gas Resource Related Activities”, Michigan State International Law Review, 2018, Vol. 26(2), s. 227.
  • Zou, K.: “Joint Development in the South China Sea: A New Approach”, International Journal of Marine and Coastal Law, 2006, Vol. 21, s. 83.
  • <http://extwprlegs1.fao.org/docs/pdf/cyp110631.pdf> (et. 05/09/2021).
  • <http://extwprlegs1.fao.org/docs/pdf/cyp110634.pdf> (et. 05/09/2021).
  • <http://extwprlegs1.fao.org/docs/pdf/cyp110636.pdf> (et. 05/09/2021).
  • <http://treaties.un.org/doc/Publication/UNTS/Volume%202740/v2740.pdf> (et. 05/09/2021).
  • <http://treaties.un.org/Pages/ViewDetailsIII.aspx?src=TREATY&mtdsg_no=XXI-6&chapter=21&T emp=mtdsg3&clang=_en> (et. 05/09/2021).
  • <http://www.aa.com.tr/tr/turkiye/ucuncu-sondaj-gemisi-kanuni-turkiyede-/1766734> (et. 05/09/2021).
  • <http://www.dzkk.tsk.tr/Anasayfa/Basin?url=mavi-vatan-2019-taktik-tatbikati-3122020> (et. 05/09/2021).
  • <http://www.mfa.gov.tr/_p_30-january-2007_-press-release-regarding-the-efforts-of-the-greek-cypriot-administration-of-southern-cyprus-to-sign-bilateral-agreements-concerning-maritime-jurisdiction-areas-with-the-countries-in-the-eastern-mediterranean_br___p_.en.mfa> (et. 05/09/2021).
  • <http://www.mfa.gov.tr/site_media/html/maritime-delimitation-10-5-2019-presentation.pdf> (et. 05/09/2021).
  • <http://www.millisavunma.com/tcg-anadolu-cok-maksatli-amfibi-hucum-gemisi-lhd/> (et. 05/09/2021).
  • <http://www.mta.gov.tr/v3.0/arastirmalar/oruc-reis> (et. 05/09/2021).
  • <http://www.tpao.gov.tr/deniz> (et. 05/09/2021).
  • <http://www.tpao.gov.tr/deniz> (et. 05/09/2021).
  • <http://www.tpao.gov.tr/deniz> (et. 05/09/2021).
  • <http://www.un.org/Depts/los/LEGISLATIONANDTREATIES/PDFFILES/cyp_2004_eez_proclam ation.pdf> (et. 05/09/2021).
  • <http://www.un.org/Depts/los/LEGISLATIONANDTREATIES/PDFFILES/TREATIES/EGY-CYP2 003EZ.pdf> (et. 05/09/2021).
  • <http://www.un.org/Depts/los/LEGISLATIONANDTREATIES/PDFFILES/TREATIES/GRCEGY.pdf> (et. 05/09/2021).
  • <http://www.un.org/Depts/los/LEGISLATIONANDTREATIES/PDFFILES/TREATIES/Turkey_11122019_%28HC%29_MoU_Libya-Delimitation-areas-Mediterranean.pdf> (et. 05/09/2021).

Kötü Komşular Denizci Devlet Yapar: Doğu Akdeniz Ekseninde Devletlerin Uluslararası Deniz Hukukundan Doğan Yükümlülükleri

Yıl 2021, Cilt: 4 Sayı: 1, 321 - 404, 01.06.2022

Öz

Devletler, hak sahibi oldukları inancıyla ihtilaflı deniz alanlarında tek taraflı olarak eylemler gerçekleştirmektedir. Bu tür tek taraflı eylemler, Doğu Akdeniz’de olduğu gibi genellikle diğer kıyı devletleri arasındaki anlaşmazlığa neden olmaktadır. Sınırları ihtilaflı deniz alanlarında devletlerin uluslararası hukuktan doğan yükümlülükleri mevcuttur. Devletler uluslararası hukuk kapsamında üstlenilen yükümlülükleri iyiniyetle yerine getirmekle ve uluslararası hukukta tanınan hakları, yetkileri ve serbestileri hakkın kötüye kullanımı teşkil etmeyecek şekilde kullanmakla yükümlüdürler. Bu yükümlülüklere aykırı devlet uygulamaları ise iyi komşuluk gereklerine aykırılık teşkil etmektedir. Çalışmada, sınırları ihtilaflı deniz alanlarında devletlerin uluslararası hukuktan doğan yükümlülüklerinden hareketle Doğu Akdeniz’deki uyuşmazlığın hukuki boyutu ele alınmakta ve bu yükümlülüğe aykırı davranışlar neticesinde Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin denizci devlet olmaya yolunda bilhassa 2011 yılından itibaren attığı adımlara değinilmektedir.

Kaynakça

  • Acer, Y.: Uluslararası Yargı Kararları Temelinde Ege ve Doğu Akdeniz’de Sınırlandırma Sorunları, İstanbul 2021.
  • Acer, Y.: “Uluslararası Yargı Kararları Işığında Doğu Akdeniz’de Sınırlandırma Sorunları ve Adaların Etkisi”, Ünüvar, N. (ed.): Doğu Akdeniz Sorunlarına Hukuki ve Siyasi Yaklaşım ile Türkiye Büyük Millet Meclisinin Çözümdeki Muhtemel Rolü, Doğu Akdeniz Sempozyumu, Ankara 2021, s. 87-112 (“Sempozyum”).
  • Adede, A. O.: “Toward the Formulation of the Rule of Delimitation of Sea Boundaries between States with Adjacent or Opposite Coasts”, Virginia Journal of International Law, 1979, Vol. 19.
  • Aegean Sea Continental Shelf (Greece v. Turkey), Interim Protection, Order of 11 September 1976, ICJ <https://www.icj-cij.org/public/ files/case-related/62/062-19760911-ORD-01-00-EN.pdf> (et. 05/09/2021).
  • Başeren, S. H.: Doğu Akdeniz Deniz Yetki Alanları Uyuşmazlığı, Türk Deniz Araştırmaları Vakfı Yayın No. 31, İstanbul 2010.
  • Başeren, S. H.: “Doğu Akdeniz Deniz Yetki Alanları Uyuşmazlığında Yeni Anlaşmalar ve Uygulamalar”, Ünüvar, N. (ed.): Doğu Akdeniz Sorunlarına Hukuki ve Siyasi Yaklaşım ile Türkiye Büyük Millet Meclisinin Çözümdeki Muhtemel Rolü, Doğu Akdeniz Sempozyumu, Ankara 2021, s. 29-54.
  • Başkara, M.: “İş Birliği Temelinde Hakkaniyete Bağlı Çözüm ve Hakkaniyet Temelinde Müşterek İşletme”, Ünüvar, N. (ed.): Doğu Akdeniz Sorunlarına Hukuki ve Siyasi Yaklaşım ile Türkiye Büyük Millet Meclisinin Çözümdeki Muhtemel Rolü, Doğu Akdeniz Sempozyumu, Ankara 2021, s. 155-175.
  • Bayat, M.: Milli Güç ve Devlet, İstanbul 1986.
  • Beckman, R. - Schofield, C. H. et al.: “Moving Forward on Joint Development in the South China Sea”, in Beckman, R. - Townsend-Gault I. et al. (eds.): Beyond Territorial Disputes in the South China Sea: Legal Frameworks for the Joint Development of Hydrocarbon Resources, Cheltenham 2013.
  • Caflisch, I.: “The Delimitation of Marine Spaces between States with Opposite or Adjacent Coasts”, in Dupuy, R. J. - Vignes, D. (eds.): A Handbook of the New Law of the Sea, Vol. I, Leiden 1991. Crawford, J.: Browlnlie’s Principles of Public International Law, Oxford 2012.
  • de Vivero, J. L. S. - Rodríguez Mateos J. C.: “Maritime Europe and EU Enlargement: A Geopolitical Perspective”, Marine Policy 2006, C. 30, S. 2, s. 167-172.
  • Demir, İ.: “Doğu Akdeniz Sorununun Çözümünde Türkiye Büyük Millet Meclisinin Rolü”, Ünüvar, N. (ed.): Doğu Akdeniz Sorunlarına Hukuki ve Siyasi Yaklaşım ile Türkiye Büyük Millet Meclisinin Çözümdeki Muh¬temel Rolü, Doğu Akdeniz Sempozyumu, Ankara 2021, s. 193-203.
  • Erciyes, Ç. - Sümer, M.: “Maritime Boundary Delimitation Process”, DEHUKAMDER, C. 2, S. 2, s. 415-476.
  • Guyana v. Suriname, 17 September 2007, the Arbitral Tribunal, <https://pcacases.com/web/ sendAttach/902> (et. 05/09/2021).
  • Gürdeniz, C.: Mavi Uygarlık - Türkiye Denizcileşmelidir, İstanbul 2015.
  • Hossain, K.: “United Nations Convention on the Law of the Sea and Provisional Arrangements Relating to Activities in Disputed Maritime Areas”, in del Castillo, L. (ed.): Law of the Sea, From Grotius to the International Tribunal for the Law of the Sea: Liber Amicorum Judge Hugo Caminos, Leiden 2015.
  • Information note dated 2 March 2004 concerning Turkey’s objection to the Agreement between the Republic of Cyprus and the Arab Republic of Egypt on the Delimitation of the Exclusive Economic Zone, 17 February 2003, Law of the Sea Bulletin No. 54.
  • Jagota, S. P.: “Maritime Boundary and Joint Development Zones: Emerging Trends”, in Borgese, E. M./Ginsburg, N./Morgan, J. R. (eds.): Ocean Yearbook, Vol. 10, Leiden 1993.
  • Keskin Ata, F.: “Doğu Akdeniz’e Jeopolitik Açıdan Bir Bakış: Enerji ve Siyaset”, Ünüvar, N. (ed.): Doğu Akdeniz Sorunlarına Hukuki ve Siyasi Yaklaşım ile Türkiye Büyük Millet Meclisinin Çözümdeki Muhtemel Rolü, Doğu Akdeniz Sempozyumu, Ankara 2021, s. 57-86.
  • Klein, N.: “Provisional Measures and Provisional Arrangements”, in Oude Elferink, A. G. -Henriksen, T. - Busch, S. V. (eds.): Maritime Boundary Delimitation: The Case Law: Is It Consistent and Predictable?, Cambridge 2018.
  • Letter dated 18 March 2020 from the Permanent Representative of Turkey to the United Nations addressed to the Secretary-General, UN. Doc. A/74/757 <http://undocs.org/en/a/74/757> (et. 05/09/2021).
  • Mahan, A. T.: The Influence of Sea Power Upon History, 1660−1783.
  • Nandan, S. N. - Rosenne, S. (eds.): United Nations Convention of the Law of the Sea 1982: A Commentary, Vol. II, Leiden 2003.
  • North Sea Continental Shelf Cases (Federal Republic of Germany/Denmark; Federal Republic of Germany/Netherlands), Judgement of 20 February 1969, ICJ Reports 1969.
  • Okafor, C. B.: “Joint Development: An Alternative Legal Approach to Oil and Gas Exploitation in the Nigeria-Cameroon Maritime Boundary Dispute”, International Journal of Marine and Coastal Law, 2006, Vol. 21, s. 493.
  • Rosenne, S. - Sohn, L. B. (eds.): United Nations Convention of the Law of the Sea 1982: A Commentary, Vol. V, Dordrecht 1989.
  • Shihata, I. F. I. - Onorato, W. T.: “Joint Development of International Petroleum Resources in Undefined and Disputed Areas”, in Blake, G. et al. (eds.): Boundaries and Energy: Problems and Prospects, 1998, s. 433.
  • T.C. Genelkurmay Başkanlığı Harp Akademileri Komutanlığı Yayınları, Doğu Akdeniz Deniz Yetki Alanları, İstanbul 2008.
  • Tas, D.: “Oil and Gas in the East China Sea: Maritime Boundaries, Joint Development and the Rule of Capture”, International Energy Law Review, 2011, Vol. 29, s. 59.
  • Turhan, T.: “Doğu Akdeniz havzasının Jeopolitik Önemi”, Kıbrıs Ekseninde Uluslararası Deniz Hukukunda Güncel Gelişmeler, Prof. Dr. Aydoğan Özman Sempozyumu, Gazimağusa 2010.
  • Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı Bakanlık Açıklamaları, 2012, No. 43, 15 Şubat 2012, GKRY'nin Açtığı İkinci Uluslararası Hidrokarbon Arama İhalesi.
  • Türkiye’nin GKRY ile Mısır arasında Münhasır Ekonomik Bölge Sınırlandırma Anlaşması’nın imzalanmasına karşılık 2 Mart 2004 tarihinde verdiği nota, Law of the Sea Bulletin No. 54, s. 127.
  • United Nations Security Council, Report of the Secretary-General on his mission of good offices in Cyprus, 14 November 2019, S/2019/883.
  • van Logchem, Y.: “Exploration and Exploitation of Oil and Gas Resources in Maritime Areas of Overlap under International Law: The Falklands (Malvinas)”, in Vidmar, J. - Kok, R. et al. (eds.): Hague Yearbook of International Law, 2015, Vol. 28, Leiden 2017.
  • van Logchem, Y.: “The Status of a Rule of Capture under International Law of the Sea with regard to Offshore Oil and Gas Resource Related Activities”, Michigan State International Law Review, 2018, Vol. 26(2), s. 227.
  • Zou, K.: “Joint Development in the South China Sea: A New Approach”, International Journal of Marine and Coastal Law, 2006, Vol. 21, s. 83.
  • <http://extwprlegs1.fao.org/docs/pdf/cyp110631.pdf> (et. 05/09/2021).
  • <http://extwprlegs1.fao.org/docs/pdf/cyp110634.pdf> (et. 05/09/2021).
  • <http://extwprlegs1.fao.org/docs/pdf/cyp110636.pdf> (et. 05/09/2021).
  • <http://treaties.un.org/doc/Publication/UNTS/Volume%202740/v2740.pdf> (et. 05/09/2021).
  • <http://treaties.un.org/Pages/ViewDetailsIII.aspx?src=TREATY&mtdsg_no=XXI-6&chapter=21&T emp=mtdsg3&clang=_en> (et. 05/09/2021).
  • <http://www.aa.com.tr/tr/turkiye/ucuncu-sondaj-gemisi-kanuni-turkiyede-/1766734> (et. 05/09/2021).
  • <http://www.dzkk.tsk.tr/Anasayfa/Basin?url=mavi-vatan-2019-taktik-tatbikati-3122020> (et. 05/09/2021).
  • <http://www.mfa.gov.tr/_p_30-january-2007_-press-release-regarding-the-efforts-of-the-greek-cypriot-administration-of-southern-cyprus-to-sign-bilateral-agreements-concerning-maritime-jurisdiction-areas-with-the-countries-in-the-eastern-mediterranean_br___p_.en.mfa> (et. 05/09/2021).
  • <http://www.mfa.gov.tr/site_media/html/maritime-delimitation-10-5-2019-presentation.pdf> (et. 05/09/2021).
  • <http://www.millisavunma.com/tcg-anadolu-cok-maksatli-amfibi-hucum-gemisi-lhd/> (et. 05/09/2021).
  • <http://www.mta.gov.tr/v3.0/arastirmalar/oruc-reis> (et. 05/09/2021).
  • <http://www.tpao.gov.tr/deniz> (et. 05/09/2021).
  • <http://www.tpao.gov.tr/deniz> (et. 05/09/2021).
  • <http://www.tpao.gov.tr/deniz> (et. 05/09/2021).
  • <http://www.un.org/Depts/los/LEGISLATIONANDTREATIES/PDFFILES/cyp_2004_eez_proclam ation.pdf> (et. 05/09/2021).
  • <http://www.un.org/Depts/los/LEGISLATIONANDTREATIES/PDFFILES/TREATIES/EGY-CYP2 003EZ.pdf> (et. 05/09/2021).
  • <http://www.un.org/Depts/los/LEGISLATIONANDTREATIES/PDFFILES/TREATIES/GRCEGY.pdf> (et. 05/09/2021).
  • <http://www.un.org/Depts/los/LEGISLATIONANDTREATIES/PDFFILES/TREATIES/Turkey_11122019_%28HC%29_MoU_Libya-Delimitation-areas-Mediterranean.pdf> (et. 05/09/2021).
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Uzay, Denizcilik ve Havacılık Hukuku
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hakan Karan 0000-0002-7254-6171

Kübra Var Türk 0000-0002-6782-5352

Erken Görünüm Tarihi 14 Mayıs 2024
Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karan, H., & Var Türk, K. (2022). Kötü Komşular Denizci Devlet Yapar: Doğu Akdeniz Ekseninde Devletlerin Uluslararası Deniz Hukukundan Doğan Yükümlülükleri. DEHUKAM Journal of the Sea and Maritime Law, 4(1), 321-404.
AMA Karan H, Var Türk K. Kötü Komşular Denizci Devlet Yapar: Doğu Akdeniz Ekseninde Devletlerin Uluslararası Deniz Hukukundan Doğan Yükümlülükleri. DEHUKAMDER. Haziran 2022;4(1):321-404.
Chicago Karan, Hakan, ve Kübra Var Türk. “Kötü Komşular Denizci Devlet Yapar: Doğu Akdeniz Ekseninde Devletlerin Uluslararası Deniz Hukukundan Doğan Yükümlülükleri”. DEHUKAM Journal of the Sea and Maritime Law 4, sy. 1 (Haziran 2022): 321-404.
EndNote Karan H, Var Türk K (01 Haziran 2022) Kötü Komşular Denizci Devlet Yapar: Doğu Akdeniz Ekseninde Devletlerin Uluslararası Deniz Hukukundan Doğan Yükümlülükleri. DEHUKAM Journal of the Sea and Maritime Law 4 1 321–404.
IEEE H. Karan ve K. Var Türk, “Kötü Komşular Denizci Devlet Yapar: Doğu Akdeniz Ekseninde Devletlerin Uluslararası Deniz Hukukundan Doğan Yükümlülükleri”, DEHUKAMDER, c. 4, sy. 1, ss. 321–404, 2022.
ISNAD Karan, Hakan - Var Türk, Kübra. “Kötü Komşular Denizci Devlet Yapar: Doğu Akdeniz Ekseninde Devletlerin Uluslararası Deniz Hukukundan Doğan Yükümlülükleri”. DEHUKAM Journal of the Sea and Maritime Law 4/1 (Haziran 2022), 321-404.
JAMA Karan H, Var Türk K. Kötü Komşular Denizci Devlet Yapar: Doğu Akdeniz Ekseninde Devletlerin Uluslararası Deniz Hukukundan Doğan Yükümlülükleri. DEHUKAMDER. 2022;4:321–404.
MLA Karan, Hakan ve Kübra Var Türk. “Kötü Komşular Denizci Devlet Yapar: Doğu Akdeniz Ekseninde Devletlerin Uluslararası Deniz Hukukundan Doğan Yükümlülükleri”. DEHUKAM Journal of the Sea and Maritime Law, c. 4, sy. 1, 2022, ss. 321-04.
Vancouver Karan H, Var Türk K. Kötü Komşular Denizci Devlet Yapar: Doğu Akdeniz Ekseninde Devletlerin Uluslararası Deniz Hukukundan Doğan Yükümlülükleri. DEHUKAMDER. 2022;4(1):321-404.